Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei! Paljonko teidän 13 vuotiaat/ 7-luokkalaiset saa viikkorahaa tai kuukausirahaa??

Vierailija
07.02.2017 |

Mä annan viikossa 10 euroa.. on kuulemma "törkeän vähän" kaikki muut saa kuulemma enemmän. Kyse siis pojasta, tässä tapauksessa.Ja minä ostan vaatteet, niin hänen ei tarvi siihen tuhlata rahaa..

No, otanpa nyt selvää, saako kaikki "muut" enemmän?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö 12-v, täyttää elokuussa 13-v saa 10e viikossa, me ostamme kaikki vaatteet, namipäivänamit, ymv kaiken mitä tarvitsee, 10e menee siis ihan omavaltaiseen käyttöön.

Vierailija
2/46 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 euroa, lisäksi rahaa välipaloihin ja ulkona syömiseen. Maksan kaikki herkut ja karkit ja leffat, meikkejä lähinnä ostaa omillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa 100€/kk. Tyttö. Ostaa vaatteet isoja hankintoja(takki, kengät, reppu jne.) lukuunottamatta itse. Samoin meikit(hygieniatuotteet ostamme me). Useimpina kuukausina tytöltä jää tuosta satasesta 20-50€ säästöön vaihto-oppilasvuotta varten.

Vierailija
4/46 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa 100€/kk. Tyttö. Ostaa vaatteet isoja hankintoja(takki, kengät, reppu jne.) lukuunottamatta itse. Samoin meikit(hygieniatuotteet ostamme me). Useimpina kuukausina tytöltä jää tuosta satasesta 20-50€ säästöön vaihto-oppilasvuotta varten.

On siis seiskalla ja täyttää huhtikuussa 14.

Vierailija
5/46 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30 euroa, lisäksi rahaa välipaloihin ja ulkona syömiseen. Maksan kaikki herkut ja karkit ja leffat, meikkejä lähinnä ostaa omillaan.

Siis kuussa.

Vierailija
6/46 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 euroa kuukaudessa, säästää kaiken.

Vierailija
7/46 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isac Elliot saa 50 euroa :)

Taitaa kyllä olla vanhempi kuin 13.

Vierailija
8/46 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

12-vuotias tyttö, ei ole koskaan saanut viikkorahaa. Sen sijaan jos hän haluaa rahaa, hän saa sitä. (Tyttö ei koskaan osta mitään turhaa ja jos hän pyytää rahaa, se kuluu välipalaan tai karkkiin.)

Vierailija
9/46 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset ovat alkaneet saamaan 50 e kun täyttivät 10 v ja rippijuhlan jälkeen saa koko lapsilisän . Ja kun saa lapsilisän, pitää maksaa kaikki.

Kun saa 50 e, maksamme kohtuullisesti esim vaatehankintoja.

Vierailija
10/46 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 lisää, että tyttö on ainoa lapsemme ja lapsilisä on aina mennyt hänen tililleen. Tiliin ei kuitenkaan kosketa ja joka ikinen sentti tullaan käyttämään tulevaisuuden isoihin hankintoihin, kuten autoon tai asuntoon.

Vierailija
11/46 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saanut ilman ansiota. Ansio oli se että koulussa piti menestyä. Ka oli yli 9 ja lukiossa myös. 

Vierailija
12/46 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään . On saanut sukulaisilta elämänsä aikana niin paljon rahaa, että elelee niillä. On kyllä hirmu säästäväinen ja kympin kuussa itsekin antaisin tuon ikäiselle kuussa, max 50€/kk. Pullaan ja limuihin ne rahat kuitenkin menee.

Vierailija
13/46 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isac Elliot saa 50 euroa :)

Taitaa kyllä olla vanhempi kuin 13.

Kuukausittainen siis

Vierailija
14/46 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

15- ja 13- vuotiaat lapset, molemmat saa 100 euroa/kk ja lapsilisät itselleen. Saavat käyttää rahat mieluisiin, haluamiinsa juttuihin. Aika vähän käyttävät kuitenkin, ovat laittaneet säästöön. Onpahan sitten mukava"pesämuna" kun aikanaan omilleen muuttavat. Minä maksan vaatteet, ruoat, harrastukset jne. niin kauan, kunnes ovat täysikäisiä.

Vierailija
15/46 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 e kuussa. Riittää hyvin pojan mielestä. 15 v tyttö saa saman. On ihan ok

Vierailija
16/46 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

100€/kk. Lupasin summan tuplaantuvan seuraavalle lukuvuodelle, jos keskiarvo nousee yli 9,5. Saa nähdä miten käy

Vierailija
17/46 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

10€/vko. Lisäksi harkinnan mukaan extraa 10-50€. Näistä neuvotellaan mihin menevät. Useimmiten vaatteisiin, leffaan tai diskoon.

Vierailija
18/46 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä viikkoraha on aina sama kuin ikä, eli 13-vuotias saa 13 euroa. Indeksikorotusta ei ole tullut moneen vuoteen, on niin tiukat ajat.

Vanhemmat huolehtivat vaatteista ja ruoasta sekä pakollisista menoista, kuten retket ja harrastukset, eli rahat menevät silkkaan itsensä hemmotteluun.

Vierailija
19/46 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

13-vuotiaana tyttö ei vielä saanut kuukausirahaa. Sai jouluna ja kesäloman alussa isoäidiltään aina 50€ ja tämä riitti hänelle. Kun hän oli 14-vuotias, tulin itse ajatelleeksi, että ehkä säännöllinen kuukausiraha olisi kohtuullista, kun hän kuitenkin on kaikin puolin kelpo tyttö - hoitaa koulut ja kotityöt kunnialla. Kun ehdotin tätä hänelle, hän ilahtui. Kun kysyin häneltä mikä summa olisi hänen mielestä sopiva, hän ehdotti kymmentä euroa. Pienen keskustelun jälkeen päädyimme kuitenkin 20 euron kuukausirahaan ja tyttö oli siitä kovasti ilahtunut. Kuukausirahan saamisen edellytyksenä oli aiempien kotitöiden lisäksi se, että hän toimittaa joka kuukausi kirjanpitonsa minulle sähköpostiin. Tuo kirjanpito oli ollut muutaman vuoden ihan telakalla, joten tässä kohtaa oli hyvä ottaa se takaisin käyttöön.

Nyt kun tyttö on 16, nostin hänen kuukausirahan 30 euroon. Ja tässä samassa yhteydessä lisättiin kirjanpitovelvollisuuteen yksinkertainen tulos- ja kassavirtalaskelma.

Vierailija
20/46 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään . On saanut sukulaisilta elämänsä aikana niin paljon rahaa, että elelee niillä. On kyllä hirmu säästäväinen ja kympin kuussa itsekin antaisin tuon ikäiselle kuussa, max 50€/kk. Pullaan ja limuihin ne rahat kuitenkin menee.

Siis apua mitä mä kirjotin? 10€ viikossa tai 50€ kuussa. Näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan