Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ikäero ja erilaiset elämäntilanteet

Vierailija
07.02.2017 |

Olen olut jo useamman vuoden kiinnostunut eräästä miehestä. Matkan varrella molemmat ollaan oltu tahoillamme suhtessa. Nyt kuitenkin tilanne on se, että molemmat ollaan sinkkuja ja ihan puheväleissä keskenämme.

Tilanne on se, että olen tajuttoman ihastunut tähän mieheen. Hän on komea, lempeä ja tajuttoman fiksu! Hän on erittäin kohtelias minua kohtaan. Vaikka ollaan nyt muutaman kerran nähty, niin en vaan ole saanut sanotuksi mitä häntä kohtaan tunnen. Pelkään tajuttomasti, että jos nyt tunnustan kaiken, niin mies vetäytyy kokonaan pois. Toisaalta taas pelkään, että jos en kerro, niin kohta joku muu löytää hänet.

Tilannetta vaikeuttaa hieman se, että olen itse opiskelija ja mies on työelämässä. Lisäksi ikäeroa on 10 vuotta. Voivatko edellämainitut asiat koitua kohtaloksi?

Kaipaisin etenkin kokemuksia samanlaisessa tilanteissa olleilta.

N25

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi M50

Vierailija
2/21 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko 10 vuotta nuorempi vai vanhempi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ole mitään merkitystä. 

Myös kotiäiti ja töissäkäyvä isä ovat aivan eri elämäntilanteissa. 

Vierailija
4/21 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko sä olet opiskelija, vuoden? Ehkä vielä viisi? Te voitte olla yhdessä vielä 50 vuotta. Eiköhän teille siinä tule muitakin erilaisia elämänvaiheita. Jos mua tulisi iskemään nuorempi niin ainoa mitä toivon on ettei se yritä feikata olevansa ikäistään kypsempi. Se on niin surullista. Opiskelukaveri on ison ikäeron suhteessa ja se on kamalaa kun se koko ajan hakee vanhemman miehensä hyväksyntää katseellaan aina suunsa avattuaan.

Vierailija
5/21 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

35v mies on ehkä 60 vuoden päästä siinä aikuisuuden tilassa kuin sinä 25-vuotiaana.

Vierailija
6/21 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko sä olet opiskelija, vuoden? Ehkä vielä viisi? Te voitte olla yhdessä vielä 50 vuotta. Eiköhän teille siinä tule muitakin erilaisia elämänvaiheita. Jos mua tulisi iskemään nuorempi niin ainoa mitä toivon on ettei se yritä feikata olevansa ikäistään kypsempi. Se on niin surullista. Opiskelukaveri on ison ikäeron suhteessa ja se on kamalaa kun se koko ajan hakee vanhemman miehensä hyväksyntää katseellaan aina suunsa avattuaan.

Totta! Ehkä tää elämäntilannepelko juontaa juurensa edellisessä suhteessa, jossa ex oli samanikäinen, mutta aina muistutti miten erilaisia ja erilaisessa elämätilanteessa ollaan!

Vierailija
7/21 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies opiskelee ja itse olen jo työelämässä, ikäeroa on meilläkin. Hyvin toimii kaikin puolin!

Vierailija
8/21 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
9/21 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies opiskelee ja itse olen jo työelämässä, ikäeroa on meilläkin. Hyvin toimii kaikin puolin!

Ihanaa kuulla, että toimii!

Vierailija
10/21 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ikä vaan yhteiset tulevaisuuden haaveet ja niiden ajoitus.

Vierailija
11/21 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tajuton juttu.

Vierailija
12/21 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tajuton juttu.

??

Vierailija
13/21 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tajuton juttu.

??

Ap:n lempi-ilmaisu ilmeisesti. 

Vierailija
14/21 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli juuri tuo tilanne. Naimisiin, lapsia ym. En voi suositella. Mun miehellä oli jo lapsia edellisestä liitosta, mulla ei. Sit mä olin koko ajan se köyhä jonka piti joustaa miehen töiden mukaan. Sit meidän kuitenkin piti elää miehen elintasoa, johon mulla ei olisi ollut varaa opiskelijana, joten jouduin meneen töihin ja opinnot viivästyi.

Iän kanssa miehelle alkoi tulla vaivaa kun mä olin vielä elämäni kunnossa. Kiukutteli ja narisi. Seksielämästä ei lopulta voinut edes enää puhua.

Kaiken kaikkiaan, en voi suositella.

Vierailija
15/21 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli juuri tuo tilanne. Naimisiin, lapsia ym. En voi suositella. Mun miehellä oli jo lapsia edellisestä liitosta, mulla ei. Sit mä olin koko ajan se köyhä jonka piti joustaa miehen töiden mukaan. Sit meidän kuitenkin piti elää miehen elintasoa, johon mulla ei olisi ollut varaa opiskelijana, joten jouduin meneen töihin ja opinnot viivästyi.

Iän kanssa miehelle alkoi tulla vaivaa kun mä olin vielä elämäni kunnossa. Kiukutteli ja narisi. Seksielämästä ei lopulta voinut edes enää puhua.

Kaiken kaikkiaan, en voi suositella.

Harmillista kuulla, ettei mennytkään sitten niin hyvn. Jos miehellä  olisi lapsia, niin sitten varmasti pohtisin tilannetta uudelleen, mutta tiedän, että ihan lapseton mies on. Eikä taida olla avioliittoja takana.

Vierailija
16/21 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa pareista, esim. naimisiin menevät ovat suurinpiirtein samanikäisiä, mutta silti ainakin puolet päätyy eroon. Kyllä muut asiat kuitenkin loppujenlopuksi ovat tärkeämpiä onnellisen yhteensopivuuden kannalta.

Vierailija
17/21 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa pareista, esim. naimisiin menevät ovat suurinpiirtein samanikäisiä, mutta silti ainakin puolet päätyy eroon. Kyllä muut asiat kuitenkin loppujenlopuksi ovat tärkeämpiä onnellisen yhteensopivuuden kannalta.

Totta turiset! Ehkä minun kannattaa ihan rehellisesti kertoa tunteistani ja seurailla saanko vastakaikua...

-Ap

Vierailija
18/21 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos erotilastoja katsotaan, niin kyllä itseasiassa avioeron todennäköisyys kasvaa voimakkaasti sitä mukaa, kun ikäerokin kasvaa. Eli kyllä ikäerollakin on merkitystä, usein se luo ihmisten välille kuilua. Mutta toki toisinaan pari sopii siitä huolimatta yhteen, ja rakkautta piisaa. Mutta varmasti ikäero tuo liittoon omia haasteitaan, jotka selittävät suurten ikäerojen huomattavasti suurempaa eroriskiä. Tosin useimmilla lienee kokemusta lähipiirissään myös onnellisista ikäerosuhteista, esimerkiksi omien isovanhempieni avioliitto oli todella kaunis ja lämmin loppuun asti suuresta ikäerosta huolimatta.

Vierailija
19/21 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos erotilastoja katsotaan, niin kyllä itseasiassa avioeron todennäköisyys kasvaa voimakkaasti sitä mukaa, kun ikäerokin kasvaa. Eli kyllä ikäerollakin on merkitystä, usein se luo ihmisten välille kuilua. Mutta toki toisinaan pari sopii siitä huolimatta yhteen, ja rakkautta piisaa. Mutta varmasti ikäero tuo liittoon omia haasteitaan, jotka selittävät suurten ikäerojen huomattavasti suurempaa eroriskiä. Tosin useimmilla lienee kokemusta lähipiirissään myös onnellisista ikäerosuhteista, esimerkiksi omien isovanhempieni avioliitto oli todella kaunis ja lämmin loppuun asti suuresta ikäerosta huolimatta.

Varmaan riippuu siitäkin onko se molemmille alkuperäinen perhe, ikäerosta huolimatta, vai ei. Jos lähtee perustamaan perhettä jonkun sellaisen kanssa, jolla se on jo on, niin voihan sitä tulla vaikeuksia vastaan. Toiselle kaikki on uutta ja ihmeellista ekaa kertaa, toinen on jo kokenut sen kaiken aiemmin.

Vierailija
20/21 |
09.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vielä löytyy ajatuksia/kokemuksia, niin otan ilomielin vastaan!

-Ap