Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulla epäillään kilpirauhasen vajaatoimintaa labrojen perusteella.

Vierailija
07.02.2017 |

Lääkäri ei vielä määrännyt lääkitystä vaan katsotaan uudet kokeet kuukauden päästä.
Olen yrittänyt hakea tietoa ja liittynyt vertaistukiryhmään. Pakko myöntää että olen aivan päästäni pyörällä enkä tiedä enää ketä uskoa.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa sairautta sairastavana. Älä kuuntele näitä itselääkitys oireita. Koska kilpirauhasen vajaatoiminta ei silti ole hälläväliä sairaus. Liittyy hormooniin ja vaikuttaa kaikkeen. Lääkäri toki voi miettiä,ettei lääkityksellä mene liikatoiminnan puolelle. Kysy, mitä se empii.

Siis neuvoja ei oireita

Vierailija
22/32 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva.fi/keskustelu/2780059/kilpirauhasen-vajaatoiminnasta-j…

Tuonne on nimimerkki vajis kirjoitellut, hän kirjoitti tästä sairaudesta hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tungen tähän ketjuun. Mulla todettiin kaulalla suurehko kyhmy. Lääkäri lähetti silloin heti labraan. Ja sain lähetteen kaulan ultraan. Menin lääkäristä siis suoraan labraan, verikoe otettiin klo 11.40. Poikkeava aika kyllä merkattiin. Arvot oli ihan jees. TSH 1.0 ja T-4V 16.3.  

Onkohan tuohon tulokseen voinut paljonkin vaikuttaa se että olin aamuneljästä ollut hereillä (n. 8h), kahvia meni useampi kupillinen ja syöpäkääryleitäkin?  

Vierailija
24/32 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tungen tähän ketjuun. Mulla todettiin kaulalla suurehko kyhmy. Lääkäri lähetti silloin heti labraan. Ja sain lähetteen kaulan ultraan. Menin lääkäristä siis suoraan labraan, verikoe otettiin klo 11.40. Poikkeava aika kyllä merkattiin. Arvot oli ihan jees. TSH 1.0 ja T-4V 16.3.  

Onkohan tuohon tulokseen voinut paljonkin vaikuttaa se että olin aamuneljästä ollut hereillä (n. 8h), kahvia meni useampi kupillinen ja syöpäkääryleitäkin?  

Mä olen ymmärtänyt että TSH nousee mitä kauemmin on valveilla.

Vierailija
25/32 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei voinko kysyä, mitä mieltä näistä arvoista, vaikuttaako normaalilta: TSH 2.1 ja T-4V 18.4

Vierailija
26/32 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei voinko kysyä, mitä mieltä näistä arvoista, vaikuttaako normaalilta: TSH 2.1 ja T-4V 18.4

Noihin arvoihin olisin ihan tyytyväinen.

Vierailija
27/32 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ymmärtänyt että TSH nousee mitä kauemmin on valveilla.

Jos näin olisi, silloinhan tuo olisi helpostikin olla liikatoiminnan puolella aamulla. Oireita nyt on kumpaankin. 

Kaulapatista otettiin ohutneulanäyte, tulosten piti olla tänään valmiit, ei olleet :( Toisessa kilpirauhasessa joku solidi patti joka täyttää koko kilpirauhasen, toisessa pieni solidi pesäke. (Eli kiinteä patti jos googlasin oikein)

Vierailija
28/32 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytä normaalia jodioitua suolaa, niin ei tarvi aloittaa lääkityksiä. Kilpparin vajaatoiminta johtuu jodin puutteesta.

Mitä v****a sä selität? 😳

Vierailija
29/32 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkäs ihan googlestanäe labrojen viitearvoja? Nuo ovat ihan viitteissä.

Vierailija
30/32 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tsh 6.71 ja t4v jotain 14. Ei puhettakaan lääkityksestä, seurantaa vaan. Menkat tulee3-4 kertaa vuoteen, ajatus ei pelaa, hiukset tippuu, iho hilseilee, paino nousee.. luotto lääkäreihin nollassa ! Hidas arvojen nousu alkanut jo 2014.

Vierailija
31/32 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 14 asti voidaan ottaa kilpirauhasarvot.

Vierailija
32/32 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tsh 6.71 ja t4v jotain 14. Ei puhettakaan lääkityksestä, seurantaa vaan. Menkat tulee3-4 kertaa vuoteen, ajatus ei pelaa, hiukset tippuu, iho hilseilee, paino nousee.. luotto lääkäreihin nollassa ! Hidas arvojen nousu alkanut jo 2014.

Mene yksityiselle, noi on jo selkeät oireet ja arvot.