Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En käsitä mgtow:n ideaa

Vierailija
07.02.2017 |

Jos mies tahtoo olla sinkku, niin mihin ihmeeseen se tarvitsee jotain kirjainyhdistelmää? Ei ihmisen ole mikään pakko olla parisuhteessa, jos ei sopivaa kumppania tule vastaan.

Kommentit (393)

Vierailija
381/393 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on hyvä juttu jos touhu tasapainottuu, kurjempi juttu tämä on niille hyville naisille jotka jäävät myös yksin vaikka haaveena olisi perhe, lapset ja mies. Asiankannattajaa, peli ja panomiehiä heitä tulee riittämään aina, ne ns.kunnon miehet noilta markkinoilta poistuu.

En edelleenkään usko, että yksikään nainen jää ilman perhettä siksi, että miehet joita naiset eivät muutenkaan olisi huolineet, poistuvat "markkinoilta".  Joo, meillä tehdään lehtijuttuja kolmekymppisistä naisista, jotka eivät ole löytäneet Sitä Oikeaa, mutta trust me: MGTOW-miehet eivät todellakaan hetkauta heidän elämäänsä suuntaan eikä toiseen. Kyllä ne ovat alunperinkin ihan eri miehet, joita he olisivat halunneet. Ja osa hankkii perheensä yksin, osa hakee miehen ja isän ulkomailta. Osa elää omasta valinnastaan velana ja nauttii vapaudestaan.

Kunnon miehet pariutuvat edelleen ihan kuten ennenkin.

382/393 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

molto_vivace kirjoitti:

Mgtow –ideologia ja sinkkuus sisältää samoja elementtejä. Sinkkuus on joko vapaavalintainen tai pakotettu, mutta siinä ollaan kuitenkin ns. parisuhdeorientoitu, eli voidaan se sinkkuus hylätä mukavan kumppanin ilmaantuessa. Ikisinkkuus, jossa ei edes haluta muodostaa minkäänlaista parisuhdetta muistuttaa enemmän mgtow- ideologiaa. Siinä ei muodosteta parisuhdetta tai muodostetaan sitten vasta kun useat määreet täyttyvät sen sinkun tarvelistalta.

Mgtow –ideologia on yleensä tietoinen valinta ja ihmiset jotka sen tekevät yleensä myös tunnistavat ja kertovat sen. Ideologiassa hylätään perinteiset parisuhteet ja avioliittokäsite kokonaan ja näiden hankintaan käytetty energia suunnataan omaan itseen tai muuhun yksilön elämää rikastuttavaan toimintaan: kaverit, opiskelu, matkustus, työ, itsensä kehittäminen etc.

Mgtow- ideologiassa, tietoisesti, ei arvoteta parisuhteita ja avioliittoja kovinkaan korkealle. Ne nähdään ensisijaisesti alistavina ja rajoittavina tekijöinä elämässä. Parisuhde tuo ideologian mukaan enemmän kulueriä kuin nettosaatavia miehen elämään, joten siitä on syytä pysyä erossa.

Tietyllä tapaa mgtow- ideologia menee kauemmas kuin ikisinkkuus. Siinä otetaan mukaan myös yhteiskunnallinen ulottuvuus, eli ei nähdä yksilön elämässä mitään hyötyä alistua yhteiskunnan tai kumppanin armoille – muodostamalla yhteiskunnan perusyksikköä nimeltään perhe/avoliitto. Pääsääntöisesti ihmiset jotka ovat ideologiassa mukana eivät halua maksaa niitä kustannuksia joita ehkä parisuhteessa joutuisivat maksamaan: omaisuuden menetys, omien lasten menetys, maksuorjuuden riski, oman vapauden menetys, inhimillinen kärsimys kuten riidat ja erot, parisuhdeväkivalta etc.

Mgtow- idelogia sekoittaa useita eri asioita keskenään. Toisaalta se on julkilausuma entisaikojen ja nykyaikojen parisuhteita ja avioliittoja vastaan. Toisaalta sen elämäntapa jossa tietoisesti poistetaan mennyt ja mahdollisesti tuleva kumppani elämänyhtälöstä ja tällöin ihminen vapautuu teoriassa näistä kumppani(en) tuomista rasitteista.

Se että ideologian kannattajat nähdään naisvihamielisinä ”luusereina” johtuu usein siitä, että ihmiset jotka tähän liikkeeseen tietoisesti menevät, vapaudentunnossaan, ja  usein fanaattisesti, levittävät tätä ilosanomaa muille ja jälki on sen näköistä. Muistuttaa hieman päihderiippuvuudesta vapautuneiden ensimmäisiä vuosi, jolloin se uusi totuus selvästä elämästä on ainoa oikea, ja sitä pitää joka käänteessä tuputtaa muille – ajan myötä tilanne rauhoittuu ja ihmisistä tulee varsin tasapainoinen oman elämänsä nauttija, niin mgtow- miehestä kuin entisestä piripäästä/alkoholistista.

Olen se aiemmin kirjoittanut n40 jolla on lapseton, miehetön ja lainaton elämä ja vakituinen rakastaja. Minulle kukaan ei vastannut, mutta kun niitä ei-negatiivisia kommentteja kaivattiin, omani oli sellainen. Nuo boldatut kohdat ihmetyttävät. Jos ei olla naisia vastaan, miksi nainen asemoidaan tässä näin vahvasti tahoksi, joka vaatii, alistaa ja tuo rasitteita?

Jos toisen sukupuolen näkee noin negatiivisesti, niin varmasti on onnellisempi ilman. Minä olen kyllä ihan onnellinen jo nyt, ilman että tarvitsee sanoa kaikkien miesten vaativan jotakin. Eihän tuo ylläoleva ole totta ja sen jokainen fiksu ihminen ymmärtää - on minunlaisiani tyyppejä ja sitten toki niitä vaativia naisia. 

Ydinkummastukseni on se, miksi maalata yhteiskunta ja naiset salaliitoksi, jotka haluavat mieheltä kaiken kivan, näin kärjistetysti ilmaisten? 

Minä vilpittömästi toivon, että samaistuminen johonkin ryhmään tuo miehille hyvää mieltä. Itse lähden positiivisen kautta liikkeelle, eli en sillä tavalla voi sanoa olevani WGOTW. Vaikka noin muuten olenkin, jos olen ymmärtänyt lukemani oikein. :)

Hei n40, vastasin kyllä kysymykseesi : ) , (237/378) , 

ps. kannattaa ottaa nimimerkki niin löytää ne omansa helpommin ja on parempi käydä keskusteluja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/393 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä ei ole mitään tekemistä koko aiheen kanssa. Ei niin mitään.

Okei. Muistutan nyt, että sinä itse aloitit keskustelussa tämän sivujuonteen, jossa väitit naisten ottaneen yhteiskunnassa ylivallan ja valkoisten heteromiesten olevan kaikkein syrjityimpiä ihmisiä. Minä pyysin sinulta perusteita ja sinä itse esitit yhdeksi perusteeksi miesten heikon aseman huoltajuuskiistoissa. Jollei tämä nyt enää sinusta olekaan tarpeellinen keskustelunaihe, niin sitten voimme lopettaa tähän. Minä en ole kiinnostunut keskustelemaan sillä tasolla, että "kun te naiset aina sitä ja kun te miehet aina tätä". Se, että kilpaa parjataan toinen toistemme sukupuolta typeriä yleistyksiä tehden, ei ole minun näkemykseni järkevästä keskustelusta.

Vierailija kirjoitti:

Eihän mieheen nyt voi luottaa edes yhden yön poissaolon verran, näin ovat palstamammat ihan itse kertoneet.

Ja kuinka monella mammalla olisi realistisesti mitään resursseja sanoa noin omien lastensa isästä, jos se isä olisi viettänyt useamman kuukauden kotona lapsia hoitamassa sillä aikaa kun mamma on ollut töissä tienaamassa? Mutta juu, se hoitovastuun jakaminen oli ihan kamala idis eikä edes kuulu asiaan mitenkään, joten ei siitä sen enempää...

Vierailija kirjoitti:

Jospa feministinä lähtisit korjaamaan tätä vinoumaa ihan sieltä naisten omista piireistä, ennen kuin syyllistät miehiä "huonosta vanhemmuudesta".

Onpas ala-arvoinen heitto siihen nähden, että en ole ydessäkään viestissäni syyllistänyt miehiä huonosta vanhemmuudesta. Minähän olen päinvastoin kokoajan pitänyt miesten puolta, puhunut siitä kuinka isät ovat vanhempina aivan yhdenvertaisia äitien kanssa ja kuinka juurikin siksi isien oikeuksia vanhempina tulisi yhteiskunnallisella tasolla edistää ja parantaa. Mutta tuo heittosi osoittaa, että sinulla ei taida olla oikeasti  halua asialliseen keskusteluun, joten omasta puolestani toivotan hyvää yötä ja hyvää jatkoa. Saat minun puolestani etsiä muualta ne ihmiset, jotka tykkäävät tuollaisesta 'morkataan toisiamme ja vastakkaista sukupuolta kilpaa'-argumentaatiosta.

Edelleenkin, palstamammat kuvittelevat, että palstalla kirjoittelee vain yksi mies?

Sinäkin sekoilet aivan omiasi tässäkin tekstissäsi.

Ja kyllä, koko tekstisi oli miesten leimaamista huonoiksi isiksi ja vanhemmiksi.

Jos et tätä omassa tekstissäsi näe, niin en voi sinua asian suhteen auttaa.

Mutta teidän feministien selkärangassa oleva miesviha ilmeisesti estää näkemästä omaa persettä pidemmälle.

Vierailija
384/393 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiäsHenkilö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on, keitä naiset parisuhteissaan suosivat, kun parisuhteessa voi olla vain yhden kanssa kerrallaan ja siinä tapauksessa ratkaisevat ainoastaan keskimääräiset tuloerot naisten ja miesten välillä, jos suurin osa kuitenkin pariutuu? Vai onko sinunkin vaikeaa hahmottaa sitä, että jokaista heterosuhteessa elävää naista kohti on myös yksi mies parisuhteessa? Tai meinaatko, että hyvätuloiset naiset eivät pariudu ollenkaan, koska tarvitsevat itseään niin paljon hyvätuloisemman miehen?

