Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

sateenkaari-ihmisten pukeutuminen

Vierailija
05.02.2017 |

Kun tänään katselen yhden iltapäivälehden luetuinta otsikkoa,mieleeni tuli yksi kysymys:Miksi on ok,että nainen pukeutuu miesten pukuun mutta näittekö yhtään homoparia,joista se femiinimpi olisi pukeutunut pitkään iltapukuun? Tätä tapahtuu vain miespuolisilla transihmisillä ja vetävät aina asian överiksi meikkeineen kaikkineen. Näen naisten pukeutuessa miehiksi feminismiä ja jos mies pukeutuisi naiseksi se olisi feministeistä varmasti provosoivaa ja herjaavaa naisia kohtaan. Suvaitsevaisuus on suvaitsemattomuutta,kuten tässäkin esimerkissä huomaa. Osaisiko joku vastata asialliseen kysymykseeni?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä sen sivusiilin sanoma on? Tai tuon Merin tukkamallin? Että ajetaan kaljuksi osittain? Mitä sillä halutaan sanoa?

Mitä sanotaan pitkillä hiuksilla? Mitä sanotaan kaljulla? Mitä sanotaan polkkatukalla? Mitä sanotaan kananpersetukalla? Mitä sanotaan samuraitukalla? Sanotaanko niillä jotain? Vai onko kyse vaan hiuksista ja esteettisistä valinnoista?

Saaralla tai Merillä tuo kaljuus ei ainakaan ole esteettinen valinta. Ei pue kumpaakaan yhtään.

Ei kaikille heteronaisillekaan sovi pitkä tukka tai polkka, ja silti ne valitsevat sen. Kenen esteettisten mieltymysten mukaan ihmisen on valittava hiusmallinsa?

Vierailija
22/50 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olekin kumma juttu, että naisella "poikkeavan" hiusmallin ajatellaan heti olevan joku koodi, mutta miehellä voi olla kalju tai ptkä tukka, man bun tai mikä tahansa, eikä sen ajatella automaattisesti olevan joku kannanotto tai viesti muille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sateenkaari-ihmisenä minua jaksaa aina hämmästyttää, että muut normaaleina itseään pitävät ihmiset jaksavat niin ihmetellä minun ja kaltaisteni pukeutumisvalintoja. Pukeudun niin kuin tykkään, eikä siihen liity mitään poliittista sanomaa. Se on sama asia, kuin että joku tahtoo aina pukeutua pinkkiin ja joku toinen inhoaa sitä. Kyse on vaatteista ja ihmisten henkilökohtaisista valinnoista, jotka eivät kosketa teitä mitenkään. Get over it. 

Etkö sitten voi vaam selittää että mikä se idea on?

Siis että esim tässä parissa se miehennäköinen on prinsessa ja se pehmeä naisennäköinen on mies. Siis mikä on se idea, mitä he haluavat pukeutumisellaan viestiä?

Johan sen selitin. Jokainen pukeutuu niin kuin haluaa ja hyvältä tuntuu. Se mitä te näette ei ole automaattisesti se mitä ihmiset sisällään tuntevat ja haluavat olla. En voi kertoa, mitä muut puketumisellaan haluavat viestiä, itse en pukeutumisellani viesti mitään. Minä pukeudun. Kuten hyvältä tuntuu. Mitä sinä viestit pukeutumisellasi?

P. S. Kannattaa opetella näkemään maailmassa ja ihmisissä muutakin kuin jako miehiin-naisiin.

Siis että esim tuo kaljuksi ajelu ei ole mikään koodi? Tai se että lesboparit pukeutuu jotenkin samalla tavoin? Se on siis ihan sattumaa, eikä mikään koodisto muille homoille/lesboille?

Sivusiilikö on ihan vaan sivusiili? Eikä liity mitenkään kaapista tuloon?

Ja miksi pukeutua korostetusti naiseksi ja mieheksi, jos maailmassa ei pidä ajatella nais/mies-akselilla?

LOL. Ei. Ei. Ei. Miksi ihmeessä lähetellä jotain koodeja, jos on avoin seksuaalisuudestaan? Ei olla enää 1800-luvulla eikä 1970-luvullakaan.

En minä ainakaan ajattele vaatteita tai tyyliä nimenomaan naisten tai miesten vaatteina ja tyylinä. Pukeudun niin kuin tykkään. Ymmärrän kyllä, että tätä voi olla vaikea ymmärtää, jos näkee maailman jaettuna naisten ja miesten asioihin, ja jos on kasvatettu ajattelemaan, että sukupuoli vaikuttaa siihen mitä voi valita.

No esim esiintyvä artisti tuskin pystyy kosiskelemaan joka äänestäjää henk koht joten yksinkertaisempaa tempaista pukeutumiseen jokin koodi. Miksi se sivusiili muuten olisi ilmestynyt juuri silloin kun ilmestyi? Jos idea olisi olla avoin, miksei vaan olla avoin ja piut paut välittää tiedetäänkö se oma suuntaus varmasti myös Papua-Uusi-Guineassa? Eli miksi nostaa siitä kaikin keinoin mahdollisimman suuri mekkala?

Vierailija
24/50 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö olekin kumma juttu, että naisella "poikkeavan" hiusmallin ajatellaan heti olevan joku koodi, mutta miehellä voi olla kalju tai ptkä tukka, man bun tai mikä tahansa, eikä sen ajatella automaattisesti olevan joku kannanotto tai viesti muille?

Niin. Miksi Saaralla on sivusiili joka ei pue häntä? Ja miksi se ilmestyi hänelle juuri sillä hetkellä kun hän tarvitsi homoyleisön ääniä euroviisuissa?

Vierailija
25/50 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole ihan helvetin sama miten kukin pukeutuu?

Niin. Kuitenkin kyse gaalasta jonne oli tietty pukeutumiskoodi. Ja esim Salen juhliin ei kyllä naisten odoteta ilmestyvän miestenvaatteissa.

Pukeutumiskoodi on mennytä aikaa. Mikä vitun viesti on frakilla? Kutsujan kunnioittaminen? Salli mun nauraa. Aivan käsittämätöntä pelleilyä koko Linnanjuhlien pukukoodi ja naisten iltapukujen arvostelu ja repostelu jonkun ikivanhan etikettisäännöstön ja konservatiivitätien mieltymyksien mukaan.

Vierailija
26/50 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä sen sivusiilin sanoma on? Tai tuon Merin tukkamallin? Että ajetaan kaljuksi osittain? Mitä sillä halutaan sanoa?

Mitä sanotaan pitkillä hiuksilla? Mitä sanotaan kaljulla? Mitä sanotaan polkkatukalla? Mitä sanotaan kananpersetukalla? Mitä sanotaan samuraitukalla? Sanotaanko niillä jotain? Vai onko kyse vaan hiuksista ja esteettisistä valinnoista?

Saaralla tai Merillä tuo kaljuus ei ainakaan ole esteettinen valinta. Ei pue kumpaakaan yhtään.

Ei kaikille heteronaisillekaan sovi pitkä tukka tai polkka, ja silti ne valitsevat sen. Kenen esteettisten mieltymysten mukaan ihmisen on valittava hiusmallinsa?

No kyllä kaljuus on sellainen valinta, että se pukee äärimmäisen harvoja.

Vierailija
27/50 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien sivukalju on ollut joku viesti seksuaalisesta suuntaumisesta? Minulla on tuttavapiirissä useampi heterosuhteessa oleva nainen, joka on ajanut toisen tai molemman puolen päästä puolittain kaljuksi. Yksi näistä naisista on vielä kolmen lapsen keski-ikäinen äiti... Jotkut nyt vaan tykkää olla tyyliltään enemmän rock kuin prinsessa.

Vierailija
28/50 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kysymys ei ole asiallinen. Se on täynnä strereotypiaa, väärää tietoa ja vääriä termejä.

Vierailija
29/50 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä koodi oli Crystal Snown maskilla-Ei mitään vai ei edes huomion hakua vai? Miksi aina täytyy hakea Sateenkaari-ihmisten huomiota?

Vierailija
30/50 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Miksi Saaralla on sivusiili joka ei pue häntä? Ja miksi se ilmestyi hänelle juuri sillä hetkellä kun hän tarvitsi homoyleisön ääniä euroviisuissa?

Voi kulta pieni, en tiedä miksi Saaralla on sivusiili joka ei sinun mielestäsi pue häntä. Miksi ihmiset tekevät valintoja jotka eivät jonkun mielestä sovi heille. Ei kaikille heteronaisillekaan sovi pitkä tukka tai polkka, ja silti ne valitsevat sen. Kenen esteettisten mieltymysten mukaan ihmisen on valittava hiusmallinsa? Miksi Ellie Gouldingilla oli joskus sivusiili? Miksi? Miksi?

Vierailija
31/50 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko tarkentaa? Mielestäni kysymykseni on täysin asiallinen.

Vierailija
32/50 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien sivukalju on ollut joku viesti seksuaalisesta suuntaumisesta? Minulla on tuttavapiirissä useampi heterosuhteessa oleva nainen, joka on ajanut toisen tai molemman puolen päästä puolittain kaljuksi. Yksi näistä naisista on vielä kolmen lapsen keski-ikäinen äiti... Jotkut nyt vaan tykkää olla tyyliltään enemmän rock kuin prinsessa.

Niin, siis tuo hiusmallihan on ollut jo monta vuotta pinnalla! Minä myös tiedän useamman heteronaisen, joka on kyseistä toispuoleista sivusiiliä jossakin vaiheessa kokeillut. Tykkäsivät siitä, koska siilin esiin tuomalla sai juurikin rokahtavampaa lookkia aikaiseksi, mutta siilin pystyi myös halutessaan ns. siistimään piiloon muilla pitemmiksi jätetyillä hiuksilla.

Vierailija
33/50 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kulta pieni, en tiedä miksi Saaralla on sivusiili joka ei sinun mielestäsi pue häntä. Miksi ihmiset tekevät valintoja jotka eivät jonkun mielestä sovi heille. Ei kaikille heteronaisillekaan sovi pitkä tukka tai polkka, ja silti ne valitsevat sen. Kenen esteettisten mieltymysten mukaan ihmisen on valittava hiusmallinsa? Miksi Ellie Gouldingilla oli joskus sivusiili? Miksi? Miksi?

Varmaan siksi että se oli silloin muotia.

Minun täytyy sanoa että minä en edes usko Saaraa lesboksi. Hän on kaupallinen lesbo joka keksi siitä tavan saada itselleen ilmaisen palvelijan ja näkyvyyttä. Tuo parisuhde vaihtuu heti, kun jotain vielä hyödyllisempää ilmaantuu. Heidän välillään ei ole minkäänlaista lämpöä kuvissa.

Vierailija
34/50 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jospa kaljuksi itsensa ajava ihminen itse pitää siitä? Oletko miettinyt tätä? Kannattaako pukeutua/meikata/laittaa hiukset niin kuin itse tykkää vai mikä sopii itselle (muiden mielestä) mutta mitä itse inhoaa? En minä ainakaan ole olemassa muiden esteettisten toiveiden toteuttamista varten.

Vierailija
35/50 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä koodi oli Crystal Snown maskilla-Ei mitään vai ei edes huomion hakua vai? Miksi aina täytyy hakea Sateenkaari-ihmisten huomiota?

Kenen huomiota sinä haet pukeutumisellasi?

Vierailija
36/50 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jospa kaljuksi itsensa ajava ihminen itse pitää siitä? Oletko miettinyt tätä? Kannattaako pukeutua/meikata/laittaa hiukset niin kuin itse tykkää vai mikä sopii itselle (muiden mielestä) mutta mitä itse inhoaa? En minä ainakaan ole olemassa muiden esteettisten toiveiden toteuttamista varten.

Aika harva ihminen oikeasti haluaa olla ruma.

Vierailija
37/50 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun täytyy sanoa että minä en edes usko Saaraa lesboksi. Hän on kaupallinen lesbo joka keksi siitä tavan saada itselleen ilmaisen palvelijan ja näkyvyyttä. Tuo parisuhde vaihtuu heti, kun jotain vielä hyödyllisempää ilmaantuu. Heidän välillään ei ole minkäänlaista lämpöä kuvissa.

Ihminen niin kuin sinä, joka näkee toisissa vain välinearvon ajattelee, että niin tekevät kaikki muutkin. Sitten tärkeänä selitellään netissä etttä miten se nyt hyödyntää tuota ja tuota päästääkseen paikkaan X.

Vierailija
38/50 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästähän on pitkä ketju, tuossa lastenvaatteiden erotteleminen poikiin ja tyttöihin -ketjussa.

Kuinka yhteiskunta painostaa, ettei poika saa pukeutua hameeseen ja siksi kaikki pitäisi olla sukupuolineutraalia. Siis jotta tämä pieni vähemmistö poikia saisi pukeutua hameeseen. Koska tämä on keinotekoista ja aikuisten keksimää.Kaikki pojat haluaisivat oikeasti kulkea hameessa ja tytöt kravatissa.

Vierailija
39/50 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, eli sivusiili on ok, kun se on massamuotia, muuten se on joku koodi. Herrajumala teidän kanssa. Ajatelkaa, minä käytän syys/talvivärejä kesälläkin, koska tykkään niistä enemmän kuin korallista ja persikasta. Koodi?? 

Saaran mielestä on varmaan aika yhdentekevää, mitä sinä ajattelet hänen seksuaalisuudestaan. Pätee muuten kaikkiin julkkiksiin. Sen verran vaan sanon, että heteromaailmassa kuuluu olevan tunnettua käyttää puolisoa ilmaisena tylntekijänä, ja hyötyä parisuhteista. Taitaa olla joku yleisinhimillinen ominaisuus ihmisessä. 

Vierailija
40/50 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harva ihminen oikeasti haluaa olla ruma.

Siis ruma kenen mielestä? Katsos kun kauneus on katsojan silmissä. Miehetkin pitävät monia naisten muotioikkuja rumia, esim. legginssit, uggit, mitä näitä on. Silti jotkut naiset pukevat ne päälleen.