miten saan töistä lomaa?
Kun tulee koulujen hiihtoloma ja ois pakko saada lomaa edes puoli viikkoa!
Uskallanko kysyä lomapäiviä vai otanko saikkua?
Kommentit (14)
Voi taivas - 'otanko saikkua'! Tällaisten saikun OTTAJIEN takia sitten oikeasti sairaat ovat hätää kärsimässä.
Missä sinun moraalisi on, jos sinä mieluummin saikutat kuin kysyt ihan rehellistä lomaa? Jos sinulla on määräaikainen työ, sinulla on oikeus pitää tähän mennessä kertyneitä vuosilomia ja jos on toistaiseksi voimassa oleva työsopimus, sinulla on oikeus talvilomaan. Palkaton loma on paljon reilumpi vaihtoehto työnantajalle kuin turha saikku.
Missä lasten isä on , eikö hän voi pitää vapaata?
Kolmen päivän saikku just oho hiihtolomalla.
Mulla on itselläkin ollut tilanteita, että olen hakenut saikkuvapaata, koska työpaikka niin äässistä ettei edes palkatonta olisi saanut. Mutta silti kehotan, että normaaleissa työpaikoissa nämä asiat pystytään keskustelemaan ja sopimaan kuten aikuisten ihmisten kesken pitää tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Ota palkatonta
Määräaikainen työ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota palkatonta
Määräaikainen työ.
Öö, niin? Miten se määräaikaisuus vaikuttaa asiaan?
Ap, juuri sinun kaltaistesi saikuttajien takia en itse hae saikkua, vaikka olisin tosi kipeä. Olette saaneet työnantajan varpailleen, kaikkia epäillään. Olen sitten päättänyt kapinoida näin päin, että vaikka töistä sitten ulos jalat edellä. Ettäs kehtaatkin, kysy lomapäiviä ja jos et saa, niin palkatta pois vaan. Vielä tuo feikkisaikkaus kapsahtaa omaan nilkkaasi tulevina vuosikymmeninä, uskon.
Juttele esimiehesi kanssa. Ois ehkä vähän aikasemmin kannattanu aatella, eikös koulujen lomat oo ihan kohta.
Toivottavasti et käytä tota raukkamaista saikkukorttia mikä rankaisee syyttömiä eli työkavereitasi.
Vierailija kirjoitti:
Kun tulee koulujen hiihtoloma ja ois pakko saada lomaa edes puoli viikkoa!
Uskallanko kysyä lomapäiviä vai otanko saikkua?
Kerro meillekin, miten saikkua otetaan, minä ainakaan en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Juttele esimiehesi kanssa. Ois ehkä vähän aikasemmin kannattanu aatella, eikös koulujen lomat oo ihan kohta.
Toivottavasti et käytä tota raukkamaista saikkukorttia mikä rankaisee syyttömiä eli työkavereitasi.
Mulla ei ole juurikaan työkavereita ja töitä on välillä tosi vähän.
Mulla on kyllä vaivoja etten tyhjästä saikkua saa.
Vierailija kirjoitti:
Ota palkatonta
Miksi pitäisi palkatonta pyytää jos lomapäiviäkin on käytettävissä.
Eikä sitä palkatonta ainakaan helpommin saa kuin vuosilomaa.
Yrityksen kannalta palkaton on jopa huonompi ratkaisu jos lomien pitäminen on ongelma henkilöstön vähyyden takia.
Se palkatonta lomaa pitänyt kun pitää myös ne varsinaiset lomapäivät, eli on enemmän päiviä pois työstä.
Kannattaa kysyä esimieheltä siitä lomasta.
Niin, jos lomapäiviä on saatavilla, niin toki niitä voi käyttää. Mutta AP.n aloituksesta menin päättelemään ettei ole vielä käytettävissä olevia lomapäiviä, alkaako vasta 1.4?
Vierailija kirjoitti:
Voi taivas - 'otanko saikkua'! Tällaisten saikun OTTAJIEN takia sitten oikeasti sairaat ovat hätää kärsimässä.
Missä sinun moraalisi on, jos sinä mieluummin saikutat kuin kysyt ihan rehellistä lomaa? Jos sinulla on määräaikainen työ, sinulla on oikeus pitää tähän mennessä kertyneitä vuosilomia ja jos on toistaiseksi voimassa oleva työsopimus, sinulla on oikeus talvilomaan. Palkaton loma on paljon reilumpi vaihtoehto työnantajalle kuin turha saikku.
Missä lasten isä on , eikö hän voi pitää vapaata?
Reunahuomautus: jos toistaiseksi voimassa oleva sopimus ei ole kestänyt tarpeeksi pitkään ts. lomia ei ole kertynyt tarpeeksi, ei oikeutta talvilomaan ole. Se tulee vasta täyttä kesälomaa seuraavana talvena.
Ei ole sellaista kun "pakko saada lomaa". Loma koulujen hiihtoloman aikaan ei ole mikään Suomen laissa määritelty perusoikeus. Pidät loman toiste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota palkatonta
Määräaikainen työ.
Öö, niin? Miten se määräaikaisuus vaikuttaa asiaan?
Vaikuttaa siten, että lomanmääräytymiskausi ei vaikuta vuosilomiin. Jos olet aloittanut työt tammikuussa, voit helmikuun lopussa pitää siihen mennessä kertyneet vuosilomapäivät = 4 päivää.
Edelleen kysyn, miksi isä ei voi pitää vapaata?
Ota palkatonta