Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teetkö tuntemattomasta päätelmiä ulkonäön perusteella?

Vierailija
05.02.2017 |

Oon miettinyt miksi moni tuntematon nainen on mulle todella tyly, vaikka tulen juttelemaan ihan ystävälliseen sävyyn. Toisaalta moni uusi naistuttavuus ajattelee, että olen "Suomi suomalaisille"-tyyppi ja pettyy, kun näkemykseni on hieman maltillisempi. Onko mahdollista, että tuo johtuu ulkonäöstä vai onko viestinnässäni jotain mitä en huomaa? Teetkö itse päätelmiä ennen tutustumista?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Se joka väittää muuta, ei puhu totta. Rajakin näköisillä miehillä olisi hyvin vaikea saada edes minuuttia aikaani.

Vierailija
2/16 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai. Se joka väittää muuta, ei puhu totta. Rajakin näköisillä miehillä olisi hyvin vaikea saada edes minuuttia aikaani.

Miksi? Eikö tuo ennakkoluuloisuus ole samaa mitä halveksimasi "rajakit" harrastavat? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen. Mutta toisaalta en usko osuvani aina täysin oikeaan.

Vierailija
4/16 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen. Mutta toisaalta en usko osuvani aina täysin oikeaan.

Onko sulla ollut kokemuksia siitä, että arviosi olisi mennyt aika pahasti pieleen?

Vierailija
5/16 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki teen ja uskon et niin tekee muutkin. Esimerkkinä tähän liittyen, et kun ujona likkana aloitin lukiossa, yritin etsiä heti ekana päivänä mahdollisimman kiltin ja "normaalin" näköistä tyyppiä porukasta, johon sit uskaltaisin tutustua, ja äkkäsinkin sellaisen ja meistä tuli kamuja. Hän kertoi myöhemmin, et itsellään oli ollut samansuuntaiset aikeet ja oli kuulemma spotannut mut joukosta jo siinä vaiheessa kuin menin itse juttelemaan hänelle.

Vierailija
6/16 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai teen. Minkäs muunkaan perusteella, kun en vielä tunne henkilöä. Ulkonäkö on se, mikä ensin tulee vastaan. Toki olen valmis myös muuttamaan päätelmiäni tutustuttuani, jos ulkonäön perusteella meni täysin pieleen. Joskus menee, joskus ei.

Vierailija
7/16 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmiset tekevät ulkonäön perusteella olettamuksia, siksi ns. ensisilmäys on tärkeää.

Vierailija
8/16 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ollaan päätelty et oon ylimielinen,muita halveksiva ja jopa pelottava(?) ja sitten ollaan yllätytty et oonki ihan mukava ihminen.oikeastihan olen vaan tosi ujo ja jännitän uusia ihmisia.ehkä se todiaan näyttäytyy muille ylimielisyytenä.

Teen itsekin välillä päätelmiä ihmisestä ulkonäön perusteella.ehkä ihan luonnollista ihmisille tehdäkin näin.kunhan antaa toiselle myös mahdollisuuden "korjata" asia.useinhan päätelmät ovat ihan vääriä.

Vierailija
9/16 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen. Välttelen naisia joilla on ylipainoa, tietyntyyppisiä tatuointeja ja räikeän väriseksi värjätty tukka. En halua olla tollasten kanssa missään tekemisissä, joskus joutuu olemaan mutta en puhu niille mitään tai jos puhun, niin hyvin maltillisesti ja asiallisesti. Enkä kerro itsestäni paljoa mitään.

Miehissä vältän isoja kaappeja ja pienempiäkin joilla on tietyntyyliset tatuoinnit, suomileijona kaulakoru, mustat vaatteet joissa etenkin paidassa voi olla tekstiä tai joku painatus. Yleensä nämä ihmistyypit jotka mainitsin pyörii keskenään samoissa porukoissa joita myös elämänkoululaisiksi jotkut kutsuvat.

Vierailija
10/16 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai teen. Mutta toki ensivaikutelma voi muuttua.

Mutta kyllähän monet ilmaisevat itseään ulkonäöllisesti ja tyylillisesti. Ja myös välttävät tietynlaisia tyylijuttuja, koska eivät halua itseään yhdistettävän niihin liitettyihin asioihin tai ryhmiin.

Miltä sitten näytät, jos sua luullaan Suomi suomalaiselle -tyypiksi? Havaitsetko yhtäläisyyksiä itsessäsi tämäntyylisiin hemmoihin? Jos havaitset, niin miksi olet omaksunut kyseisen tyylin, jos heitä et muutoin koe omanlaisiksesi?

Vierailija
11/16 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoisen olemuksen eli habituksen perusteella, en niinkään ulkonäön.

Vierailija
12/16 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Eikö tuo ennakkoluuloisuus ole samaa mitä halveksimasi "rajakit" harrastavat? 

En halveksi ketään. Mulla ei vain ole aikaa tai energiaa tuhlattavaksi, kun se ei riitä kaikille niillekään joille haluaisin sitä antaa.

Vierailija
13/16 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut näyttävät alitajuisestikin kilteiltä. Joku joka on luullut ilkeä niin samannäköisiä välttelee.

Vierailija
14/16 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä juuri. Mutta juuri huomasin tehneeni päätelmän erään puolitutun pienen miehen peniksen koosta. Pieni mies, iso auto, ylimielinen suhtautuminen naisiin jne. Hmm, mikähän sen selittäisi...

Vierailija
15/16 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensivaikutelma kertoo kaiken. Enempää ei tarvitsekaan tietää.

T: Tunne-Äly

Vierailija
16/16 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai teen. Mutta toki ensivaikutelma voi muuttua.

Mutta kyllähän monet ilmaisevat itseään ulkonäöllisesti ja tyylillisesti. Ja myös välttävät tietynlaisia tyylijuttuja, koska eivät halua itseään yhdistettävän niihin liitettyihin asioihin tai ryhmiin.

Miltä sitten näytät, jos sua luullaan Suomi suomalaiselle -tyypiksi? Havaitsetko yhtäläisyyksiä itsessäsi tämäntyylisiin hemmoihin? Jos havaitset, niin miksi olet omaksunut kyseisen tyylin, jos heitä et muutoin koe omanlaisiksesi?

Oon kalju, harteikas ja mulla on pieni leukaparta. Päällä on usein maastohousut ja huppari, talvella nahkatakki. Kenkinä vaelluskengät tai maiharit. En yritä ilmaista vaatteilla mitään erityistä, kyseiset vaatteet vain ovat mukavat ja mielestäni istuvat mun päälle hyvin. En voi sille mitään, että monet Suomi suomalaisille -tyypit tykkäävät käyttää samanlaisia vaatteita enkä halua antaa heille valtaa sillä, että mun pitäisi muuttaa pukeutumista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan