MIKÄ MUN KAVERIA VAIVAA, SE TUHOAA MUN ELÄMÄN. VAI TEENKÖ VAAN LIIAN ISON NUMERON TÄSTÄ?
Ollaan molemmat lukiossa nyt viimeistä vuotta. Kirjoitin syksyllä ensimmäisen aineen, terveystiedon. Siitä tuli kovalla puurtamisella magna (nousi C:stä M:ään YTL:ssä. Sillon kun alustavista sain C:n ystävä vaikutti vahingoniloselta ja tekopirteältä, kun lopulliset tulokset tuli, vaikeni heti).
Kouluun liittyen kirjoitetaan molemmat englanti nyt keväällä; asetelmana se, että mä oon seiskan tasonen oppilas ja kaveri ysin. Tietää itekin olevansa parempi, ja sen vuoksi aina kun on ollut joku koe yms valittaa mulle "huonouttaan" tai toisaalta "kehuu" mua: "Hyvä sait seiskan, se on oikeeesti iha superhyvä!!!" Ärsyttää suunnattomasti se, että sen pitää mun kustannuksella omaa itsetuntoa kohottaa.
Valitettavasti tää ei lopu kouluun, vaa tää tyttö kadehtii mun kotia, harrastuksia ja jopa säätökuvioita. En oo luonteeltani mikään pröystäilijä tai tee itestäni suurta numeroa, sitä paitsi sillä on paljon enemmän materiaa ja rahaa mitä mulla, joten en vaa kykene ymmärtämään, miksi mua pitää kadehtia.
Harmittaa se, kun saan nii paljon huomiota pojilta sporttisen kroppani ja babyfaceni takia, mutta nykyään yritän vaan olla ku en huomaiskaa näitä poikia, ku en jaksa kuunnella kaverin marinaa. En enää uskalla iloita ääneen saavutuksistani ja harmittaa hullun paljon ku tiiän tällä tavoin vaa tuhoavani elämäni. MIKÄ MUA VAIVAA, MIKS MÄ EN VOI VAA ELÄÄ OMAA ELÄMÄÄ?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Ollaan molemmat lukiossa nyt viimeistä vuotta. Kirjoitin syksyllä ensimmäisen aineen, terveystiedon. Siitä tuli kovalla puurtamisella magna (nousi C:stä M:ään YTL:ssä. Sillon kun alustavista sain C:n ystävä vaikutti vahingoniloselta ja tekopirteältä, kun lopulliset tulokset tuli, vaikeni heti).
Kouluun liittyen kirjoitetaan molemmat englanti nyt keväällä; asetelmana se, että mä oon seiskan tasonen oppilas ja kaveri ysin. Tietää itekin olevansa parempi, ja sen vuoksi aina kun on ollut joku koe yms valittaa mulle "huonouttaan" tai toisaalta "kehuu" mua: "Hyvä sait seiskan, se on oikeeesti iha superhyvä!!!" Ärsyttää suunnattomasti se, että sen pitää mun kustannuksella omaa itsetuntoa kohottaa.
Valitettavasti tää ei lopu kouluun, vaa tää tyttö kadehtii mun kotia, harrastuksia ja jopa säätökuvioita. En oo luonteeltani mikään pröystäilijä tai tee itestäni suurta numeroa, sitä paitsi sillä on paljon enemmän materiaa ja rahaa mitä mulla, joten en vaa kykene ymmärtämään, miksi mua pitää kadehtia.
Harmittaa se, kun saan nii paljon huomiota pojilta sporttisen kroppani ja babyfaceni takia, mutta nykyään yritän vaan olla ku en huomaiskaa näitä poikia, ku en jaksa kuunnella kaverin marinaa. En enää uskalla iloita ääneen saavutuksistani ja harmittaa hullun paljon ku tiiän tällä tavoin vaa tuhoavani elämäni. MIKÄ MUA VAIVAA, MIKS MÄ EN VOI VAA ELÄÄ OMAA ELÄMÄÄ?
Miks alapeukkuja?
Jätä kommentit omaan arvoonsa. toiset vaan on surullisia tapauksia.
Että tämmöinen humblebrag tällä kertaa. Harmittaa kun saa pojilta huomiota ja on söpö ja sporttinen, joo uskoo ken tahtoo.
Up? Eikö kellään oo mitää sanottavaa?
