Jos sinut kutsutaan kotikutsuille esim. party lite, tupperi, swipe
Jos tulee joku este niin ilmoitatko " emännälle" asiasta?
Kommentit (29)
Mulla on huomenna " kippo" kutsut. Kun laitoin kutsuja menemään, pyysin ihmisiä ilmoittamaan niin tulostaan kuin esteestäänkin.
Näin halusin varmistaa myös, että kutsu meni perille.
Ja en halua alkaa turhaan vääntämään jotain piirakkaa 20 hengelle jos paikalle tuleekin vain 5.
Vierailija:
Ei se joka kerran esittele viidentoista ihmisen joukkiolle. Ja on aivan itse työnsä valinnut ja tietää tilanteen.[/iSitten et taida tietää esittelijäsysteemiä ollenkaan. Ei esittelijä saa näistä esittelyistä loppujen lopuksi suuria summia vaan suurin osa myynnistä menee yhtiölle. Esittelijä voi olla esim. pienten lasten kodinhoidontuella oleva äiti, joka hakee pientä lisäansiota olemattomaan lastenhoidontukeen. Jo noista ajokilometreistä, esittelymateriaalista ja kipoista yms. mitä esittelyissä on tulee esittelijälle kulua. Ei esittelijät ole mitään työkseen sitä tekeviä vaan tavallisia ihmisiä jotka tekevät " esittelijän työtä" pienen lisäansion toivossa tai ainakin saa ne omat käyttämänsä tuotteet halvemmalla. Ei esittelijän " ansioita" kyllä kannata kadehtia.
Häpeä jos osaat, joka tuommoisia kehtaat edes tänne kirjoittaa.
Minusta se kuuluu hyviin tapoihin. Moukkiahan aina löytyy... jotka eivät osaa alkeellisempiakaan käytöstapoja.
Itse ilmoitan aina oli sitten kyseessä vaikka kaverin kans joku sovittu meno ja en pääsekään tahi kippokutsut tms. Mielestäni se on jo velvollisuuskin, onhan emäntä kutsunut juuri minut ja jos en pääse niin ilmoitan siitä ja hän voi kutsua jonkun toisen.
myyjä saisi lisäansioita. Kuule kyllä se ihan itse on hommansa valinnut ja riskit tietää (eli sen ettei niitä kukaan osta).
Ei kai se ole ystävien hyväksikäyttöä, jos toimii Tupperware-kutsujen emäntänä? Itse en ainakaan ole kertaakaan pitänyt kutsuja minkään ilmaisen muovipurkin takia. Minusta on vaan mukavaa pitää kutsuja ja jotkut tällaiset Tupperit tms. ovat kivoja tapoja kutsua porukkaa koolle ilman vastavierailuvalvoitetta. Aika paljon on yleensä mennyt rahaa leipomisiin ja mies inhoaa myös sitä suursiivousta mikä edeltää näitä kutsuja. Minäkin kutsuin 15 viime kutsuille ja paikalle tuli 12. Kaikki ilmoittivat asiallisesti tulevatko vai eivät. Olen pitänyt jo viidet kutsut, joten minulla on jo kokemusta keitä kannattaa kutsua. On aika inhottavaa, jos ei osaa vastata kutsuun: " Ei kiitos. Minulla on silloin muita menoja." , vaan laittaa viestin, että olen tulossa ja sitten jättääkin tulematta.
vaikka todellisuudessa en vain halua mennä. Monet ystäväni niitä kutsuja innoissaan järjestävät ja en kehtaa sanoa ettei voisi vähempää kiinnostaa.
Vierailija:
myyjä saisi lisäansioita. Kuule kyllä se ihan itse on hommansa valinnut ja riskit tietää (eli sen ettei niitä kukaan osta).
Hah, lueppa lukutaidoton paremmin. Ei tarvi tulla säälistä, mutta kyse olikin siitä että vois ilmoittaa ettei tule edes siitä säälistä taliaivo.
Itse monia kutsuja (kaikenlaisia) pitäneenä tykkään siitä että kaverit ilmoittaa vaikka puoli tuntia aiemminkin etteivät tule kuin se, että kytätään sitten klo 16 että " kyllä niitä ainakin 3-4 pitäisi vielä tulla" ja siinä menee kaikkien ihmetellessä vartti tai enemmänkin jne.
Lisäksi just ton tarjoilun vuoksi on kurjaa, jos kutsuttuja tulee PALJON vähemmän. Eihän se 1-2 henkeä mihinkään kaada, mutta jos on olettanut, että tulee väkeä 15 ja tulee 3 niin kyllä siinä tarjoilussa on aika ero. Eikä meillä ainakaan pakastimeen mahdu sellainen määrä tarjoiluja. Lisäksi omat tarjoiluni ovat usein myös sellaista, ettei niitä pakastella tms.
Onneksi omat ystäväni omaavat käytöstavat =)
Hyvät tavat voidaan nähdä monella tavalla. Minusta on noloa, jos kaikki kutsutut alkavat soittelemaan ja tekevät sillä pikkujutusta suuren. Minusta on kiva järjestää joskus jotain. Leivon joka tapuksessa kaikille ja toivon, että ne tulevat, joista juuri sinä iltana tuntuu kivalta lähteä.