Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita työttömiä lähihoitajia?

Vierailija
06.02.2017 |

Eikös tällä alalla pitänyt töitä riittää? Asun Tampereella, eikä ole vaan juurikaan paikkoja haussa. Aikuisopiskelin alanvaihdon takia jäätyäni työttömäksi.
Saakohan TE-toimiston kautta edes jonkun pätkätyön jossain vaiheessa?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla vähän dingdong jos et hoitoalalta töitä saa.

No en tosiaan ole ja sehän tässä ihmetyttääkin. Ei vaan ole työpaikkoja nyt haussa. Valmistuin vuoden loppupuolella. En mitään päivän tai viikon sijaisuuksia hae ja niitä on vaan tarjolla. Minulla on yo-tutkintokin taustalla, joten mieti, mitä puhut.

Vierailija
2/43 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kysymyshän kuului, että onko muita työttömiä lähihoitajia? Ilmeisesti sitten ei ole? ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yo-tutkinto taustalla, heh. Ajatteletko tosiaan, että yo-tutkinto on jotain?

Vierailija
4/43 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene itse paikan päälle ilmoittautumaan sijaiseksi eri paikkoihin, niistä alkaa sitten helposti saamaan pidempiäkin pätkiä ajan myötä.

En ole kyllä ennen vapaaehtoisesti työttömään hoitajaan törmännyt.

Vierailija
5/43 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yo-tutkinto taustalla, heh. Ajatteletko tosiaan, että yo-tutkinto on jotain?

No jos väitetään, että raidan olla "dingdong"? Tuskin kukaan suorittaa lukiota esim. jos on ns. dingdong?

Lisäksi olen toiminut vastuullisissa töissä aiemmin ja aina halunnut hoitoalalle kuitenkin. Aikoinaan oli sairaanhoitajan ammatti unelmana, mutta ulkomailla vietetyt vuodet, mies, avioliitto ja lapset veivät lopulta muille raiteille.

Väitän silti, ettei lukiota kukaan ihan dingdong- ihminen suorita siltikään ja siksi mainitsin tuonkin. ap.

Vierailija
6/43 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön lähihoitaja.Olen tehnyt väärän valinnan valitessani tämän alan nuorena. Lopetin työt edellisessä työpaikassa koska työ ei kohdannut toiveitani, (huono työilmapiiri,hirveä kiire,informaatio ei kulje jne.jne)

Tällä hetkellä etsin muun alan töitä,toivottavasti löydän.

Vierailija
7/43 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla on turha jäädä odottamaan, että löytäisit heti paikan mol:n sivuilta saati te-toimiston kautta. Kannattaa olla aktiivinen ja soitella paikkoihin ja hyväksyä ne lyhyetkin sijaisuudet sekä keikkatyö. Ne poikii pidempiä työsuhteita.

Tällä hetkellä on hyvä hakea kesätyöpaikkoja. Ne voivat hyvin poikia jatkoa tai ainakin niiden myötä ovia avautuu muuallekin, kun saat kokemusta.

Kuulin jo vuosi sitten, että Tampereella on hoitajille huonosti töitä. Ei siis tarvitse olla mitenkään dingdong, ettei töitä olisi.

Kannattaa kuitenkin aktiivisesti soitella. Esim. kotihoidossa tarvitaan monesti lähihoitajia.

Vierailija
8/43 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te toimiston kautta et saa mitään töitä. Luuleeko aikuiset vielä tänäkin päivänä että te toimisto löytäisi heille työn? Ei kannata sinne cv:n ainakaan kirjoittaa että olet oma-aloitteinen. 

Vierailija
9/43 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En väitä ettäkö paikkoja ei jossain päin olisi huonosti mutta suosittelen tarttumaan niihin päivän-parin sijaisuuksiinkin! Aika monessa paikassa aukeavat paikat menevät jo tutuksi tulleille ja hyviksi todetuille henkilöille. Ei se vakipaikka itsestäänselvyys heti kättelyssä ole

Vierailija
10/43 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoitoon pääsee helposti mutta eri asia kuinka ding dong pitää olla että sinne haluaa töihin.