Ja miten tuo lakien täytäntöönpano liittyy taas yhtään mihinkään, kun nämä lait eivät Suomessa ole käytössä? Onko Suomessa paljonkin miehiä vankilassa maksamattomien elareiden takia?

Näitä asioita käsitellään kansainvälisesti, MGTOW ei ole Suomeen liittyvä asia, eikä ole muuten feminismikään. Kaikki länsimaat ovat tässä samassa veneessä. Näistä asioista ei voi puhua vain kansallisella tasolla, koska ilmiöt ovat ylikansallisia. 

Harvemmat ovat ne länsimaisetkaan maat, joissa kotona herraties, minkä tekosyyn varjolla makaavat työikäiset miehet, voivat muka uhrautua, kun heidän palkkatulot valuvat naisille erossa. Fakta: suominainen käy työssä, ja avioerossa noudatetaan tätä. Tosi vähäjärkistä poppoota.

Vierailija
385/393 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiäsHenkilö kirjoitti:

Enookuullutkaan kirjoitti:

Mikä ihme on MGTOW? Selittäkää joku mistä tuo kirjainyhdistelmä tulee.

MGTOW tulee sanoista Men going their own way, joka on mielestäni aika huono termi. Kyseisen termin alle mahtuu laaja joukko erilaisia miehiä ja ajatuksia, mutta kaikki yhdistää avioliittoinstituution vastustaminen. Japanissa on oma lahkonsa, herbivore men... mutta siihen liittyy rajummin perinteisestä miehen roolista luopuminen.

Kiitos kun selvensit asiaa. MGTOW on aivan uusi termi minulle ja olin täysin ulkona mistä puhutaan :)

Vierailija
386/393 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tähän ketjuun kirjoittavat ihmiset ovat kyllä aivan sekaisin. Yksinkertaisesti aivan sekaisin. Ihan kuin lukisi psykiatrian sairauskertomusta.

Ja ei, en nyt puhu kaiken pahan maailmaan tuoneista "feministeistä". 

Vierailija
387/393 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avohoitofoorumihan tämä onkin :)

Vierailija
388/393 |
07.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut tähän ketjuun kirjoittavat ihmiset ovat kyllä aivan sekaisin. Yksinkertaisesti aivan sekaisin. Ihan kuin lukisi psykiatrian sairauskertomusta.

Ja ei, en nyt puhu kaiken pahan maailmaan tuoneista "feministeistä". 

Mölinäsi ilman yhtäkään esimerkkiä on täysin nollakommentointia. Mutta senhän tiesit jo itsekin.

Vierailija
389/393 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jotenkin surullista luettavaa mgtow-miesten pahoinvointi. Toivottavasti voimaannutte ryhmässä. Ihan vilpittömästi toivon, enkä vittuillen. Mutta miksi te tässä ketjussa intätte ja väittelette inhoamanne sukupuolen kanssa? Luulisi ettei se ainakaan paranna oloa, vai parantaako? Onko tarkoitus vain päästä sanomaan suorat sanat kusipäänaisille.

On täälläkin esitetty esimerkkejä liitoista ja eroista joissa nainen maksaa kaikesta yhtäpaljon, molemmat kantavat yhtäläisen vastuun lapsista ja taloudesta, mutta nämä sivuutetaan täysin koska silmät halutaan ummistaa ja jatkaa vihaa hyväksikäyttäviä naisia kohtaan. Tässä vaan saa ne viattomatkin turpiin ja kääntyvät teitä vastaan. Kaivatte omaa kuoppaanne.

Vierailija
390/393 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On jotenkin surullista luettavaa mgtow-miesten pahoinvointi. Toivottavasti voimaannutte ryhmässä. Ihan vilpittömästi toivon, enkä vittuillen. Mutta miksi te tässä ketjussa intätte ja väittelette inhoamanne sukupuolen kanssa? Luulisi ettei se ainakaan paranna oloa, vai parantaako? Onko tarkoitus vain päästä sanomaan suorat sanat kusipäänaisille.

On täälläkin esitetty esimerkkejä liitoista ja eroista joissa nainen maksaa kaikesta yhtäpaljon, molemmat kantavat yhtäläisen vastuun lapsista ja taloudesta, mutta nämä sivuutetaan täysin koska silmät halutaan ummistaa ja jatkaa vihaa hyväksikäyttäviä naisia kohtaan. Tässä vaan saa ne viattomatkin turpiin ja kääntyvät teitä vastaan. Kaivatte omaa kuoppaanne.

Aloittaja joka oli nainen kysyi asiaa ja hänelle vastattiin. Mielestäni yleisistä asioista ja ilmiöistä saa ja pitää keskustella yleisellä keskustelufoorumilla.

Vierailija
391/393 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

\

Vierailija
392/393 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
393/393 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-                                                                                                                                                                                                                                      

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi