Mulla epäillään kilpirauhasen vajaatoimintaa labrojen perusteella.
Lääkäri ei vielä määrännyt lääkitystä vaan katsotaan uudet kokeet kuukauden päästä.
Olen yrittänyt hakea tietoa ja liittynyt vertaistukiryhmään. Pakko myöntää että olen aivan päästäni pyörällä enkä tiedä enää ketä uskoa.
Kommentit (32)
http://www.vauva.fi/keskustelu/2780059/kilpirauhasen-vajaatoiminnasta-j…
Tuonne on nimimerkki vajis kirjoitellut, hän kirjoitti tästä sairaudesta hyvin.
Tungen tähän ketjuun. Mulla todettiin kaulalla suurehko kyhmy. Lääkäri lähetti silloin heti labraan. Ja sain lähetteen kaulan ultraan. Menin lääkäristä siis suoraan labraan, verikoe otettiin klo 11.40. Poikkeava aika kyllä merkattiin. Arvot oli ihan jees. TSH 1.0 ja T-4V 16.3.
Onkohan tuohon tulokseen voinut paljonkin vaikuttaa se että olin aamuneljästä ollut hereillä (n. 8h), kahvia meni useampi kupillinen ja syöpäkääryleitäkin?
Vierailija kirjoitti:
Tungen tähän ketjuun. Mulla todettiin kaulalla suurehko kyhmy. Lääkäri lähetti silloin heti labraan. Ja sain lähetteen kaulan ultraan. Menin lääkäristä siis suoraan labraan, verikoe otettiin klo 11.40. Poikkeava aika kyllä merkattiin. Arvot oli ihan jees. TSH 1.0 ja T-4V 16.3.
Onkohan tuohon tulokseen voinut paljonkin vaikuttaa se että olin aamuneljästä ollut hereillä (n. 8h), kahvia meni useampi kupillinen ja syöpäkääryleitäkin?
Mä olen ymmärtänyt että TSH nousee mitä kauemmin on valveilla.
Hei voinko kysyä, mitä mieltä näistä arvoista, vaikuttaako normaalilta: TSH 2.1 ja T-4V 18.4
Vierailija kirjoitti:
Hei voinko kysyä, mitä mieltä näistä arvoista, vaikuttaako normaalilta: TSH 2.1 ja T-4V 18.4
Noihin arvoihin olisin ihan tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ymmärtänyt että TSH nousee mitä kauemmin on valveilla.
Jos näin olisi, silloinhan tuo olisi helpostikin olla liikatoiminnan puolella aamulla. Oireita nyt on kumpaankin.
Kaulapatista otettiin ohutneulanäyte, tulosten piti olla tänään valmiit, ei olleet :( Toisessa kilpirauhasessa joku solidi patti joka täyttää koko kilpirauhasen, toisessa pieni solidi pesäke. (Eli kiinteä patti jos googlasin oikein)
Vierailija kirjoitti:
Käytä normaalia jodioitua suolaa, niin ei tarvi aloittaa lääkityksiä. Kilpparin vajaatoiminta johtuu jodin puutteesta.
Mitä v****a sä selität? 😳
Vierailija kirjoitti:
Etkäs ihan googlestanäe labrojen viitearvoja? Nuo ovat ihan viitteissä.
Mulla tsh 6.71 ja t4v jotain 14. Ei puhettakaan lääkityksestä, seurantaa vaan. Menkat tulee3-4 kertaa vuoteen, ajatus ei pelaa, hiukset tippuu, iho hilseilee, paino nousee.. luotto lääkäreihin nollassa ! Hidas arvojen nousu alkanut jo 2014.
Klo 14 asti voidaan ottaa kilpirauhasarvot.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tsh 6.71 ja t4v jotain 14. Ei puhettakaan lääkityksestä, seurantaa vaan. Menkat tulee3-4 kertaa vuoteen, ajatus ei pelaa, hiukset tippuu, iho hilseilee, paino nousee.. luotto lääkäreihin nollassa ! Hidas arvojen nousu alkanut jo 2014.
Mene yksityiselle, noi on jo selkeät oireet ja arvot.
Siis neuvoja ei oireita