Pärjääkö sinkku 100 eurolla / vko?
Tää olis tilanne seuraavan kuukauden. Mitään muuta kuin ruokaa ei tarvi ostaa. Neuvoja?
Kommentit (35)
Oikeen hyvin riittää, jos pelkkää ruokaa pitää ostaa.
Itse kun tekee niin pärjää oikeen hyvin.
Mä budjetoin omiin ja koiran ruokiin 60 euroo viikossa ja sillä saa jopa viiniäkin :-)
Ja syön terveellisesti ja monipuolisesti, en pelkkää kaurapuuroa. Kasviksia, hedelmiä, kanaa, kalaa jne.
Teen lähes kaiken ruuan itse ja katson vähän mitä ja mistä ostan.
Elämä on valintoja.
Meidän 3 henkinen perhe selviää viikon ruuista 100 eurolla. Eikä olla edes varattomia.
Kerran S-marketissa joku nainen osti valmiiksi täytetyn sämpylän eikä muuta.Jos tällaisiin on tottunut ei ihme jos ei rahat riitä.
Jos ei tarvitse ostaa muuta kuin ruokaa ja jos ei mene rahaa esim. työpaikkaruokailuun, pärjää. Mutta jos samasta rahasta pitää maksaa esim. bussilippua, netti- ja kännykkälaskua sekä lounaita työpaikalla, ei pärjää. Itsellä esim. menee työpaikkalounaisiin 8 € päivässä eli noin 160 € kuussa, koska en jaksa tehdä eväitä.
Olen sinkku ja mulla menee ruokaan kuukaudessa 160 - 230 euroa. Tuolla summalla syön hyvin itse tekemääni ruokaa.
Jollei käy baareissa, aika pienellä voi elää.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei tarvitse ostaa muuta kuin ruokaa ja jos ei mene rahaa esim. työpaikkaruokailuun, pärjää. Mutta jos samasta rahasta pitää maksaa esim. bussilippua, netti- ja kännykkälaskua sekä lounaita työpaikalla, ei pärjää. Itsellä esim. menee työpaikkalounaisiin 8 € päivässä eli noin 160 € kuussa, koska en jaksa tehdä eväitä.
Mä yritän jaksaa tehdä eväät, koska annoksen hinnaksi tulee tällöin max 2 euroa eli kuukaudessa noin 40 e. Aina ei viitsisi ja jaksaisi, mutta yritän muistaa, että vuositasolla syntyy aikamoinen säästö...ennemmin matkustelen nekin rahat :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä yritän jaksaa tehdä eväät, koska annoksen hinnaksi tulee tällöin max 2 euroa eli kuukaudessa noin 40 e. Aina ei viitsisi ja jaksaisi, mutta yritän muistaa, että vuositasolla syntyy aikamoinen säästö...ennemmin matkustelen nekin rahat :)
Minusta taas on tympeää elää pihistellen 350 päivää vuodessa että pääsee pariksi viikoksi johonkin matkalle, mielummin eläisi joka päivä mukavasti ja jättäisi sen matkan väliin.
Noh pärjää kun miettii mitä ostaa. Tänään meni noin 50 kauppaan. Kaksi kanankoipea tiskiltä, kaksi pakettia kanan suikaleita, wokkivihanneksia kaksi pussia, valmis kanakastike, kalapuikkoja, ranskalaisia, raejuustoa, hedelmiä, juustoa, patonki, karjalanpiirakoita, nakkipaketti, nuudeleita, maustamaton jogurtti, kaksi pussia marjoja pakkasesta, maitoa, vissyä, limu... Tais olla vielä jotain mitä en nyt muista.. Ja tuo riittää kyllä 2 aikuiselle ja 2-vuotiaalle viikoksi. Ehkä vielä haen piirakoita tai leipää mutta ei niihin montaa euroa mene..
Mulla menee ruokaan 25-35e viikossa eikä tarvii ees mitenkään erityisesti kituutella. Satasella ostelisin vaikka mitä kallista ja hienoa.
Kyllä tuolla pärjää, jos vähän katsoo mitä ostaa. Pitää vaan jättää Brämhultsit ja tuoreet marjat tauolle ja vaihtaa pienpanimo-oluet Koffiin.
Pärjääkö kinkku 2viikkoa olkkarin pöydällä syömäkelpoisena?
Meillä menee mieheni kanssa yhdessä ruokakauppaan alle tuo 100e/vko. Ja usein ostetaan kaupasta samalla jotain muutakin kuin ruokaa. Syödään myös ihan normaalisti eikä yritetä selvitä mitenkään erityisen halvalla.