Jos sinut kutsutaan kotikutsuille esim. party lite, tupperi, swipe
Jos tulee joku este niin ilmoitatko " emännälle" asiasta?
Kommentit (29)
ikinä en käy tollasilla kutsuilla vaikka pyydetään.
en edes tunne ketään joka sellaisia järjestäisi :`(
olenko menettänyt paljon?
Itse olen ollut sekä vieraana että emäntänä, ja mielestäni on aika melko sama ilmoittaako vai ei. Jos olen jo luvannut mennä, enkä sitten pääsekään, niin silloin kyllä ilmoitan.
viikolla elämäni ekan kerran tuppereilla ja oli kyllä tasan tarkkaan vimanen kerta. Ei voisi vähempää kiinnosta jotkut ylihintaiset muovikipot.
Mutta itse asiaan: kyllä mielestäni kuuluu ilmoittaa
Kutsuin 15 ihmistä, joista 3 saapui paikalle. Kaikki sanoiat, että tulevat. Mutta 2 ilmoitti tekstiviestillä ½ tuntia ennen esittelyä että olikin tullut muuta menoa toiselle ja toinen kirjoitti että " olin eilisen talkoissa en nyt jaksakkaan tulla, hyvää päivänjatkoa, sori" Loput jätti ilmoittamatta. Harmitti suunnattomasti. Ei se harmittanut, että jäi sit ne tilaukset ihmisiltä vaan se, että olis ollut tosi kiva tietää etukäteen. Kun olin varannut kaikille viidelletoista tarjottavaa. No ehkä olen herkkänahkainen -ap-
Silloin viimeistään kun olet itse emäntänä huomaat miten kiva on kun ihmiset ilmoittavat tulevatko vai eivät. On turhauttavaa järjestää kutsuja kun ei tiedä tuleeko ketään. Emäntä varaa pöytään tarjottavaa esim. 10 kutsumalleen vieraalle ja sitten tuleekin vain 3. Ei ole kiva, kun ostaa turhaan liikaa tarjottavaa. Ja on se muutenkin kiva emännän tietää yleensä onko ketään tulossa, voi silloin ajoissa ilmoittaa myös esittelijälle jos ei ole ketään tulossa. Esittelijäkin voi ajaa tosi pitkän matkan päästä sitten aivan turhaan.
Eli on todellakin huomaavaista emäntää ja esittelijääkin kohtaan ilmoittaa jos ei pääse tulemaan kutsuille.
Mitä hyötyä siitä ilmoittamisesta on, kun emäntä ei voi kuitenkaan luottaa siihen, että edes ne tulevat, jotka ovat luvanneet. Kuten tuosta edeltä on voitu lukea.
Jos emäntä hermostuu siitä, että ihmiset eivät tulekaan, niin on omassa asenteessa tarkistamisen varaa. Monelle ihmiselle vain on tavattoman vaikeaa se ei:n sanominen, joten antakaa ihmisten tehdä mitä haluavat. Ylimääräiset leivonnaiset voi aina pakastaa vierasvaraksi.
Ja kyllä, olen itsekin järjestänyt kutsuja.
Vierailija:
Mitä hyötyä siitä ilmoittamisesta on, kun emäntä ei voi kuitenkaan luottaa siihen, että edes ne tulevat, jotka ovat luvanneet. Kuten tuosta edeltä on voitu lukea.Jos emäntä hermostuu siitä, että ihmiset eivät tulekaan, niin on omassa asenteessa tarkistamisen varaa. Monelle ihmiselle vain on tavattoman vaikeaa se ei:n sanominen, joten antakaa ihmisten tehdä mitä haluavat. Ylimääräiset leivonnaiset voi aina pakastaa vierasvaraksi.
Ja kyllä, olen itsekin järjestänyt kutsuja.
...emäntä saa vielä mahdollisuuden pyytää jotakuta toista tai huomioida ainakin tarjottavien määrässä.
velvollisuudekseen ilmoittaa kun eivät tunne sua paremmin. Noi kippoesittelyt on tosi kiusallisia jos joku niihin pyytää, tekis mieli nauraa päin naamaa mutta usein sitä joutuu mutisemaan jonkun tekosyyn miksei pääse. Ehkä noiden sun vieraiden kin olisi pitänyt :)
Jos kutsuun haluaa vastauksen, niin siihen on tapana laittaa vastauspyyntö.
Ja jos joku leivonnaisten takia loukkaantuu, kun vieraat eivät tulekaan niitä syömään, niin ei ole ihmekään, jos vieraat eivät edes uskalla ilmoittaa, etteivät halua tulla. Löytyisikö peilistä sellaista vastausta..
Lisäksi en siitä pahastu jos joku sanoo, ettei kyseiset kutsut kiinnosta, niin silloin osaan olla " vaivaamatta" kutsulla seuraavalla kerralla kun kutsuja järjestän.
Vierailija:
velvollisuudekseen ilmoittaa kun eivät tunne sua paremmin. Noi kippoesittelyt on tosi kiusallisia jos joku niihin pyytää, tekis mieli nauraa päin naamaa mutta usein sitä joutuu mutisemaan jonkun tekosyyn miksei pääse. Ehkä noiden sun vieraiden kin olisi pitänyt :)
onnellinen kun pyysin jo siitä syystä että näkee ihanan kummilapsensa mutta harmi kun ei tullut) ja ystäviä. Noo eihän tuo nyt niin suuri asia ollut mutta mun mielestä hyviin tapoihin kuuluu ilmoittaa vaikka sitten se tekosyy. Nuo jotka tulivat olivat niitä hyvänpäivän tuttuja. Eniten tietysti harmittaa esittelijän kannalta joka tuli melkein sadan kilometrin päästä.
ei ole käytöstapoja. Vaan oletetaan että " eihän mun tarvi ilmoittaa, eihän?"
Katsohan peiliin, näkkyykö sieltä kummoinen kokki!
minä ainakin teen. Enkä sitten jätä arvailujen varaan. Jos lupaan mennä jonnekkin niin menen ja jos joku este tulee ilmoitan oli sitten kyse sukujuhlista, kynttiläesittelystä tai vain vierailusta -ap-
Vierailija:
ikinä en käy tollasilla kutsuilla vaikka pyydetään.
Ei se joka kerran esittele viidentoista ihmisen joukkiolle. Ja on aivan itse työnsä valinnut ja tietää tilanteen.
Eikö se kuulu ihan luontevana osana sosiaalista kanssakäymistä, että jos lupaa mennä jonnekin eikä menekään, niin siitä ilmoittaa? Itse olen ollut ihan siinä luulossa, että näin on...
Eli kyllä, minä ilmoitan aina, jos en pääsekään jonnekin. Vaikka sitten " vain" kippokutsuille. Minua ei kenenkään tarvitse turhaan odottaa ja miettiä, että tuleekohan vai eikö tule. " Tee toisille niin kuin toivoisit itsellesi tehtävän" pätee tässäkin.
Tietysti ilmoitan!