ostin TAAS liian tumman meikkivoiteen . miten näin voi käydä joka kerta?!
ja ikää kuitenkin päälle 30v .olen hyvin kalpea, tämän ostamani sävyn nimi Perfekt Vanilja & testasin vielä ennen ostamista oikeaoppisesti leukaan ... silloin näytti ihan hyvältä!
mutta nyt naama on ihan ruskea . nolottaa lähteä töihin,,
Kommentit (22)
Sekoita se päivävoiteen kanssa, kyllä se keväällä/kesällä käy.
Tai tilas matka etelään ja rusketu hieman.
T:kalpeanaama
Päivävoiteeseen sekoittaminen ei oikeasti vaalenna voidetta miksikään, vaan vain ohentaa voiteen peittävyyttä. Eihän päivävoide ole valkoista sitten kun se on levitetty naamaan.
musta tuubi, edullinen hinta, voimakas haju? kuulostaa samalta sekunda-meikkivoiteelta mihin törsäsin rahani tuossa ennen joulua ja näytin keltatautiselta! väri muuttuu jostain syystä rajusti iholla :O
I feel u. Tykkään olla kalpea ja monet meikkivoiteet ovat vain ihmeellisiä oransseja sävyjä. Olen nuorempana ostanut ihan liikaa vääränsävyisiä meikkivoiteita. Mineraalimeikki oli ratkaisuni ongelmaan.
Mä testaan meikkivoidetta aina ensin kämmenselkään, sitten leukaan ja vielä varovasti sipaisten nenänvarteen tai poskelle. - Epäoikeaoppisesti, I know. En vaan koskaan ole tajunnut tuota ns. oikeaoppista tapaa. Tottakai sitä pelkästään leukaan/kaulaan testatessa ostaa tummemman, kun se osa kasvoista usein on varjossa. Jos epäröin kahden sävyn välillä, otan vielä niistä sen vaaleamman.
Meikkivoide voi joskus hapettua kuivuessaan, jolloin sen sävy tummenee. Näin voi käydä niin halvoille kuin kalliillekin voiteille. Tuubissa optimaaliselta näyttänyt väri ei välttämättä olekaan sitä enää kasvoilla. Body shopista saa sellaisia vaalennustippoja, joilla voi säätää liian tumman voiteen väriä.
Ap, jos vaan jatkossa on mahdollista niin marssi liikkeeseen, pyydä myyjältä apua ja pyydä saada 1-2 kertaa varten meikkivoidetta testeripurkkiin. Testaat sitten itse rauhassa sitä, säästyt rahanhukalta jos se meikkivoide ei sitten sovikaan.
Mulla sama juttu. Lisäksi esim. BB-voiteissa on hintsusti sävyvaihtoehtoja. Siksi sekoittelen eri sävyjä keskenään. Esim. Seppälän poistomeikeissä on ollut edullisia ja peittäviä sävyjä. Lightia liian tumman kanssa ja mediumia liian vaalean. Aurinkosuojaa noissa ei ole, mutta hintaa 5 e/tuubi ja peittävä koostumus.
Kunnon primeri auttaa meikkivoiteen hapettumiseen eli tummumiseen. Tummuminen on usein varsinkin rasvaisen ihon ongelma. Kannattaa ostaa aiemman kirjoittajan suosittelemia vaalennustippoja, jos kertyy tummia voiteita kaappeihin.
Koska ei edes myydä tarpeksi vaaleita. Minulla on aivan vaalea. lähes valkoinen iho enkä löydä ikinä ihoni väristä voidetta vaan kaikki on aina tummempia. Joudun käyttämään sitä vähiten tummaa. Eikä se ihan hyvälle näytä ...
Itse joudun tilaamaan bb-voiteeni Korealaisesta nettikaupasta. Onhan se surkeaa että maailman suunnilleen valkoihoisimpien ihmisten maassa, eli Suomessa, ei myydä vaaleaihoisille meikkivoidetta! Joku reilu vuosikymmen sitten Lumenella oli vielä oikeasti vaalea sävy, mutta sekin lopetettiin. Noissa korealaisissa (esim. Missha) on vielä hyvin aurinkosuojaakin, koska siellä ei haluta ihoa ruskettaa. Kannattaa googlettaa, monesta suomalaisesta blogistakin löytyy noista arvosteluja ja vinkkejä sävyn valintaan. Turha mennä miltään myyjältä kysymään, eivät he sano "ei meillä ole oikeaa sävyä" vaan myyvät sen turhan tumman saadakseen edes jotain kauppaa.
Kaupan valoissa moni sävy näyttää hyvältä, mutta luonnonvalossa huomaa, että metsään meni. Aina ulos tai muuten luonnonvaloon tarkastamaan sopivuus!
Ja myyjätkään ei kyllä aina osaa. Niin monesti olen poistunut kaupasta myyjän mukaan oikean sävyn kanssa ihan vaan huomatakseni, ettei sävy ole lähelläkään romaani. Ne kaupan valot...
Osta laadukas meikkivoide jossa on runsaasti eri sävyjä. Täydellisen sävyn löysin Diorin nudesta mitä oon käyttänyt jo pitkään. Ammattitaitoinen myyjä opastaa mikä sopii just sulle. Ite pyydän aina apua myyjältä kosks bälillä on vaikeaa hahmottaa mikä on se oikea sävy.
Olen itse joutunut usein ostamaan toisen vaaleamman sävyisen ja teen itse sekoituksen. Molemmat purkit valitsen samasta tuotteesta. Tässä sain nyt ketjua lukeneena uuden vinkin. En ole aiemmin ollut tietoinen Body shopin vaalentavasta tuotteesta. Kiitos vinkistä :)
Body Shop myy vaalennustippoja, joilla liian tumman meikkivoiteen voi säätää sopivaksi.
Lumene toi viime vuonna muutaman tosi vaalean meikkivoiteen, sävy 00 on varmasti jo tosi vaalea, kun mulle jopa se 0 oli siinä rajoilla et onko jo liian vaalee. Ja joudun siis todellakin aina ottamaan vaaleimman sävyn.
Jos haluaa kokeilla mineraalimeikkiä, niin myös Lily Lolon Porcelain-sävyn on pakko olla tosi vaalee, koska niistäkin mulle käy hyvi blondie, joka on itseasiassa vasta kolmanneksi vaalein.
Pilaat ihosi tuollaisilla meikkivoiteilla. Parempi ettet käyttäisi sellaisia ollenkaan. Anna mieluummin ihosi hengittää. Korkealaatuista kasvovettä ja kevyttä päivävoidetta kasvoille olisi parempi vaihtoehto. Itse olen löytänyt REN ja Nuxe'n tuotteista hyviä sellaisia.
Ne tummuu kuivuessaan paljon.