Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvakerhot ja anopin haukuntakuorot

Vierailija
04.02.2017 |

Synnytin esikoisen puolisen vuotta sitten ja tässä on nyt tultu käytyä monissa eri vauvakerhoissa, muskareissa ja jumpissa. Ihanaa vertaistukea äideille ja nyt vauvakin on alkanut nauttimaan muiden vauvojen seurasta.

Ainoa mikä tuntuu kurjalle on et olipa mikä aihe vaan kun jutellaan äitiseurassa nii n aina juttu karkaa siihen että naiset alkavat haukkua anoppejaan. Kaikki mitä miehen äiti on sanonut tai tehnyt tai jättänyt tekemättä tulkitaan huonoksi käytökseksi.

Itse olen pojan äiti ja nyt jo suren että noinko mä sit myös jään kakkosmummoksi ja parjattavaksi :(

Mieheni äiti on vanha ja hyvin dementoitunut ja ei tulis mieleenkään puhua hänestä pahaa muille.

Onko tällaiset anoponvihaajat ilmiö muuallakin?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuon takia en käykään muskareissa tai kerhoissa. Ei jaksa kuunnella muiden mammojen kaakatuksia.

Vierailija
2/6 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä ole tuollaista. Muskarissa musisoidaan lapsen kanssa, aikuiset eivät missään välissä ehdi siellä keskustelemaan keskenään. Perhekerhossa taas on niin helvetillinen meteli, kun 0-10-vuotiaat mukulat juoksevat ja huutavat ja hakkaavat leluja lattiaan, ettei siellä tule puhumisesta mitään.

Isomman lapsen harrastus on sellainen, että lapsi menee yksinään sisään ja aikuiset jäävät odottamaan ja silloin ehkä voisi jutella, mutta lähes kaikki painelevat koteihinsa ja palaavat kaksi minuuttia ennen harrastuksen loppua. Minun lisäkseni sinne jää 1-3 äitiä, ja he istuvat mykkinä kännykkäänsä tuijottaen koko ajan.

Tämä on pienehkö paikkakunta, kaikki tuntevat toisensa jotain kautta. Saisi melkoisen maineen, kun rupeaisi omaa anoppiaan täällä haukkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lohduttaa, niin ei se aina ole anoppi... Mulla on hyvä anoppi, mutta oma äitini oli varsinainen päällepäsmäri.

Hyvä, jos sinulla on hyvät välit oman anoppisi kanssa, mutta kaikilla nyt vain ei ole asiat niin onnellisesti. Koita ymmärtää muitakin ja sitä, että ihmisiä on erilaisia.

Vierailija
4/6 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä muista viiden vuoden ajalta "kotiäitiverkostoista" (eli juurikin noista kerhoista, puistotutuilta yms.) kuulleeni murmutusta anopeista. Tai no ehkä joku yksittäinen muka-närkästynyt kommentti herkkutuputuksesta mutta en saa mitään palautettua mieleen niin ei se varmaan kovin ikävään sävyyn ole tullut. Omaa anoppiani olen joskus _ihmetellyt_ lähimmille kavereille kun puolison lapsuudenperheellä on niin erilaiset kommunikointitavat, mutta sekin on vain ollut hämmentynyttä ajatusten järjestelyä eikä moittimista.

Vierailija
5/6 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käynyt puolitoista vuotta perhekerhoissa 1-3 kertaa viikossa. En ole koskaan ikinä kuullut kenenkään puhuvan anopistaan. Muutenkin äidit valittaa siellä todella vähän.

Ihmeellistä porukkaa siellä teilläpäin.

Vierailija
6/6 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytit puoli vuotta sitten ja olet myös mummo. . Okei.