Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajatuksia herättää 21-vuotias tyttö/nainen jolla on perhe?

Vierailija
06.02.2017 |

Mies jonka kanssa on kihloissa ja lapsi.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on, mitä muut ajattelee?

Vierailija
22/43 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin minä aikanaan. Toivottavasti hänkin on 16 vuotta myöhemmin yhtä tyytyväinen elämäänsä kuin minä nyt :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on tyttö, säälittää.

Jos kyseessä on nainen, ei mitään ihmeteltävää.

Vierailija
24/43 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen ettei ehkä ole vielä koulutusta.

Vierailija
25/43 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuin minä aikanaan. Toivottavasti hänkin on 16 vuotta myöhemmin yhtä tyytyväinen elämäänsä kuin minä nyt :)

Ja toivottavasti on silloin isoisoäiti, tai vähintään isoäiti.

Ei 21v ole mitään. 4-vuotiaanakin on joku tänne maailmaan lisää populaa tunkenut.

Vierailija
26/43 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 21v. Parisuhteessa olen ollut jo 4 vuotta mutta kihlajaisia ei tosiaankaan vielä vietetä eikä lapsia tule varmaan 5-10 vuoteen. Matkustellaan, bailataan, eletään letkeetä elämää eikä vielä edes asuta yhdessä. Suhde on loistava 4 vuodenkin jälkeen eikä tässä todellakaan ole mitään kiirettä.

Vierailija
27/43 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa tuon ikäisistä elää villiä opiskelijan elämää tai sitten välivuosia matkustellen tai töitä tehden. Itse nään 25-35v ikähaitarin suunnilleen lisääntymisikänä, toki jokainen tekee miten tahtoo, moni 25-30-vuotiaskin elää sitä villiä opiskelijaelämää korkeakouluissa. Jokainen saa elää täällä miten tahtoo ja tehdä lapsen 20v tai 40v tai olla kokonaan tekemättä ja kihlautua 19v tai olla sinkku koko ikänsä, ihan miten tahtoo muiden mielipiteillä ei ole mitään väliä.

Vierailija
28/43 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini on 20, 3 lasta ja naimisissa.

Olen samanikäinen, ja tuntuisi todella oudolta olla samassa tilanteessa. Salaa toivon, että ei tee enempää lapsia, kun on sairauksiaki lapsilla.

Vierailija
29/43 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen ettei ehkä ole vielä koulutusta.

Jos tuossa iässä on jo koulutus, niin on ensimmäisten joukossa joka tullaan korvaamaaan koneella. Kun osa korkeakoulutetuistakin tullaan.

Ja silti on kiire tekemään tänne lisää työttömiä.

Vierailija
30/43 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samanikäinen, ja tuntuisi todella oudolta olla samassa tilanteessa. Salaa toivon, että ei tee enempää lapsia, kun on sairauksiaki lapsilla.

Onko lesta? Ei taida olla mitään aikomustakaan mennä töihin.

Mitä elämänkokemusta tuon ikäisellä on pohjanaan omien lasten kasvatukseen.

Ei sillä, ettei onnistuisi, ei se mitään ydinfysiikkaa ole. Normaalisti kehittyvällä ihmisellä kuitenkin on vanhempana enemmän viisautta annettavana nuoremmille kuin nipin napin teini-iän ylittäneellä, jolla kaikki elämänkokemus sitä ennen perustuu vain vanhempiensa holhouksen alaisena olemiselle..

Vierailija
31/43 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä, ettei onnistuisi, ei se mitään ydinfysiikkaa ole. Normaalisti kehittyvällä ihmisellä kuitenkin on vanhempana enemmän viisautta annettavana nuoremmille kuin nipin napin teini-iän ylittäneellä, jolla kaikki elämänkokemus sitä ennen perustuu vain vanhempiensa holhouksen alaisena olemiselle..

Eivät kaikki elä noin 20-vuotiaiksi mamman ja papan katon alla tai heidän "holhouksessaan". Itse olen asunut 16-vuotiaasta asti omillani ja yllättävän paljon sitä elämänkokemusta jo nuorella iällä saa kun itsenäisesti elämänsä hoitaa. Ärsyttävää yleistystä.

Vierailija
32/43 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät kaikki elä noin 20-vuotiaiksi mamman ja papan katon alla tai heidän "holhouksessaan". Itse olen asunut 16-vuotiaasta asti omillani ja yllättävän paljon sitä elämänkokemusta jo nuorella iällä saa kun itsenäisesti elämänsä hoitaa. Ärsyttävää yleistystä.

Ai siis kustansit 16v jo kokonaan menosi kuten aikuiset? Eivätkä vanhempasi yhdessä muiden aikuisten kanssa elättäneet sinua?

Ja kyllä silloin alaikäisenä olit vanhempiesi holhouksen alainen, vaikka kuinka aikuiseksi teini-ikäisenä itsesi tunsitkin.

Vierailija
33/43 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä 3 lapsen 20-v äiti kyllä, on lesta.

-edellinen kommentoija

Vierailija
34/43 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa typerä keskustelu. Ihmisiä on niin erilaisia että ei sitä pelkkä ikä kerro onko valmis lapseen vai ei.

Itse sain esikoiseni ollessani 20-vuotias ja kaksi vuotta myöhemmin toisen lapseni. Naimisissa oltiin oltu jo vuosi ennen kuin esikoinen syntyi.

Yhdessä ollaan vieläkin monen vuoden jälkeen ja suhde voi hyvin. Tottakai huonompiakin aikoja on ollut mutta yhdessä selvitään.

Lisätään tähän vielä loppuun: kaikki ihmiset on erilaisia, osa ei todellakaan ole valmis sitoutumaan ja perustamaan perhettä parikymppisenä. Osalle se tuntuu jopa luonnolliselta saada lapsi/lapsia nuorena.

Toivon että kaikki kuitenkin tekee niin kuin parhaaksi näkee eikä välitä muiden mielipiteistä! :)

Vierailija
35/43 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu ikään todistella kypsyyttään tuolla tavalla niille jotka pitävät vielä lapsena.

Vierailija
36/43 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vahingolta, jos kerran noin nuorena on tehnyt lapsen vaikka ei ole edes naimisissa.

Vierailija
37/43 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa tuon ikäisistä elää villiä opiskelijan elämää tai sitten välivuosia matkustellen tai töitä tehden. Itse nään 25-35v ikähaitarin suunnilleen lisääntymisikänä, toki jokainen tekee miten tahtoo, moni 25-30-vuotiaskin elää sitä villiä opiskelijaelämää korkeakouluissa. Jokainen saa elää täällä miten tahtoo ja tehdä lapsen 20v tai 40v tai olla kokonaan tekemättä ja kihlautua 19v tai olla sinkku koko ikänsä, ihan miten tahtoo muiden mielipiteillä ei ole mitään väliä.

Tämä on jännää moni ku ajattelee, että samaan aikaan kun moni vasta hakee "sitä omaa alaa" niin osa ssamasta ikäluokasta valmistuu ammattikoulusta ja alkaa puseka töitä ja pikkuhiljaa perustamaan perhettä... Mutta kuten sanottu kukin tyylillään.  

Vierailija
38/43 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu ikään todistella kypsyyttään tuolla tavalla niille jotka pitävät vielä lapsena.

- ja jos kohta myös toisipäin. Itseäni alkoi viimeksi tänään ärsyttämään luennolla, kun joku varttuneempi opiskelij alkoi sönkkäämään, että kuinka asia ei voi oikeasti mennä niin ja niin ja tämän hän tietää koska hän on jo niin ja niin vanha ja hänellä on sitä oikeaa elämänkokemusta. Olsin nyt edes osannut kertoa muitakin perusteita....  

Vierailija
39/43 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin 20-vuotiaana olen perheen perustanut 11 vuotta vanhemman miehen kanssa. Nyt 7 vuotta myöhemmin jo neljä vuotta naimisissa, kaksi lasta ja itse rakennettu talo. Molemmilla vakityöt ja vakaat, hyvät tulot. Hyvin menee, mutta menköön :)

Vierailija
40/43 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies jonka kanssa on kihloissa ja lapsi.

Toiset aloittaa ajoissa, Ikis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan