Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sirpa Selänteen mielestä naisen täytyy jäädä kotiin hoitamaan lapsia: "Jos haluat olla työelämässä, niin älä tee lapsia."

Vierailija
07.02.2017 |

Onko täällä jo käynnissä keskustelua aiheesta? Mitäs mieltä olette Sirpan sanoista?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei heillä olisi ollut mitään mahdollsiuutta myös vaimon tehdä uraa. Tuolla pitää kyytiä lapset kouluun, pakata eväät, juosta koulujen riennoissa ja kakkutalkoissa.

Neljän lapsen harrastukset, kodin organisointi jne.

Ja mies keskittyy uraan 24/7.

Eli amerikkalaisen naisen todellisuus on ollut koko lailla toinen kuin täällä.

Ei Sirpa edes kyydinnyt lapsia kouluun. Sel8anne-dokumentissa he esittelivät jonkun työntekijänsä, jonka tehtäviin kuului lasten kyyditseminen kouluun ja harrastuksiin. Eikä Sirpa varmaan siivoa 700 neliön asuntoa itse. Eiköhän siellä siivooja käy.

Mutta joo. Todellisuudesta täysin vieraantunut. Meni maku täysin.

On siinä silti organisoimista. Neljä lasta ja niiden kaikki koulut ja harrastukset. Itse kuskaan kahta lasta ja olen ihan puhki ja koko ajan pitää säätää.

Onko sulla lukihäiriö? Sinä siis kerroit väsyväsi kun kuskaat kahta lasta. Sirpa ei kuskannut ainuttakaan! Juu onhan siinä melkomoinen organisointi, kun lyö lastenhoitajalle lukujärjestykset kouraan ja sanoo, että näillä mennään.

Sitäpaitsi jos sinä väsähdät pelkästään siitä, että viet autolla lapsesi harrastukseen, niin kyllähän sinun on parempikin pysyä pelkästään kotona, sillä nykyajan työelämässä sinulla ei ole mitään käyttöä. Itse olen ollut työelämässä kokoajan ja roudannut siinä sivussa lapset harrastuksiinkin ja kyllä minä siitäkin sen suurempia väsymyksiä selvisin.

Vierailija
42/47 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saisit tietää, että elät vain yhden elämän, niin mitä oikeasti tekisit? Hoitaisit omat lapsesi, oppisit tuntemaan heidät ja nauttisit kanssaan lyhyet lapsuuden hetket vai tekisit kahdeksasta neljään tavallista työtä jossain toimistossa? Ja lasten vartuttua keskittyisit harrastamaan, nauttimaan elämästä ja matkustamaan. Paitsi jos olet töissä, niin ensisijaisesti tekisit töitä.

Aikuisten oikeasti meistä jokainen valitsisi Sirpan tavoin. Ongelmana on se, että kukaan ei tiedä, saako sitä elämää elää vuoden vai viisikymmentä. Riskit on isot, mutta niin on edutkin.

Kyllä minä tiedän, olen tiennyt lapsesta asti, että elän vain yhden elämän. Luulenpa että suurin osa suomalaisista ajattelee elävänsä vain yhden elämän. Pois lukien tietysti sielunvaellukseen uskovat, mutta luulen heidän kuitenkin olevan vähemmistö suomalaisista.

Anteeksi nyt vain, mutta en oikein saa yhtään kiinni tämän ylläolevan kirjoittajan ajatuksenjuoksusta. Olenko ainoa? Tiedän eläväni vain yhden elämän, ja oikeasti tunnen lapseni ja olen nauttinut heidän pikkulapsiajastaan ja nyt nautin koululaisistani. Ja se on ihan sitä elämää mistä nautin nyt koko ajan. En odota että vasta lasten vartuttua ryhdyn nauttimaan elämästä, teen sitä jo nyt. Ja silti olen ihan normaalisti työelämässä. Enkä missään tapauksessa valitsisi elää elämääni siten, että elämäni keskipiste olisi mieheni, ja että olisin valmiudessa 24 h palvelemaan häntä, niin kuin nyt lehtijuttujen perusteella rouva Selänne on valinnut elää. Ja tuo lopun riski höpötys, mitä ihmettä se tarkoittaa? Riski siitä, että elättäjämies löytää nuoremman, vai mitä ihmettä?   

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, samaa mieltä kuin joku tuolla aiemmin kirjoitti, että kannattaisi hieman vähentää näitä avautumisia lehdistölle. Kohta alkaa kakka lentää, jos jatkavat tuota linjaa. Se on paljon parempi olla hiljaa ja antaa toisten miettiä onko tyhmä, kuin avata suu ja todistaa se. Selänteet on saaneet aika silkkihansikas kohtelua julkisuudessa Suomessa, mutta ei se ikuisuuksia kestä jos naama ja aivopierut alkaa olla joka viikko jonkun lehden kannessa.

Toivottavasti ei kestä ikuisuutta. Pian on lakimiehet kimpussa jos uskaltaa avata suun.

Se vaan on niin, että jos joka paikassa on omaa erinomaisuuttaan hehkuttamassa, niin yleinen mielipide kääntyy sua vastaan. Tästä on jo merkkejä näkyvissä. Olisitteko voineet kuvitella parista tehtävän parodiaa noin 10 vuotta sitten? Pahasti vaikuttaa vaan siltä, että pariskunta nauttii julkisuudesta, joten odotettavissa on kaapinpäältä pudotus. Sanokaa mun sanoneen.

No niin, nyt se alkaa. Se kaapin päältä pudotus. Lukekaapa kommentteja. Kohta paljastuu muutakin kuin patavanhoilliset asenteet. 

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-2000005078752.html

Vierailija
44/47 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mielihyvin olisin kotirouvana vaan ja hoitaisin talon ja perheen sittenkin, kun lapset on jo koulussa, jos vain mies tienaisi niin hyvin, ettei olisi taloudellista pakotetta mennä töihin. Helppo se on syyllistää ja sanoa noin, kun ei ole rahasta puutetta.

Vierailija
45/47 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Vittu!

Vierailija
46/47 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirpa kiihtyy koska hänellä itsellä ei ole ollut muuta vaihtoehtoa kuin jäädä kotiin...

Vierailija
47/47 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei heillä olisi ollut mitään mahdollsiuutta myös vaimon tehdä uraa. Tuolla pitää kyytiä lapset kouluun, pakata eväät, juosta koulujen riennoissa ja kakkutalkoissa.

Neljän lapsen harrastukset, kodin organisointi jne.

Ja mies keskittyy uraan 24/7.

Eli amerikkalaisen naisen todellisuus on ollut koko lailla toinen kuin täällä.

Juuri näin. Olen itsekin neljän lapsen Usassa asuva äiti, jonka amerikkalaiset kaverit eivät meinaa uskoa, miten lyhyet koulupäivät, paljon välitunteja, pitkät hoitovapaat, työssäkäyvien lomat jne Suomessa on. Ja miten hirveän helpolla suomalainen koululaisen vanhempi pääsee.

Tosin tää on kyllä muuttunut Suomessa viime aikoina. Esim koulussa saa rampata ihan alvariinsa, koulupaikoista saa tapella, samaten koko ajan saa kytätä, onko nyysitty koulukirjat, läksyissä ja kokeissa pitää auttaa. On leirikoulut ja varainkeruut.

Ja mekin kyyditään lapset kouluun, koska lähikoulutilanne sekava. Samaan päätyy moni homekoulujen takia.

Siis matkalla ollaan kohti Amerikkaa...

Haista vittu, sä taidat tapella ihan tappelemisen ilosta,ja marmattaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä