Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumman pelastaisit palavasta talosta, vammaisen vai terveen vieraan lapsen?

Vierailija
07.02.2017 |

Vammaisen vieraan lapsen vai terveen vieraan lapsen?

Kumman pelastaisit palavasta talosta, vammaisen vai terveen vieraan lapsen?

Vaihtoehdot

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vammaisesta ei koskaan veronmaksajaa, kun taas terveestä voi hyvällä onnella tulla kunnollinen veroja maksava kansalainen.

Vierailija
22/25 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kumman pystyisin, jos molempia en pysty pelastamaan. Filosofisesti he ovat minulle samanarvoisia: vieraita lapsia. Toki voisi ajatella, että vammaista tulisi alitajuisesti autettua ennemmin, hänelle voisi mahdollisesti olla vaikeampaa päästä omin avuin ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jäkättää filosofisesta dilemmasta vaikkei itse ymmärrä termiä. 😎

Vierailija
24/25 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisivatko nämä kaksi siis soihtuna palavan kämpän tuulikaapissa, tuliseinää vasten silhuetteina oviaukkoon piirtyen, odottamassa pelastajaansa? Mistä tietäisin, keitä kaikkia pelastettavina olisi?  Pitäisikö pitää terveys- ja motivaatiokuulustelu siinä ovella selvittääkseni, kumpi ansaitsee tulla pelastetuksi?  Miten voisin ikinä varmistua, että myös se terveeltä vaikuttava ei ole muita ihmisiä hengiltä kiusaava adhd-narsisti-psykopaatti tai muuten vikopää? 

Näistä lähtökohdista pysyisin edelleen valinnassani, eli koiran pelastamisessa.

Vierailija
25/25 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittäisin arpaa siksi, että tuossa tilanteessa pelastaisin sen, jonka helpoiten sieltä pihalle saisin, jos saisin. Koska itse tilanteessa se on luultavasti arpapeliä, saatko pelastettua ketään vai kaikki. Sikäli kuin tiedät, keitä talossa on ja häkä ja savu ei tapa sinuakin.