Vierailija kirjoitti:
Että tämmöinen humblebrag tällä kertaa. Harmittaa kun saa pojilta huomiota ja on söpö ja sporttinen, joo uskoo ken tahtoo.
Kyllä se pikkuhiljaa alkaa ärsyttämään kun joku aina jaksaa polkea alaspäin ku itellä on hyvä fiilis. En jaksa enää sitä, joten en viiti sitten tieten tahtoen lisätä vettä myllyyn. Ymmärräthän että tää oli täsä se pointti? Mä kärsin ku en voi toteuttaa yhtään itteeni ja elää omaa elämääni ilman että kaveri tulee kateelliseksi ja mä poden huonoa omaatuntoa.. :(
No kyllä näin samanikäisen tyttären äitinä vähän ihmetyttää sun varmuus siitä että kaverisi kadehtii sun terveystiedon numeroa, kotia, harrastuksia, säätökuvioita, pojilta saamaa huomiota sporttisen kropan ja babyfacen takia.
Ei oikein jaksa näitä teiniangsteja. Eikö teillä ole omia palstoja , joku demi tms?
Öh.
Jäi vähän epäselväksi, että miten kaverisi tuhoaa elämäsi?
Jos hänen ystävyytensä ei kelpaa, niin anna olla.
Vaikutat jotenkin paranoidiselta, miksi yleensäkin ajattelet että kaverisi jotenkin haluaisi sinulle pahaa?
Vierailija kirjoitti:
MIKÄ MUA VAIVAA, MIKS MÄ EN VOI VAA ELÄÄ OMAA ELÄMÄÄ?
Lähde vaikka tästä miettimään. Miksi sun söpössä päässä on capsilla huutavia ääniä?
Musta tuntuu että sä haluat täältäkin nyt itelles paljon kehuja ..
Olet läheisriippuvainen kun roikut kaverinsa jonka kanssa on huono olla. Käyppä juttelemassa jonkun läheisen aikuisen kanssa.
Varmasti ei ole ensimmäinen kaveri johon törmäät joka vaan ei sovi sulle.
Ainahan toki voit jatkaa tuota HYVÄÄ ystävyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Öh.
Vaikutat jotenkin paranoidiselta, miksi yleensäkin ajattelet että kaverisi jotenkin haluaisi sinulle pahaa?
Mä tarkotan vaan sitä tapaa millä mun kaveri puhuu mulle. Mä en voi olla mistään ilonen, koska jos erehyn olemaan ni saan paskaa niskaani. Sen vuoksi oon jo luopunu siitä ajatuksesta että säätäisin nyt jätkien kanssa koska en vaa ny kaiken stressin lisäks jaksa sitä marinaa..
Kuulostaa enemmänkin siltä, että kaverisi yrittää tsempata sinua ja iloita myös sinun suorituksistasi. Sinä taas olet kateellinen ja katkera.
Teet liian ison numeron. Ja isoilla kirjaimilla.
Mitä sen pitäis sanoa? Että seiska on surkea ja onneksi hän sai paremman?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks alapeukkuja?
Mitä ihmeen peukkuja?
Mitä lukiota käyt? Kiinnostaa tietää, koska omat lukiokaverini olivat paaaaljon kypsempiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öh.
Mä tarkotan vaan sitä tapaa millä mun kaveri puhuu mulle. Mä en voi olla mistään ilonen, koska jos erehyn olemaan ni saan paskaa niskaani. Sen vuoksi oon jo luopunu siitä ajatuksesta että säätäisin nyt jätkien kanssa koska en vaa ny kaiken stressin lisäks jaksa sitä marinaa..
Siis kaverisi on kateellinen jos sinulla on poikien kanssa jotain vipinää? Mitä siitä? Anna sen kaverisi olla.
Miks kaikki on tyttöä kohtaan noin kylmiä? Tunnistitteko itsenne kaverin roolista, vai ottaako tytön itsevarmuus luonteelle?
Mä kirjoitin aikoinani päiväkirjaan aivan samanlaisia juttuja (SE PILAA MUN ELÄMÄN) kunnes tajusin et ei mun tarvi välittää. Jos en osaa lopettaa välittämistä niin vähennän tai lopetan näkemisen. Tai ihan vaan keskustelen asiasta kaverin kanssa. Kukaan ei enää pilaa mun elämää, vaan huolehdin elämästäni ja pidän yllä rakentavia, tasapainoisia kaverisuhteita.
Parempi yksin kuin huonon kaverin kanssa.