Miehen elämän suunta määrittyy ennen 20:ntä ikävuotta
Jos siihen mennessä on saanut naissuhteita, niin on oletettavissa että tällainen mies tulee pärjäämään opiskeluissaan, työssään, sosiaalisissa suhteissa, harrastuksissa yms. Mutta jos on poikana/miehenä jostain syystä jäänyt tämän normaalin kehityskulun ulkopuolelle, niin ennustettavissa on suurella todennäköisyydellä ongelmia. Masennusta, syrjäytymistä, työmarkkinoiden ja parisuhteiden ulkopuolelle jäämistä. Riskiryhmässä ovat etenkin ujommat ja hiljaisemmat sekä ns. ei-pintaliitoelämää viettävät nuoret miehet.
Lopuksi selvennyksenä: sinä voit toki tuntea jonkun yksittäistapauksen, jonka kohdalla tämä kaava ei ole pätenyt, mutta se ei muuta yleisiä todennäköisyyksiä, tai sitä miten enemmistön kohdalla tulee käymään.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Allekirjoitan tämän itsekin. Olen juuri 20 vuotias ja tunnen kyllä että olen ihan hukassa jo. Ei ole mitään tietoa mitä haluaisin opiskella, työtön, aika kroonista masennusta ja tietysti se pahin että naista en taida koskaan tavata. Oli jo vaikeaa naisten kanssa teininäkin kun en ole mikään komistus ja kärsin aika pahasta hiustenlähdöstä nykyään mikä on vienyt minulta toivon täysin niiden suhteen
Eipä tuohon ongelmakasaan yksi naiskokemus paljon auta. Sinä olet luuseri, joka ei onnistu missään alueella elämässään. Naisen saaminenkaan ei sinun muita ongelmiasi olisi estänyt kasaantumasta.
Sinunlaisiasi on paljon. Ongelmista syytetään aina jotakin muuta tahoa kuin itseään. Milloin ujous ja naiskokemusten puute ovat syypää työttömyyteen ja opiskelun puutteeseen, milloin taas vanhempasi eivät olleet tarpeeksi kannustavia ja sen takia olet nyt ilman työtä ja opiskelupaikaa ja tyttöystävää.
Kaltaisiasi valittavia luuserimiehiä sanotaan tuttavallisesti lassukoiksi.
Paitsi että ei.Termi Lassukka ei viittaa muuhun epäonnistumiseen elämässä kuin pariutumiseen. Lassukka voi esimerkiksi olla vaikka menestynyt elokuvaohjaaja jolla ei vain ole saumaa saamaan naisia rumuutensa takia ja valittaa siksi. Olet varmaan nainen kun sinulla ei ole mitään käsitystä miehen psykologiasta ja tuskin edes pariutumisesta
Niinpä. En tajua miten naiset ajattelevat naisettoman miehen olevan epäonnistunut myös muussa elämässä. Esimerkiksi Newton ei saanut koskaan naista, mutta ei voi oikein luuseriksi kutsua
Luin että "miehen elimen suunta". Totta sekin pääsääntöisesti...
Miehen nimenomaan ei määräydy. Suunnan voi kääntää vielä keski-iässäkin jopa muutamassa kuukaudessa. Miten? Opiskelemalla. Työnteolla. Verkostoitumalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ei pidä paikkaansa, meillä on poika 19 v, jolla ei ole ollut tyttöystävää koskaan. Hän ei käy missään, eikä ole oikein kavereitakaan ja harrastuksetkin ovat jääneet. Koulu sujuu hyvin ja tietää, mitä pyrkii opiskelemaan.
Veljeni oli naistenmies, tuossa iässä oli seurustellut jo varmaan 10 kertaa. Oli pitkä ja komea, naisten keskuudessa hyvin suosittu, oli kavereita ja harrastuksia. Sitten kuitenkin syrjäytyi kaikesta, masentui vaikeasti ja päätyi kolmekymppisenä itsemurhaan. :(
Älä viitsi huijata itseäsi sanomalla, että oli 19v mennessä seurustellut 10 kertaa. Tuossa iässä voi olla vain yksi oikea seurustelu takana. Loput (tai todennäköisesti kaikki) tytöt olivat hänelle vain runkkunukkeja.
No mulle nyt on ihan sama mitä sanaa käyttää, tytöt käsipuolessa kuitenkin vaihtuivat tiheään tahtiin, enkä todellakaan ollut ylpeä veljestäni. Kaverini aina sanoivat mulle jotain että "hei taas sun veljellä oli uus tyttö" ja mua ärsytti ihan suunnattomasti. Miksei voinut seurustella pidempään kenenkään kanssa. Sillä oli eka tyttöystävä jo 13-vuotiaana.
Naimisiin kuitenkin sitten meni ja melko nuorena, lapsiakin ehti syntyä ja petti vaimoaan niin paljon kuin kerkesi. Itse sanoi mulle, että hän on riippuvainen naisista ja seksistä. Vaimo lähti lasten kanssa ja siitä se alamäki alkoi. Ensin masennus, siihen viinaa ja lääkärin määräämiä lääkkeitä, sitten potkut hyvästä työpaikasta, lisää viinaa ja lääkkeitä. Hän sanoi mulle, että inhoaa ja vihaa itseään. Lopuksi purkillinen diapameja ja iso pullo viinaa.
Vaikka veljeni oli täysin epäonnistunut elämässään, niin silti surin ja itkin pitkään ja kaipaan edelleenkin. Hän oli silti mun veli ja mulle läheinen ja aina hyvä mulle ja auttoi monella tavalla. Yritin minäkin häntä auttaa, mutta en osannut :(.