Tampereella kova kilpailu sairaalan työpaikoista jos olet lähihoitaja. Helsingissä enemmän sairaaloita joten lähihoitajalla paremmat mahdollisuudet päästä töihin esimerkiksi vuodeosastolle.

Vierailija
11/43 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En väitä ettäkö paikkoja ei jossain päin olisi huonosti mutta suosittelen tarttumaan niihin päivän-parin sijaisuuksiinkin! Aika monessa paikassa aukeavat paikat menevät jo tutuksi tulleille ja hyviksi todetuille henkilöille. Ei se vakipaikka itsestäänselvyys heti kättelyssä ole

Näinpä. Ja te-toimiston sivuille tai mihinkään rekryyn ei parin päivän sijaisuudet tule. Niistä kannattaa aloittaa.

Vierailija
12/43 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ikä on rasite itselläni. Olen 55v ja työttömänä. Muutaman lyhyen pätkän tehnyt, työnantajia ei kiinnosta ikäiseni.

Vierailija
13/43 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotihoitoon pääsee helposti mutta eri asia kuinka ding dong pitää olla että sinne haluaa töihin.

Tampereella kova kilpailu sairaalan työpaikoista jos olet lähihoitaja. Helsingissä enemmän sairaaloita joten lähihoitajalla paremmat mahdollisuudet päästä töihin esimerkiksi vuodeosastolle.

Ennemmin vaikka kotihoitoon kuin että olisi pidempää aukkoa cv:ssä.

Vierailija
14/43 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko etsinyt siis ihan vaan Tampereelta vai myös ympäryskunnista? Siinähän on esim. Nokia, Pirkkala, Ylöjärvi, Lempäälä ja Kangasala ihan vieressä, joihin on helppo kulkea. Luulisi, että noissa jotain lähihoitajan paikkoja olisi tarjolla.

Vierailija
15/43 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alan opiskelija ja olisi kiva tietää että kuinka alalle on lopualopuksi kannattavaa kouluttautua.

Vierailija
16/43 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotihoitoon pääsee helposti

Höpöhöpö.

Vierailija
17/43 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere on Suomen työttömyysongelman keskeisiä paikkoja. En tiedä mitään alaa, millä Tampereella olisi työvoimapula. Kaupungissa kun koulutetaan runsaasti lähes jokaisen ammatin ihmisiä (ammattikoulut, amk:t, yo:t).

Vierailija
18/43 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä hakua kannata niiden paikkojen varaan jättää, jotka ovat jo siellä mollissa haussa. Niihin hakee aina tuhat muutakin.

Itse olen jo opiskeluaikana saanut oikeastaan kaikki työpaikkani "avoimen haun" kautta, olen siis esim. lähettänyt pomoille sähköpostia, että olisin kiinnostunut työskentelemään yrityksessä. Todella usein olen saanut haastattelukutsun, vaikkei yritys virallisesti etsisikään työntekijöitä sillä hetkellä. Moni paikka ei ikinä edes virallisesti joudu etsimään työntekijöitä, kun avoimen haun kautta löytyy väkeä. Tietenkään heti mitään kokopäivätyötä ei tällä keinolla löydä (muuta kuin ehkä lomien ajaksi), mutta keikkaa pukkaa aluksi vähemmän ja sitten enemmän, kunnes oletkin jo vahva ehdokas seuraavaksi vakkariksi. Ja huom. keikkaahan voi tehdä useaankin paikkaan samaan aikaan. Tällöin saat moneen paikkaan jalan oven väliin.

Myös harjoittelupaikkoihin työllistyy tosi monet. 

Vierailija
19/43 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele lääkäriksi. Tänne Padasjoelle tuli juuri lääkäri, joka on ex-perushoitaja.

Vierailija
20/43 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla ei koskaan työllisty hakemalla avoimia paikkoja.

Aina ilmoittaudutaan kaupungin sijaisrekisteruiin, soitellaan ja kysellään. Aloitetaan pienistä pätkistä, jopa päivistä

Yhden olen kuullut saaneen suoraan töitä

Me muut on aloitettu keikkahommilla. Niistä poikii aina lisää, kun tekee työnsä hyvin