miksi synnytyksessä
Miksi synnytyksessä tulee melkeinpä poikkeuksetta kakka ja pissa synnytyspöydälle?
Kommentit (63)
Noloa!kesken synnytyksen, mieheni sanoi minulle kun ruikut lensi päin kätilöä. Mies häpeillen pyyteli anteeksi puolestani kätilöltä naama punaisena ja lähti hakemaan pyyhkeitä, jotta kätilö voisi puhdistaa itseään...kätilökin vain puhisi kiukkuisena, että oli juuri vaihtanut vaatteet...
Ei mulla kyllä ole tullut kumpaakaan, kertaakaan. 3 kertaa synnyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Noloa!kesken synnytyksen, mieheni sanoi minulle kun ruikut lensi päin kätilöä. Mies häpeillen pyyteli anteeksi puolestani kätilöltä naama punaisena ja lähti hakemaan pyyhkeitä, jotta kätilö voisi puhdistaa itseään...kätilökin vain puhisi kiukkuisena, että oli juuri vaihtanut vaatteet...
Niin, kätilöthän tunnetusti hoitavat päivän kaikki synnytykset samoissa vaatteissa. Eiku...
Mieheni kysyi, että tuotako tultiin tänne punnaamaan?!? ( paskaa) ponnista nyt VAAN se vauva ulos, ei muuta!!!
Vierailija kirjoitti:
Kätilöt aina mainitsevat synnyttäjille että nyt syntyi ruskea pökäle. Eiku.
Kätilöt siivoavat sotkut ennen kuin huomaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin, tunnen kyllä kun paskaa tulee perseestä ulos. Toisekseen, mieheni on ollut jokaisessa synnytyksessä mukana, ja on sanonut ettei sieltä muuta kuin vauva ja limaa ja verta ole tullut :D
Vierailija kirjoitti:
Miksi synnytyksessä tulee melkeinpä poikkeuksetta kakka ja pissa synnytyspöydälle?
Syntyvän vauvan pää painaa virtsarakkoa ja peräsuolta. Ei se ole synnyttäjän vika, että ne on jostain merkillisesti syystä aseteltu niin lähekkäin.
Kätilöille se on arkea ja jos sitä ei kestä, vaihdetaan työpaikkaa synnytyssalista vaikka vanhainkotiin. Siellä p'skaa tosin taitaa lentää vielä enemmän.
Entiseen aikaa synnyttäjille annettiin peräruiske. Ilmeisesti sillä ei ollut toivottua tehoa vaan suolen sisältö pehmeni sopivasti ja ruikulia riitti, koska siitä käytännöstä on luovuttu. Oli muuten ikävää hommaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin, tunnen kyllä kun paskaa tulee perseestä ulos. Toisekseen, mieheni on ollut jokaisessa synnytyksessä mukana, ja on sanonut ettei sieltä muuta kuin vauva ja limaa ja verta ole tullut :D
Vaikutatkin jotenkin sivistyneemmältä synnyttäjältä kuin muut vastaajat.
Itselleni laitettiin peräruiske, tyhjensi kyllä suolen tehokkaasti. Ai että, muistan vieläkin sen tunteen, vaikka synnytyksestä on jo viisi vuotta.
Yleensä synnyttäjälle tarjotaan peräruiske ettei ne kakat lennä ihan hallitsemattomasti.
Kätilöt vitsailevat, että tuosta tietää, kuka miehistä harrastaa kakkosta. Sellaisten vaimot synnyttää molemmista aukoista. Toinen tuotos on aina ruskea.
Usein suoli tyhjenee luonnostasn synnytyksen alkuvaiheessa, vielä kotona ollessa. Ei sitten enää synnärillä tuli siitä reiästä mitään. Ja minut ainakin katetroitiin synnytyksen loppuvaiheessa, tosin vauvan mahtumisen takia ei kätilön vaatteiden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syntyvän vauvan pää painaa virtsarakkoa ja peräsuolta. Ei se ole synnyttäjän vika, että ne on jostain merkillisesti syystä aseteltu niin lähekkäin.
Kätilöille se on arkea ja jos sitä ei kestä, vaihdetaan työpaikkaa synnytyssalista vaikka vanhainkotiin. Siellä p'skaa tosin taitaa lentää vielä enemmän.
Entiseen aikaa synnyttäjille annettiin peräruiske. Ilmeisesti sillä ei ollut toivottua tehoa vaan suolen sisältö pehmeni sopivasti ja ruikulia riitti, koska siitä käytännöstä on luovuttu. Oli muuten ikävää hommaa!
Jep. Itse pyysin peräruiskeen, mutta kyllä sitä ruikulia vaan tuli synnytyksen aikanakin :DD
Rakas mieheni sanoi minulle synnytyksen aikan: Ei me tänne tultu paskalle! Ja nauroi räkäsesti päälle ja kysyi vielä kätilöltä, että onko tuo vaimo vaan lihonut valtavan ummetuksen takia, jos nyt puskee ulos 9 kk paskat, kilojakin on tullut varmaan ainakin 15-20kg, aika kova ummetus tällä vaimolla. Meinasin vajota häpeästä.
Jaa a, kyllä multakin on tullut kakkaa kaikissa kolmessa synnytyksessä. Ei siitä mitään numeroa ole tehty. Kätilö putsaillut pois ja siinä se. Naureskeltiin vain miehen kanssa jälkikäteen että nyt tiedetään mistä tulee sanonta "ei tullut lasta eikä paskaa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miehes ei vaan kehdannu sanoa, et tuli isosti paskaa ja kätilö pyyhkäs sen nopeasti pois. Joitain miehiä hävettää myöntää,että oma vaimokin paskas. Tai sitte halusi olla vaan kohtelias sinua kohtaan
Ei lennä baska kun sektiolla synnyttää.
Höpö, höpö... ei tuu läheskään aina. t. kätilö
Koska nekin haluaa osallistua iloiseen perhetapahtumaan, ovathan lähisukua.