Ei hän minusta kuulosta epäonnistuneelta. Olen pahoillani veljesi asiasta :(
Se on sitten jännää, että pelkästään otsikon lukemalla voi päätellä, onko varsinainen tarina jännämiehen menestysstoori, lääketieteen ammattilaisen objektiivinen kirjoitus vai Ulin valitusta. "20:nta" kertoi kaiken olennaisen. Hei tyttö anna mulle bimppaa, tai syyllisty loppuiäksesi kun minusta ei tullut normaalia!
t. Sherlock
Vierailija kirjoitti:
Miten naiset aina väittävät, että naisettomuus ei ole se ongelma, vaan ne naisettomuuteen johtavat asiat? Netistä on luettu useaan otteeseen, että naimisissa olevat miehet ovat onnellisempia ja elävät pidempään kuin naimattomat.
Myös omasta puolestani osaan kertoa, että olen aina ollut naisen kanssa ollessani tyytyväisempi elämään kuin ilman naista. Siitäkin huolimatta, että nainen on ollut vähän vaikeampi tapaus. En ole koskaan jättänyt naista, vaan minut on aina jätetty.
Onneksi olen aluksi naisten mielestä niin kiinnostava, että he haluavat lähteä kimppaan. Etsin aina nopeasti uuden, koska elämä ilman naista on paskaa ja tarpeetonta. Olen paljon aktiivisempi elämän jokaisella osa-alueella silloin kun minulla on nainen. En saa mitään aikaan ilman naista, joten voisi sanoa, että nainen on ajankäytön kannaltakin taloudellinen ratkaisu.
Aviomiesten elinikä johtuu ainoastaan ruokavaliosta ja päihteiden käyttöasteesta.Tämä ei riipu siitä onko suhteessa vai ei.
Mjaa, en lähtisi totuudeksi väittämään. Nimim. onnellisessa ja vakaassa parisuhteessa parikymppisenä, mutta ei-niin-menestynyt millään muulla saralla, joku voisi kutsua luuseriksikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Allekirjoitan tämän itsekin. Olen juuri 20 vuotias ja tunnen kyllä että olen ihan hukassa jo. Ei ole mitään tietoa mitä haluaisin opiskella, työtön, aika kroonista masennusta ja tietysti se pahin että naista en taida koskaan tavata. Oli jo vaikeaa naisten kanssa teininäkin kun en ole mikään komistus ja kärsin aika pahasta hiustenlähdöstä nykyään mikä on vienyt minulta toivon täysin niiden suhteen
Eipä tuohon ongelmakasaan yksi naiskokemus paljon auta. Sinä olet luuseri, joka ei onnistu missään alueella elämässään. Naisen saaminenkaan ei sinun muita ongelmiasi olisi estänyt kasaantumasta.
Sinunlaisiasi on paljon. Ongelmista syytetään aina jotakin muuta tahoa kuin itseään. Milloin ujous ja naiskokemusten puute ovat syypää työttömyyteen ja opiskelun puutteeseen, milloin taas vanhempasi eivät olleet tarpeeksi kannustavia ja sen takia olet nyt ilman työtä ja opiskelupaikaa ja tyttöystävää.
Paitsi että ei.Termi Lassukka ei viittaa muuhun epäonnistumiseen elämässä kuin pariutumiseen. Lassukka voi esimerkiksi olla vaikka menestynyt elokuvaohjaaja jolla ei vain ole saumaa saamaan naisia rumuutensa takia ja valittaa siksi. Olet varmaan nainen kun sinulla ei ole mitään käsitystä miehen psykologiasta ja tuskin edes pariutumisesta
Niinpä. En tajua miten naiset ajattelevat naisettoman miehen olevan epäonnistunut myös muussa elämässä. Esimerkiksi Newton ei saanut koskaan naista, mutta ei voi oikein luuseriksi kutsua
Biologia ja kulttuuri varmasti vaikuttaa siihen miksi naiset ja muutkin näin suhtautuvat naisia saanattomiin miehiin. He ovat keskeisimmässä tarkoituksessa eli lisääntymisessä ( pariutuminen) häviäjiä ja siksi ajatellaan että ei myöskään menesty muussakaan totaalisena luuserina. Olen minäkin hyvä ihmisenä ja musiikissa mutta naamallani ei nyt vain satu olemaan kysyntää naisten keskuudessa. Siinä se
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Biologia ja kulttuuri varmasti vaikuttaa siihen miksi naiset ja muutkin näin suhtautuvat naisia saanattomiin miehiin. He ovat keskeisimmässä tarkoituksessa eli lisääntymisessä ( pariutuminen) häviäjiä ja siksi ajatellaan että ei myöskään menesty muussakaan totaalisena luuserina. Olen minäkin hyvä ihmisenä ja musiikissa mutta naamallani ei nyt vain satu olemaan kysyntää naisten keskuudessa. Siinä se
Kieltämättä outoa ajatella, että naamalla ja musiikillisella osaamisella olisi jotain yhteyttä. Lisäksi se miten naamalla on enemmän merkitystä kuin sillä, että oot hyvä ihminen ja musiikillisesti lahjakas. Ihmiskunnalla menisi paljon paremmin, jos valintakriteerit olisivat erilaiset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä outoa ajatella, että naamalla ja musiikillisella osaamisella olisi jotain yhteyttä. Lisäksi se miten naamalla on enemmän merkitystä kuin sillä, että oot hyvä ihminen ja musiikillisesti lahjakas. Ihmiskunnalla menisi paljon paremmin, jos valintakriteerit olisivat erilaiset
Ihmiset ovatkin enemmän eläimiä mitä pariutumiseen tulee: geenit ratkaisevat eniten