saanko sanoa että voi v""u. ex löysi sitten isän vaistot.. 10v myöhässä!
olisi aikoinaan halunnut kovasti abortin ja kun en suostunut, ilmoitti kylmästi että " saat sitte leikkiä kotia ihan keskenäs sen pennun kanssa" olimme nuoria muttemme mitään teinivanhenpia, minä 19 ja mies 21. pojan synnyttyä ei halunnut nähdä tätä kertaakaan ja myöhemmin muutti sitten toiseen kaupunkiin. ja nyt.. ex otti yllättäen yhteyttä facebookin kautta (puhelinnumeroni on salainen ja ei siis voinut soittaa), ilmoitti olevansa muuttamassa takaisin tänne vanhaan kotikaupunkiin ja kyseli voisiko viedä pojan vaikka jätskille.
mitä hittoa?!! nyt on kyllä vähän turhan myöhäistä ruveta esittämään kunnon isää.. tuskinpa poikakaan asiasta innostuu. tietää isästään sen verran, että tästä ei ollut isäksi ja joskus vain käy niin. meillä ei ole kuviakaan esillä.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Hyvin ymmärrettävästä syystä sua voi kiehuttaa, mutta anna tämä päätös lapsellesi ja esitä asia mahdollisimman netraalisti.
Jos mies yhtään osaa käyttäytyä, on isäsuhde lapsellesi hyödyksi. Älä estä sitä siksi, että hän sinua loukkasi.
Neutraalisti siis.
Itse kävisin isän kanssa keskustelun ja tekisin selväksi, että jos haluaa palata lapsen elämään, se on todella sitten pysyvä päätös. Pelkkä piipahtaminen aiheuttaa vain lisää hylkäämiskokemuksia. Ja toki tapaaminen vain, jos lapsi siihen suostuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai pitäisikö mieluummin sanoa, että sä ryhdyit äidiksi 10v liian aikasin
Häh? Ap:han oli aikuinen nainen kun sai lapsen. Hieno juttu, ettei ryhtynyt abortoimaan vaan antoi lapselle elämän. Kun seksiä harrastaa, siitä voi raskaus alkaa. Kaikki kunnia ap:lle siitä, ettei tehnyt niinkuin tässä maassa niin usein on tapana.
19v ei ole aikuista nähnytkään. Mieti vaikka tuntemiasi 19-vuotiaita ja sen jälkeen 30-vuotiaita. Pieni ero eikö vain?
Anteeksi nyt, mutta minkälaisia 19-vuotisita sinä tunnet? Niitä pahiten elämästä syrjäytyneitä?
Itselläni on ollut kavereita iältä 19-32v (itse olen 25v). Enkä itse ole huomannut mitään eroa noiden nuorimpien ja vanhempien välillä. Toki vanhemmilla heistä on työuraa enemmän takana mutta muuten en heissä eroja voi iän takia nähdä. Toki se on paljon ihmisestä itsestä kiinni kuinka pentu on 19-vuotiaana. Onhan niitäkin, mutta suurin osa on kyllä varmasti ihan aikuisia tasapainoisia ihmisiä.En syrjäytyneitä vaan ihan normaaleita myöhäisteinejä. Vastuuntunto ei ole kovin juttu ja iän tuoma kypsä ajattelu puuttuu, vaikkeivat mitään kriminaaleja olleetkaan. Likimain kaikista tuli 10v myöhemmin ihan fiksuja ja vastuullisia aikuisia, mutta ero on merkittävä
Niin, onhan nuita. Itse en näitä myöhäisteinejä kauheasti tunne. Mutta luulen, että sekin johtuu osaksi siitäkin että nykyään nuoret haluavat aikuistua ja kantaa vastuu itsestään varhaisemmin kuin ennen. Minusta se on ihan hyvä asia. Toki on sitten niitä myöhäisteinejä joilla ei aivot pelaa vaikka ikää kertyy.
Mutta ymmärrän mitä meinaat.
Vierailija kirjoitti:
Kellään ei käy mielessäkään että entä jos isä haluaa nähdä lapsen yhden kerran ja toteaa et ei huvitakaan leikkiä isää, ei oo kivaa, ei oo kiva lapsi.
Sitten se lapsi hylätään uudestaan.
Erittäin tärkeä pointti. Aina jauhetaan että se on lapsen edunmukaista tavata biologista vanhempaa jne.. ei se aina niinkään ole. Jos aloittajalla on vaikka nyt perhe ja miehensä ollut isä lapselle koko lapsen elämän ajan nii ymmärrän erittäin hyvin, että sapettaa kun ex vaan vuosien jälkeen ilmestyy maisemiin kun on kyllästynyt biletykseen. Eiköhän lapsen kannalta ole parempi, että saa elää nykyistä elämäänsä ihan rauhassa. Kun kerran hylkäsi niin tajuaisi pysyä poissa ja antaa ihmisten elää rauhassa omaa elämäänsä.
Todellakin selvittäisin tarkkaan miehen motiivin. Onko kiinnostunut luomaan lapseensa välejä lapsen itsensä ja itsensä vuoksi vai mahdollisesti pelkästä syyllisyydestä tai halusta tehdä johonkuhun toiseen vaikutuksen (esimerkiksi johonkin naiseen)? Jos mies ei aio pysyvästi tulla lapsen elämään, niin käskisin tiehensä. Ja miehen pitää olla myös valmis siihen, ettei lapsi halua enää tutustua häneen lainkaan, juna meni jo.
Kellään ei käy mielessäkään että entä jos isä haluaa nähdä lapsen yhden kerran ja toteaa et ei huvitakaan leikkiä isää, ei oo kivaa, ei oo kiva lapsi.
Sitten se lapsi hylätään uudestaan.