Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tinja 33v asuu sähköttömässä mökissä Inarissa. Ja omistaa 85 koiraa.

Vierailija
05.02.2017 |

Toisaalta kiehtovaa tuollainen elämä.
Kysymyksiä juttu kyllä herätti:
Hoitaako yksin kaikki 85 koiraa. Jos on monta päivää erämaassa asiakkaiden kanssa, kuka hoitaa loput koirat?
Koirien ruoka maksaa 8000€ parissa kuukaudessa. Tuskin tollasilla eräopastöillä noin paljon tienaa. Toki ei varmaan kauheasti muita kuluja ole kuin koirat.
Ei antanut bisneksestä oikein kivaa kuvaa yrittäjä joka kertoo ettei pidä ihmisistä.
Mitä tarkoittaa että poikaystävä on hyvin itsenäinen :D

Erikoista elämää ja varmaan omalla tavallaan hyvin antoisaa. Aika erakkoluonne kyllä pitää olla. Onkohan noita koiria vähän liikaa?

Kommentit (598)

Vierailija
101/598 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söpö nainen. Pussaisin nenälle ja hymyilisin <3.

mies

Ihmettelen aina tällaisia miesten kommentteja. Tuskin Tinja tykkäisi, jos menisit häntä lääppimään. Mistä luulet, että HÄN haluaisi sut lähmimään itseään?

Tuo on samaa sarjaa kuin "jos olisin nuorempi, niin ottaisin susta naisen itselleni. höhöhö" Entä sen naisen mielipide???

Vierailija
102/598 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voe voe teitä ...

:D te haukutte kaikki jotka vähänkin poikkeaa ja kehtaa vielä kehua ja puolustella omaa tapaa elää. Tästä naisesta huokuu sellainen tyytyväisyys ja se että on löytänyt paikkansa maailmassa .. mikä sen hienompaa?

:)

Toimii vissiin hyvin netti siellä korvessa. Tuo muijahan tuossa tuomitsee meidän "tavisten" tapaa elää.

Missä se tuomitsee ja millä sanoin?

Katsoin tuon DailyMailin videonkin ja siinäkin puhuu, kuinka tämä tapa elää on HÄNELLE se oikea.

http://www.iltasanomat.fi/suomi100/art-2000005070148.html

– Mun mielestä monien elämässä ei varmaan ole hirveän paljon sisältöä. Toki jokainen varmasti kokee elämänsä hienoksi ja heillä on siihen perusteet, mutta jos kysytään luonnolta, niin me ei olla osa esimerkiksi mitään ravintoketjua. Se on luonnon kannalta vähän turhaa. Mihin ihmistä tarvitaan, ei kai mihinkään, jos luonnolta kysytään. Se ihmetyttää välillä, se ihmisen olemassaolo.

Myllykankaan maailmankuvassa nykyihminen ei ota itsestään irti tarpeeksi eikä pane parastaan. Hänen mukaansa moni antaa itselleen kaiken anteeksi ja keksii tekosyitä olla laiska. Moderni maailma on tehnyt elämisestä helppoa, mutta saanut ihmisen kadottamaan jotain aitoa ja alkuperäistä.

Se on syy, miksi Myllykangas ei erityisemmin pidä ihmisistä, vaikka onkin vierailleen ystävällinen, hymyilevä ja sydämellinen emäntä.

– Toki on seikkailijoita, jotka kiipeää vuorille ja tavallisia ihmisiä, jotka tekee jatkuvasti huikeita asioita. Silti ihminen ei monestikaan käytä hyväkseen sitä mahdollisuutta minkä elämä antaa, vaan elää vähän turhaa elämää, Myllykangas pohtii.

– Mun on helppo olla eläinten kanssa, ei tarvitse jakaa ihmisten maailman hulluutta ja hämmennystä.

Nuoren naisen elämäntapa ja syväekologiset ajatukset ovat erikoisia jopa paikallisten mielestä. Tämä on vuosien varrella johtanut konflikteihin poromiesten kanssa. Myllykankaan koiria on syytetty porojen tappamisesta, ja hän taas syyttää osaa poromiehistä koiravihasta.

– Nykytilanne on, että poromiehistä monet vihaa koiria. Porotalouden ongelmat heijastuu siihen. He valittavat kaikesta, kun menee huonosti. Ikävä kyllä koko metsä ja luonto joutuvat niiden vihan kohteeksi. Tuossa ne ajaa Angelintietä ees taas. Viime talvena yksi pentukoira tapettiin puukolla.

No ihan totuudensanojahan hän tuossa puhuu. Te ette ota itsestänne kaikkea irti. Olette laiskoja. Vittumaisia ja kateellisia paskaperseitä.

Aika paljon laiskemmalta tuo Tinja kuulostaa: 

"Eilen oli ryhmä, mutta sitä ennen ei otettu viikkoon ketään. Talven taika on nyt voimakkaimmillaan ja halutaan nauttia siitä." Eli tietoisesti jättää tekemättä töitä parhaaseen sesonkiaikaan, joku muu kuin Tinja itse tuon elämäntyylin rahoittaa, muuten kyllä "yrittäjä" tekis töitä kun niitä on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/598 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen että hänen "poikaystävä" on jokin melko varakas setä joka kustantaa hänen elämänsä. tyylinsä kullakin.

Poikaystävän kuva on dailymailin jutussa ja tämä "setä" on aika nuori ja kuuma uros. Nörtähtävä, mutta ehdottomasti alfa.

Ei siitä kuvasta juuri saanut selvää.

Vierailija
104/598 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinjan mielestä minun elämäni on tylsää. Minusta olisi painajaista omistaa 85 koiraa. Ja vaivalloista elää jatkuvassa kylmässä/sääskien syötävänä, ilman sähköä ja hakea vesi avannosta. Varmasti se olisi jännittävää mutta en ole halunnut sitä omaksi elämäntavakseni eikä veri vedä lappiin. Minulle on ihan ok että hän haluaa elää niin. Jokaisen oma valinta, mikä minä olen toisia arvostelemaan. Varmaan Tinjakin ajanoloon pääsee irti vastakkainasettelusta jonka kautta hän markkinoi omaa elämäntapaansa. 

Vierailija
105/598 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen että hänen "poikaystävä" on jokin melko varakas setä joka kustantaa hänen elämänsä. tyylinsä kullakin.

Poikaystävän kuva on dailymailin jutussa ja tämä "setä" on aika nuori ja kuuma uros. Nörtähtävä, mutta ehdottomasti alfa.

Poikaystävähän esiintyi siinä IS:n videolla, ihan komea nuorimies. Ja jutussakin taidettiin mainita. Kummaa sakkia täällä, monta sivua haukkumista kyseisestä naisesta ja vaikuttaa, ettei monikaan haukkujista oo edes lukenu kyseistä juttua.

Vierailija
106/598 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiravaljakko ohjastaja Alexander Schwartz kilpailee Alaskassa yms

Vierailija
107/598 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikaystävähän esiintyi siinä IS:n videolla, ihan komea nuorimies. Ja jutussakin taidettiin mainita. Kummaa sakkia täällä, monta sivua haukkumista kyseisestä naisesta ja vaikuttaa, ettei monikaan haukkujista oo edes lukenu kyseistä juttua.

No voi hyvänen aika. En ole haukkunut. En jaksanut katsoa sitä videota ja juuri neuvottiin että kuvassa näkyy, kauhealla vaivalla googlasin sen dailymailin jutun. En jaksa katsoa sitä videota, ei kiinnosta sen ulkonäkö niin paljon kun ei ensiyrittämällä asia auennut. Varmaan on söpö mies kun tuo Tinjakin on söpö nainen. Kivaa ja mukavaa. 

Vierailija
108/598 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus iskee. Okei, pärjäisin ihan muutamallakin koiralla mutta tahtoisin mielellään pois tästä oravanpyörästä.

Vierailija
109/598 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikaystävä varmaan maksaa kaiken.

Varmaankin joku poroisäntä-sugardaddy. Kaunis nuori suomalainen nainen on noilla selkosilla sellainen harvinaisuus että isäntien pankkikirjat aukeilevat livakasti.

Taisi olla joku itävaltalainen heebo.

Siksi paljon pois.

Vierailija
110/598 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau, kyllä on epäreilua.

Vierailija
112/598 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

39v mies?

Vierailija
113/598 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo oikein vastaa minun käsitystä erakkoelämästä. Tinjahan asuu poikaystävän kanssa ja on työssään jatkuvasti ihmisten kanssa tekemisissä, kun vetää eräretkiä. Kavereitakin on jotka käy kylässä. Luulen monen syrjäytyneen kaupunkilaisen viettävän tahtomattaan paljon eristäytyneempää elämää yksin kerrostalokämpässään. Mutta kunnioitan kyllä Tinjan valintaa elää luonnon keskellä.

Vierailija
114/598 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hitto. Mitäs jos yritettäisiin sellaista, että kaikki elävät kuten tahtovat ja tavoittelevat sitä omaa unelmaansa? Jos joku haluaa asua kaupungissa, niin ei se tarkoita automaattisesti kateutta. Ja jos joku haluaa elää metsässä koiralauman kanssa, ei sekään tarkoita automaattisesti kateutta. Toi kateuskortti on jo vähän vanha juttu. Ja mitä jos ei haukuttaisi toisia laiskoiksi ja vittumaisiksi paskaperseiksi?

Jospa oltaisiin vaan tyytyväisiä, että itse toteutetaan omaa elämäntyyliä ja toiset omaansa? Ja siinä se.

Jos joku ihmettelee, että mistä saisi puhelimen ladattua ja mistä riittää raha lihakuormiin, niin ei se ole tämän neidin elämäntavan arvostelua.

Itse henk.koht. kuuntelisin mieluummin naapurin metelöintiä kerrostalossa, kuin koiralauman haukuntaa ja ulvontaa. Naapurille voi sentään soittaa poliisit tai hommata häädön, koirat nyt ovat koiria. Kyllä kerrostalossakin saa omaa rauhaa: itse asun hiljaisella alueella ja se riittää minulle. Hyvä kirja käteen ja kynttilät palamaan. Ja voinhan toki matkustella ja nähdä paljon uutta, se on minulle tärkeää, tämä nainen tykkää viettää elämäänsä yhdessä ja samassa paikassa.

Mutta todella hienoa, että hän elää sellaista elämää, kuin tahtoo. Itse en tuollaista elämää haluaisi (enkä edes jaksaisi, koirissa ja sähköttömässä mökissä on älytön määrä työtä, kunnioitusta siitä), eikä se tee minusta "laiskaa", "kateellista" tai "vittumaista" ihmistä, jonka elämä on turhaa ja tyhjää. Päinvastoin, tunnen elämäni olevan oikein mielekästä ja tyydyttävää kaikinpuolin. Varmaan uutisen nainenkin tuntee niin omasta elämästään.

Vierailija
115/598 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mun elämä ole yhtään tympeää kaupungissa. Tympeämpää se oli siellä landella huitsin nevadassa mihin kerran nuoruuden tyhmyydessä erehdyin. Olin valtavan onnellinen päästessäni lopulta takaisin kaupunkiin. Mua sylettää semmoset ihmiset, jotka aina haukkuu kaupunkilaisia. Tommoset kateelliset landepaukut.

Nooh, itsekin alennuit landepaukun tasolle. 

Mua itseä ei kiinnosta paskaakaan arvostella toisten elämiä. Jokainen asukoot ja työskennelkööt siellä missä haluaa. Ihme että tämä asia herättää niin paljon tunteita. 

Vierailija
116/598 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli ikävä fiilis siitä iltiksen jutusta. Kehuskelee omaa elämäänsä ja halveksii muiden elämää. Juu ei, en menis sen safareille vaikka maksettais. Enkä hyväksy tuollaisia susikoiria ja lähes sadan koiran lauman pitämistä. Toi ei ole ihan tervettä vaikka kuinka olisi eräyrittäjä.

Tuo koiramäärä on ihan tavallinen koirasafariyrittäjälle. Monilla koirasafariyrittäjillä on yli satakin koiraa. Myös susiristeytyksiä käytetään. Sudet tuovat kestävyyttä. Et näköjään tiedä mitään tästä aiheesta.

Vierailija
117/598 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ainakaan miltään miljonäärisedältä vaikuttanut, vaan nuori jonkun sortin elmäntapainkkari hänkin vaikutti olevan. Se on sitten kokonaan toinen juttu, kuinka varakas hänen isukkinsa on ja kuinka paljon rahoittaa jampan koiravaljakko harrastusta.

Vierailija
118/598 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävä artikkeli - kerrotaan osa, mutta ei koko totuutta.

Mistä koirien liha tulee ja miten se tulee? Missä se säilötään (varsinkin kesällä), jos ei ole sähköä? Miten käyvät kaupassa (tuskin ovat 100% omavaraisia)? Onko kuitenkin auto tai kelkka? Miten rekikoirien reitit ajetaan? Nyt oli kuitenkin kunnon ajourat, ei taida onnistua puhtaasti koiravoimalla.

Ihana paikka ja ihanaa elämää, mutta ainakin puolet jätettiin kertomatta. Luulisi, ettei toimittaja sortuisi idealismiin.

Koirien ruoka on varmaan kuivamuonaa, siis naksuja. Säilykkeitä tms lisäksi.

Varmasti on auto, mitä jos itse tai joku koirista sairastuu?

Koirat talloo oman reittinsä lumeen.

Kännykkään yms. saa varmaan ladattua virtaa aurinkoenergialla tai aggregaatilla.

Vierailija
119/598 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inarissa asuva kaverini tuntee ton tyypin ja kertoi että nainen asuu suurimman osan ajasta jossain ihan muualla kuin tuossa sähköttömässä ja vedettömässä mökissä. Naureskelee välillä että ei ymmärrä miten se kehtaakin pitää tommosta julkisuuskuvaa yllä kun kaikki paikalliset tietää totuuden.

Kukas niistä koirista sitten pitää huolta?

Vierailija
120/598 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asburgeriin taipuvainen eräs kaverini on samansorttinen. Paitsi ei noin paljon vilunkia tai siis ei ollenkaan. Husky maksaa eliittikoiran verran... ja hön ajeluttaa rikkaita jumbojetillä ilmaapilaavia asiakkaita. Ei jatkoon. Tyypillinen vihertävä joka vilungii heti kun äippy ja papa ei ole paikalla . Eiköhän isi jaggella aja kotiin syömäänkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi