Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tinja 33v asuu sähköttömässä mökissä Inarissa. Ja omistaa 85 koiraa.

Vierailija
05.02.2017 |

Toisaalta kiehtovaa tuollainen elämä.
Kysymyksiä juttu kyllä herätti:
Hoitaako yksin kaikki 85 koiraa. Jos on monta päivää erämaassa asiakkaiden kanssa, kuka hoitaa loput koirat?
Koirien ruoka maksaa 8000€ parissa kuukaudessa. Tuskin tollasilla eräopastöillä noin paljon tienaa. Toki ei varmaan kauheasti muita kuluja ole kuin koirat.
Ei antanut bisneksestä oikein kivaa kuvaa yrittäjä joka kertoo ettei pidä ihmisistä.
Mitä tarkoittaa että poikaystävä on hyvin itsenäinen :D

Erikoista elämää ja varmaan omalla tavallaan hyvin antoisaa. Aika erakkoluonne kyllä pitää olla. Onkohan noita koiria vähän liikaa?

Kommentit (598)

Vierailija
81/598 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voe voe teitä ...

:D te haukutte kaikki jotka vähänkin poikkeaa ja kehtaa vielä kehua ja puolustella omaa tapaa elää. Tästä naisesta huokuu sellainen tyytyväisyys ja se että on löytänyt paikkansa maailmassa .. mikä sen hienompaa?

:)

Toimii vissiin hyvin netti siellä korvessa. Tuo muijahan tuossa tuomitsee meidän "tavisten" tapaa elää.

Vierailija
82/598 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voe voe teitä ...

:D te haukutte kaikki jotka vähänkin poikkeaa ja kehtaa vielä kehua ja puolustella omaa tapaa elää. Tästä naisesta huokuu sellainen tyytyväisyys ja se että on löytänyt paikkansa maailmassa .. mikä sen hienompaa?

Toimii vissiin hyvin netti siellä korvessa. Tuo muijahan tuossa tuomitsee meidän "tavisten" tapaa elää.

Ei se tuomitse vaan kertoo vaan oman mielipiteensä. Sinä et nyt kestä sitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/598 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinja ei varmasti näitä lue joten rienatkaa vain rauhassa.

Vierailija
84/598 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ettekö te tajua että toi tekee bisnestä ja toi erakkomaisuus on rakennettua imagoa? Tienaa varmasti kymmeniä tuhansia vuodessa ja maksaa veroja paljon enemmän kuin te yhteensä. Erakkona on yksin parin koiran kanssa mahdollita elellä missä vain, mutta ei tuollaisen koirakolonnan kera. Valtatien vieressähän toi paikka on. Miksi te kaikki olette noin vitun änkyränä tämän uutisen suhteen oli totuus sitten mitä tahansa?

No siis juuri tämän takia. Kun antaa ymmärtää että luonto suunnilleen puhuu hänelle ja luonnon keskellä koirien kanssa kaikki on niin ihanaa. Ja muut ihmiset on ärsyttäviä suorittajia, joiden elämä on tyhjää. Hänen elämänsä on täynnä sisältöä kun on maailman paras koirasusiystävä vierellä. Ja elää luonnonkeskellä ilman mitään mukavuuksia koska silloin vain oikeasti voi elää. Bisnes on vaan ikävä sivutuote koska tarvitsee rahaa. (Mihin tarvitsisi noin paljon koiria ilman bisnestä, yksi valjakko riittäisi omaan käyttöön)

Siinä videolla on poikaystäväkin, joka ilmeisesti ihan kilpailee valjakkokoirilla. Siksi varmaan paljon pois. Epäilen kyllä että Tinjalla on töissä joku apulainen.

Vierailija
85/598 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voe voe teitä ...

Missä se tuomitsee ja millä sanoin?

Katsoin tuon DailyMailin videonkin ja siinäkin puhuu, kuinka tämä tapa elää on HÄNELLE se oikea.

Vierailija
86/598 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voe voe teitä ...

Katsoin tuon DailyMailin videonkin ja siinäkin puhuu, kuinka tämä tapa elää on HÄNELLE se oikea.

http://www.iltasanomat.fi/suomi100/art-2000005070148.html

– Mun mielestä monien elämässä ei varmaan ole hirveän paljon sisältöä. Toki jokainen varmasti kokee elämänsä hienoksi ja heillä on siihen perusteet, mutta jos kysytään luonnolta, niin me ei olla osa esimerkiksi mitään ravintoketjua. Se on luonnon kannalta vähän turhaa. Mihin ihmistä tarvitaan, ei kai mihinkään, jos luonnolta kysytään. Se ihmetyttää välillä, se ihmisen olemassaolo.

Myllykankaan maailmankuvassa nykyihminen ei ota itsestään irti tarpeeksi eikä pane parastaan. Hänen mukaansa moni antaa itselleen kaiken anteeksi ja keksii tekosyitä olla laiska. Moderni maailma on tehnyt elämisestä helppoa, mutta saanut ihmisen kadottamaan jotain aitoa ja alkuperäistä.

Se on syy, miksi Myllykangas ei erityisemmin pidä ihmisistä, vaikka onkin vierailleen ystävällinen, hymyilevä ja sydämellinen emäntä.

– Toki on seikkailijoita, jotka kiipeää vuorille ja tavallisia ihmisiä, jotka tekee jatkuvasti huikeita asioita. Silti ihminen ei monestikaan käytä hyväkseen sitä mahdollisuutta minkä elämä antaa, vaan elää vähän turhaa elämää, Myllykangas pohtii.

– Mun on helppo olla eläinten kanssa, ei tarvitse jakaa ihmisten maailman hulluutta ja hämmennystä.

Nuoren naisen elämäntapa ja syväekologiset ajatukset ovat erikoisia jopa paikallisten mielestä. Tämä on vuosien varrella johtanut konflikteihin poromiesten kanssa. Myllykankaan koiria on syytetty porojen tappamisesta, ja hän taas syyttää osaa poromiehistä koiravihasta.

– Nykytilanne on, että poromiehistä monet vihaa koiria. Porotalouden ongelmat heijastuu siihen. He valittavat kaikesta, kun menee huonosti. Ikävä kyllä koko metsä ja luonto joutuvat niiden vihan kohteeksi. Tuossa ne ajaa Angelintietä ees taas. Viime talvena yksi pentukoira tapettiin puukolla.

Vierailija
87/598 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli ikävä fiilis siitä iltiksen jutusta. Kehuskelee omaa elämäänsä ja halveksii muiden elämää. Juu ei, en menis sen safareille vaikka maksettais. Enkä hyväksy tuollaisia susikoiria ja lähes sadan koiran lauman pitämistä. Toi ei ole ihan tervettä vaikka kuinka olisi eräyrittäjä.

Vierailija
88/598 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävää, että tuon naisen pitää haukkua muiden ihmisten elämäntyyliä turhaksi. Ihan kuin hänen tapansa olisi se ainoa oikea. Tuli ylimielinen kuva hänestä.

Mites mä arvasin, kun tämä ketjun näin, että tuosta mammat joukkoloukkaantuu varmasti :) 

Tosin katsoitko sitä videota? Hänhän nimenomaan korosti, että ne hänen sanomisensa olivat hänen omasta näkövinkkelistään ja korosti, että varmaan jokainen kokee oman elämänsä tärkeäksi. Sen hän toi myös esiin, että ihmiset eivät ota itsestään kaikkea irti ja tottahan sekin on. Tosin en ole siitä ihan täysin vakuuttunut, että pitäisikökään. Jos kaikki elisivät täysillä, niin maailma kuormittuisi vieläkin pahemmin, kun kaikki eivät sitä energiaansa käyttäisi korvessa toimeen tulemiseen, vaan useimmat johonkin erittäin turhaan ja luonnon kannalta kuormittavaan. Tosin en minä nyt tuon naisenkaan elämää 8000 euron lihakuormineen välttämättä kovinkaan ongelmattomana pidä luonnon kuormituksenkaan kannalta. Varmaan vähän pienemmälläkin koiramääräällä pärjäisi. 

Muuten kyllä melko kadehdittavaa elämää viettää hän.

Vierailija
89/598 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voe voe teitä ...

http://www.iltasanomat.fi/suomi100/art-2000005070148.html

– Mun mielestä monien elämässä ei varmaan ole hirveän paljon sisältöä. Toki jokainen varmasti kokee elämänsä hienoksi ja heillä on siihen perusteet, mutta jos kysytään luonnolta, niin me ei olla osa esimerkiksi mitään ravintoketjua. Se on luonnon kannalta vähän turhaa. Mihin ihmistä tarvitaan, ei kai mihinkään, jos luonnolta kysytään. Se ihmetyttää välillä, se ihmisen olemassaolo.

Myllykankaan maailmankuvassa nykyihminen ei ota itsestään irti tarpeeksi eikä pane parastaan. Hänen mukaansa moni antaa itselleen kaiken anteeksi ja keksii tekosyitä olla laiska. Moderni maailma on tehnyt elämisestä helppoa, mutta saanut ihmisen kadottamaan jotain aitoa ja alkuperäistä.

Se on syy, miksi Myllykangas ei erityisemmin pidä ihmisistä, vaikka onkin vierailleen ystävällinen, hymyilevä ja sydämellinen emäntä.

– Toki on seikkailijoita, jotka kiipeää vuorille ja tavallisia ihmisiä, jotka tekee jatkuvasti huikeita asioita. Silti ihminen ei monestikaan käytä hyväkseen sitä mahdollisuutta minkä elämä antaa, vaan elää vähän turhaa elämää, Myllykangas pohtii.

– Mun on helppo olla eläinten kanssa, ei tarvitse jakaa ihmisten maailman hulluutta ja hämmennystä.

Nuoren naisen elämäntapa ja syväekologiset ajatukset ovat erikoisia jopa paikallisten mielestä. Tämä on vuosien varrella johtanut konflikteihin poromiesten kanssa. Myllykankaan koiria on syytetty porojen tappamisesta, ja hän taas syyttää osaa poromiehistä koiravihasta.

– Nykytilanne on, että poromiehistä monet vihaa koiria. Porotalouden ongelmat heijastuu siihen. He valittavat kaikesta, kun menee huonosti. Ikävä kyllä koko metsä ja luonto joutuvat niiden vihan kohteeksi. Tuossa ne ajaa Angelintietä ees taas. Viime talvena yksi pentukoira tapettiin puukolla.

No ihan totuudensanojahan hän tuossa puhuu. Te ette ota itsestänne kaikkea irti. Olette laiskoja. Vittumaisia ja kateellisia paskaperseitä.

Loppuiko argumentit. :D terveisiä sinne Lappiin.

Vierailija
90/598 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli ikävä fiilis siitä iltiksen jutusta. Kehuskelee omaa elämäänsä ja halveksii muiden elämää. Juu ei, en menis sen safareille vaikka maksettais. Enkä hyväksy tuollaisia susikoiria ja lähes sadan koiran lauman pitämistä. Toi ei ole ihan tervettä vaikka kuinka olisi eräyrittäjä.

Uli uli uli! XD

Vierailija
91/598 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta oli juttu retki-lehdessä syksyllä. Muistaakseni siinä sanottiin, että kännykkä latautuu airinkopaneelilla (muttei tykkää pitää puhelinta päällä), vedet tulee joesta, ruokaa tekee nuotiolla ja hakee kaupasta vain jotain pakollisia juttuja mahd harvoin.

Vierailija
92/598 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan se on että nykymaailma on sekaisin ja hullu.

Ihmset sairastuu tässä maailmassa.

Ihminen on vieraantunut luonnosta ja viettää kaiken aikansa tekovalon loisteessa.

Vierailija
93/598 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se nyt kuitenkin totta että kaupungissa asuvien tavisten jotka juoksevat oravanpyörässä, niin onhan heidän elämänsä nyt aivan helvetin tympeää. Siitä ei pääse kyllä yli eikä ympäri. Hei mammat: relatkaa ja älkää ottako niin itseenne. Miten pikkusieluisia voitte oikein olla? Eläkää sitä omaa elämäänne, ei tämä ole mikään kilpailu.

Ei mun elämä ole yhtään tympeää kaupungissa. Tympeämpää se oli siellä landella huitsin nevadassa mihin kerran nuoruuden tyhmyydessä erehdyin. Olin valtavan onnellinen päästessäni lopulta takaisin kaupunkiin. Mua sylettää semmoset ihmiset, jotka aina haukkuu kaupunkilaisia. Tommoset kateelliset landepaukut.

Vierailija
94/598 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se nyt kuitenkin totta että kaupungissa asuvien tavisten jotka juoksevat oravanpyörässä, niin onhan heidän elämänsä nyt aivan helvetin tympeää. Siitä ei pääse kyllä yli eikä ympäri. Hei mammat: relatkaa ja älkää ottako niin itseenne. Miten pikkusieluisia voitte oikein olla? Eläkää sitä omaa elämäänne, ei tämä ole mikään kilpailu.

Ei mun elämä ole yhtään tympeää kaupungissa. Tympeämpää se oli siellä landella huitsin nevadassa mihin kerran nuoruuden tyhmyydessä erehdyin. Olin valtavan onnellinen päästessäni lopulta takaisin kaupunkiin. Mua sylettää semmoset ihmiset, jotka aina haukkuu kaupunkilaisia. Tommoset kateelliset landepaukut.

Minusta se, ettei kykene olemaan itsensä kanssa ilman ulkopuolisia virikkeitä 24/7 kertoo siitä ettei ole sinut itsensä kanssa.

Vierailija
95/598 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on aika jännää että hakeudutaan jonnekin käenperseeseen elämään muka ekoeko-elämää mutta sen mahdollistaa vain turistien hyysäys joita rahdataan sinne käenperseeseen rahaa, energiaa ja muita resursseja kuluttaen kokemaan sinne ekoeko-hetki.

Tuskin ne ihmiset tulevat sinne Tinjan koira-ajelun vuoksi, joten en näe mitään pahaa hänen elinkeinossaan. Ja kyllähän hän korosti myös sitä, että sattuu vain tykkäämään elämästä Inarissa.

Oletin sen olevan pääsyy, ei ekologisuus.

Ihailen häntä ja olen itsekin tehnyt ison ja rohkean ratkaisun elämässäni ollakseni onnellinen.

Ps: koiria on siksi paljon, että koiravaljakossa on 6 koiraa, joten turistiajeluita ei paljon tehdä jos koiria olisi 20..

Vierailija
96/598 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kuulostatkin oikein cityihmiseltä, viimosen päälle. Not. Tuo on makuasia, sulle sopii mutta toiselle ei. Saahan sen sanoa ääneen, eikä tarvitse haukkua kateelliseksi

Muutin stadista maalle ja olen vatun onnellinen!!!!!!

Vierailija
97/598 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että hänen "poikaystävä" on jokin melko varakas setä joka kustantaa hänen elämänsä. tyylinsä kullakin.

Vierailija
98/598 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää tuo, että on käynyt yhteiskunnalle kalliin yliopisto-opiskelun loppuun asti, vaikka ilmeisesti jo aika alussa tajusi että eivät olekaan oma juttu. Vienyt 6 vuotta turhaan yliopiston resursseja ja suomalaisten verorahoja. Se, että Jyväskylän yliopiston biologian opinnoissa käytäisiin läpi vain ihmistä on myös täyttä roskaa, tainnut vaan valita itselleen väärät kurssit. t. Biologi itsekin

Vierailija
99/598 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen että hänen "poikaystävä" on jokin melko varakas setä joka kustantaa hänen elämänsä. tyylinsä kullakin.

Poikaystävän kuva on dailymailin jutussa ja tämä "setä" on aika nuori ja kuuma uros. Nörtähtävä, mutta ehdottomasti alfa.

Vierailija
100/598 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi