Hei! Paljonko teidän 13 vuotiaat/ 7-luokkalaiset saa viikkorahaa tai kuukausirahaa??
Mä annan viikossa 10 euroa.. on kuulemma "törkeän vähän" kaikki muut saa kuulemma enemmän. Kyse siis pojasta, tässä tapauksessa.Ja minä ostan vaatteet, niin hänen ei tarvi siihen tuhlata rahaa..
No, otanpa nyt selvää, saako kaikki "muut" enemmän?
Kommentit (46)
11- ja 13-vuotiaat tytöt saivat kolme vuotta sitten 5e viikossa, mutta unohtivat pyytää sen, joten unohdin sen itsekin. Asumme pikkukaupungin keskustassa, ja kauppoja on joka korttelissa, mutta heitä ei shoppailu kiinnosta. Viimeksi pienempi halusi yhden leffan elokuussa, ja osti sen. Isompi osti itselleen tärkeän keräilyesineen kun sellainen osui viikko sitten eteen. Yleensä ostamme yhdessä tarvittavat vaatteet ja kengät, pienempi ei mielellään sovita kaupoissa, joten ostan hänelle joskus tarvittavia vaatteita oman arvioni mukaan. He eivät ole innostuneet päivittäiseen karkinostoon, joten joulu- ja synttärirahat 200-300e/v jäävät yleensä käyttämättä. Karkkia ja herkkuja ostan joskus kotiin ja siitä saa syödä jos haluaa. Maksan harrastusvälineet, leffareissut ja bussiliput ja tietenkin yhteiset reissut Lintsille yms. Joskus lomareissuille ehdotan oman kukkaron mukaanottoa, viimeksi molemmat shoppailivat noin 20 euron edestä Tukholmassa. Ostan heille yleensä toiveitten mukaan paljon kaikenlaista hilpeää krääsää ja trendivaatteita USA:n lomilta.
Meillä 15v tyttö saa 50€/kk ja kaikki menee ja 17v. saa saman summan ja hänellä on aina rahaa tilillä.
Käyvät syömässä, elokuvissa, ostavat osan meikeistä jne.
Myös meidän 15v. saa aivan liian vähän rahaa ja se on tosi noloa, kun kaverit saavat vähintäin 150-200€/kk ja kaikilla muilla on 800€ kännykät ja hänen täytyy tyytyä 400€ kännykkään.
En ole mikään aikuinen saatika vanhempi, mutta vastaan kuitenkin.
Olen siis 12 vuotta enkä saa yhtään viikkorahaa. En muutenkaan tajua sen ideaa ja katson vähän kieroon kaikkia viikkorahan saajia.
Vanhemmat maksavat vaatteet ja kaiken muun tarvittavan, itse maksan namit jne.
Ei saa varsinaisesti automaattisesti mitään viikko- tai kuukausirahaa. Rahaa tuulee hyvistä arvosanoista todistuksessa, pieniä kotitöitä kun on kertynyt tarpeeksi niin siitä saa tietyn summan, sukulaisilta saattaa välillä saada joulu- ja/tai synttärilahjaksi rahaa. Kaiken tarpeellisen ostamme ja maksamme me vanhemmat, jos sitten jotain ylimääräistä herkkua tms haluaa tai jotain turhaa jota emme ole valmiita maksamaan niin niihin sitten käyttää niitä omia rahojaan.
50 e /kk, mutta siitä pitää maksaa dösälippu 27 e.