Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

sateenkaari-ihmisten pukeutuminen

Vierailija
05.02.2017 |

Kun tänään katselen yhden iltapäivälehden luetuinta otsikkoa,mieleeni tuli yksi kysymys:Miksi on ok,että nainen pukeutuu miesten pukuun mutta näittekö yhtään homoparia,joista se femiinimpi olisi pukeutunut pitkään iltapukuun? Tätä tapahtuu vain miespuolisilla transihmisillä ja vetävät aina asian överiksi meikkeineen kaikkineen. Näen naisten pukeutuessa miehiksi feminismiä ja jos mies pukeutuisi naiseksi se olisi feministeistä varmasti provosoivaa ja herjaavaa naisia kohtaan. Suvaitsevaisuus on suvaitsemattomuutta,kuten tässäkin esimerkissä huomaa. Osaisiko joku vastata asialliseen kysymykseeni?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edelleenkään tajua sitä Aalto-Sopas-parin pukeutumista. Mieheltä näyttävä nainen tällättyy prinsessaksi ja pehmeä ja pyöreä nainen yrittää näyttää mieheltä. Jotenkin aina vaan ihan naurettavam näköistä ja syö uskottavuutta.

Cristal Snowllahan oli eilen hameentapainen.

Vierailija
2/50 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saara Aalto has a great woman

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen feministinen enkä itse henkilökohtaisesti kokisi naisten vaatteisiin pukeutuvaa miestä provosoivana. Pukeutukoon kukin siten, miten haluaa, eikä asia oikeastaan kuulu muille ihmisille mitenkään. Pääasia on mukava olo ja vapaus olla oma itsensä (kuitenkaan loukkaamatta toisia esim. paljastelemalla sukuelimiä muissa kuin tiloihin varatuissa paikoissa kuten nudistirannoilla).

Sivuhuomautuksena muuten, että naiseksi itsensä kokeva ja naisten vaatteisiin pukeutuva transsukupuolinen henkilö ei ole miespuolinen vaan nainen :)

Vierailija
4/50 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeeko mieheksi itsensä pukeva lesbo siis itsensä mieheksi? Vai miksi hän pukeutuu mieheksi?

Vierailija
5/50 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole ihan helvetin sama miten kukin pukeutuu?

Vierailija
6/50 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole ihan helvetin sama miten kukin pukeutuu?

Niin. Kuitenkin kyse gaalasta jonne oli tietty pukeutumiskoodi. Ja esim Salen juhliin ei kyllä naisten odoteta ilmestyvän miestenvaatteissa.

Vierailija
7/50 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kysymystä.

Vierailija
8/50 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateenkaari-ihmisenä minua jaksaa aina hämmästyttää, että muut normaaleina itseään pitävät ihmiset jaksavat niin ihmetellä minun ja kaltaisteni pukeutumisvalintoja. Pukeudun niin kuin tykkään, eikä siihen liity mitään poliittista sanomaa. Se on sama asia, kuin että joku tahtoo aina pukeutua pinkkiin ja joku toinen inhoaa sitä. Kyse on vaatteista ja ihmisten henkilökohtaisista valinnoista, jotka eivät kosketa teitä mitenkään. Get over it. 

Vierailija
9/50 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sateenkaari-ihmisenä minua jaksaa aina hämmästyttää, että muut normaaleina itseään pitävät ihmiset jaksavat niin ihmetellä minun ja kaltaisteni pukeutumisvalintoja. Pukeudun niin kuin tykkään, eikä siihen liity mitään poliittista sanomaa. Se on sama asia, kuin että joku tahtoo aina pukeutua pinkkiin ja joku toinen inhoaa sitä. Kyse on vaatteista ja ihmisten henkilökohtaisista valinnoista, jotka eivät kosketa teitä mitenkään. Get over it. 

Etkö sitten voi vaam selittää että mikä se idea on?

Siis että esim tässä parissa se miehennäköinen on prinsessa ja se pehmeä naisennäköinen on mies. Siis mikä on se idea, mitä he haluavat pukeutumisellaan viestiä?

Vierailija
10/50 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä sen sivusiilin sanoma on? Tai tuon Merin tukkamallin? Että ajetaan kaljuksi osittain? Mitä sillä halutaan sanoa?

Vierailija
11/50 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis että esim tässä parissa se miehennäköinen on prinsessa ja se pehmeä naisennäköinen on mies. Siis mikä on se idea, mitä he haluavat pukeutumisellaan viestiä?

Johan sen selitin. Jokainen pukeutuu niin kuin haluaa ja hyvältä tuntuu. Se mitä te näette ei ole automaattisesti se mitä ihmiset sisällään tuntevat ja haluavat olla. En voi kertoa, mitä muut puketumisellaan haluavat viestiä, itse en pukeutumisellani viesti mitään. Minä pukeudun. Kuten hyvältä tuntuu. Mitä sinä viestit pukeutumisellasi?

P. S. Kannattaa opetella näkemään maailmassa ja ihmisissä muutakin kuin jako miehiin-naisiin.

Vierailija
12/50 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sattuu pitämään miehisestä vaatetyylistä? Ei sitä omille kasvonpiirteilleen tai vartalonmallilleen voi mitään, mutta vaatteet voi edes valita oman makunsa mukaan. Tyytyväisempi olo on, kun päällä on vaatteita, joista tykkää, eikä jotain, johon jonkun pukeutumisneuvojan mukaan pitäisi tyytyä siksi, että sattuu olemaan tietyn näköinen.

Tietty muilla on sitten oikeus miettiä, että nuo vaatteet eivät käy toiselle lainkaan, mutta mitäpä väliä sillä on.

Vierailija
13/50 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä sen sivusiilin sanoma on? Tai tuon Merin tukkamallin? Että ajetaan kaljuksi osittain? Mitä sillä halutaan sanoa?

Mitä sanotaan pitkillä hiuksilla? Mitä sanotaan kaljulla? Mitä sanotaan polkkatukalla? Mitä sanotaan kananpersetukalla? Mitä sanotaan samuraitukalla? Sanotaanko niillä jotain? Vai onko kyse vaan hiuksista ja esteettisistä valinnoista?

Vierailija
14/50 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan sen selitin. Jokainen pukeutuu niin kuin haluaa ja hyvältä tuntuu. Se mitä te näette ei ole automaattisesti se mitä ihmiset sisällään tuntevat ja haluavat olla. En voi kertoa, mitä muut puketumisellaan haluavat viestiä, itse en pukeutumisellani viesti mitään. Minä pukeudun. Kuten hyvältä tuntuu. Mitä sinä viestit pukeutumisellasi?

P. S. Kannattaa opetella näkemään maailmassa ja ihmisissä muutakin kuin jako miehiin-naisiin.

Siis että esim tuo kaljuksi ajelu ei ole mikään koodi? Tai se että lesboparit pukeutuu jotenkin samalla tavoin? Se on siis ihan sattumaa, eikä mikään koodisto muille homoille/lesboille?

Sivusiilikö on ihan vaan sivusiili? Eikä liity mitenkään kaapista tuloon?

Ja miksi pukeutua korostetusti naiseksi ja mieheksi, jos maailmassa ei pidä ajatella nais/mies-akselilla?

Vierailija
15/50 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sanotaan pitkillä hiuksilla? Mitä sanotaan kaljulla? Mitä sanotaan polkkatukalla? Mitä sanotaan kananpersetukalla? Mitä sanotaan samuraitukalla? Sanotaanko niillä jotain? Vai onko kyse vaan hiuksista ja esteettisistä valinnoista?

Saaralla tai Merillä tuo kaljuus ei ainakaan ole esteettinen valinta. Ei pue kumpaakaan yhtään.

Vierailija
16/50 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saaralla tai Merillä tuo kaljuus ei ainakaan ole esteettinen valinta. Ei pue kumpaakaan yhtään.

Sinun mielestäsi ehkä ei. He itse luultavasti pitävät niistä, koska ovat valinnan tehneet. Ja sehän on tärkeintä.

Vierailija
17/50 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun mielestäsi ehkä ei. He itse luultavasti pitävät niistä, koska ovat valinnan tehneet. Ja sehän on tärkeintä.

Niin vai ovatko tehneet koska luulevat että "niin kuuluu tehdä"? Tai Saara siksi että kosiskelee faneja homo/lesbopiireistä. Hänellehän se ilmestyi tasan silloin, kun siitä oli maksimaalisesti hänelle hyötyä eli ennen euroviisuäänestystä.

Vierailija
18/50 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis että esim tuo kaljuksi ajelu ei ole mikään koodi? Tai se että lesboparit pukeutuu jotenkin samalla tavoin? Se on siis ihan sattumaa, eikä mikään koodisto muille homoille/lesboille?

Sivusiilikö on ihan vaan sivusiili? Eikä liity mitenkään kaapista tuloon?

Ja miksi pukeutua korostetusti naiseksi ja mieheksi, jos maailmassa ei pidä ajatella nais/mies-akselilla?

LOL. Ei. Ei. Ei. Miksi ihmeessä lähetellä jotain koodeja, jos on avoin seksuaalisuudestaan? Ei olla enää 1800-luvulla eikä 1970-luvullakaan.

En minä ainakaan ajattele vaatteita tai tyyliä nimenomaan naisten tai miesten vaatteina ja tyylinä. Pukeudun niin kuin tykkään. Ymmärrän kyllä, että tätä voi olla vaikea ymmärtää, jos näkee maailman jaettuna naisten ja miesten asioihin, ja jos on kasvatettu ajattelemaan, että sukupuoli vaikuttaa siihen mitä voi valita.

Vierailija
19/50 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin vai ovatko tehneet koska luulevat että "niin kuuluu tehdä"? Tai Saara siksi että kosiskelee faneja homo/lesbopiireistä. Hänellehän se ilmestyi tasan silloin, kun siitä oli maksimaalisesti hänelle hyötyä eli ennen euroviisuäänestystä.

Kannattaa varmaan kysyä Saaralta itseltään tuota. 

Vierailija
20/50 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tänään katselen yhden iltapäivälehden luetuinta otsikkoa,mieleeni tuli yksi kysymys:Miksi on ok,että nainen pukeutuu miesten pukuun mutta näittekö yhtään homoparia,joista se femiinimpi olisi pukeutunut pitkään iltapukuun? Tätä tapahtuu vain miespuolisilla transihmisillä ja vetävät aina asian överiksi meikkeineen kaikkineen. Näen naisten pukeutuessa miehiksi feminismiä ja jos mies pukeutuisi naiseksi se olisi feministeistä varmasti provosoivaa ja herjaavaa naisia kohtaan. Suvaitsevaisuus on suvaitsemattomuutta,kuten tässäkin esimerkissä huomaa. Osaisiko joku vastata asialliseen kysymykseeni?

Koska jotkut tyhmät heteromiehet ovat tehneet naiseksi pukeutumisesta vitsiä. Aina joku tampio on laittamassa mekon ylleen ja sitten leikitään "homppelia". Oi kun on hauskaa, hehhehhee. Meillä on sukkikset ja mekko ja helmet kaulassa, vitsi ollaan hubailupäällä.

Siitä, että nainen ottaa pukeutumiseensa vaikutteita miesten vaatetuksesta, ei ole tehty samanlaista vitsiä. Marlene Dietrichiä pidetään tyyli-ikonina. Kukaan ei nauranut hänen housupuvuilleen. Heteronaisilla ei ole ollut niin kovaa tarvetta korostaa sukupuolieroja pukeutumisessa, joten tietynlaiset kokeilut ovat lopulta saaneet pysyvää ja uskottavaa jalansijaa myös naisten pukeutumisessa eikä niille naureskella eikä siihen suhtauduta pilkkaavasti.

Ehkä homomiehet eivät halua vahvistaa tätä heteromiesten typerää stereotypiaa homomiehistä pukeutumalla mekkoon? Eli homous on yhtä kuin olla nainen?