Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En aio yrittää saada toista lasta, jos en saa sektiota

Vierailija
04.02.2017 |

En halua revetä alapäästäni enää ikinä, enkä jännätä sitä mahdanko tällä kertaa revetä peräsuoleen asti vai kenties meneekö virtsaputken puolelle. Enkä halua lisää laskeumia. Joten saa jäädä lapsenteko yhteen, jos ja kun en sektioon saa lupaa. Olkoon sektion riskit miten suuret vain, en kestä enää sitä henkistä ja fyysistä tuskaa, jota alateitse synnyttäminen tuottaa.

Lapsi on minulle kuitenkin rakkain maailmassa, enkä kadu synnytystä. En vain halua kokea sitä koskaan uudestaan.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei tota sektioasiaa aja mikään taho järkevämmäksi?

Vierailija
42/63 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sektiostakin jää aika massiiviset arvet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei ainakaan haittaisi arvet mahassa, ei yhtään! Vaikka tulisi keskelle mahaa kuinka iso! Jos vain tietäisin että sen sektion saisin, suostuisin vaihtokauppana ottamaan vaikka kroppani täyteen arpia! Iso kärjistys tietysti, mutta siis tuskin kukaan synnytyspelkoinen arpea pelkää. Vaikka kovasti yritetäänkin saada näyttämään hemmotelluilta prinsessoilta kaikki synnytyspelkoiset.

Vierailija
44/63 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli eka synnytys hirveä enkä edes jaksa kirjoittaa kuinka moni asia siinä meni päin helkuttia. Vannoin ettei toista kakaraa meidän huusholliin tule ellei sitten adoptoida. Mutta onneksi kokemuksistani kuullut ystäväni (joka sattuu olemaan *kätilö*!)antoi vinkin ja kehotti mua kokeilemaan joogaa. Mun mielikuva siitä oli tosi negatiivinen, näin mielessäni ringin jotain intiafriikkejä tekemässä aurinkotervehdyksiä... onneksi kokeilin itse ja aloin harrastaa sitä tosissaan. Aloin taipua asentoihin joihin en ollut päässyt sitten lapsuuden (olin aloittaessani yli 30v.) ja muutaman kuukauden jälkeen multa hävisivät tuskalliset kuukautiskivut ja migreeni. Uskaltauduin kokeilemaan toista lasta ja tällä kertaa, kun olin joogaa ja syvien lihasten venyttelyä harrastanut n.1,5 v. synnytys kävi uskomattoman helposti. Krampit olivat siedettäviä ja alavartalon lihaksien treenaus aikaansai sen, että toinen lapseni syntyi lähes puolta nopeammin kuin ensimmäinen enkä saanut kuin pieniä repeytymiä. Että voisin suositella kaikille.Ei taida olla ihan sattumaa että huippu-urheilijat pyöräyttävät vauvat ulos parissa tunnissa...

Vierailija
45/63 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina halunnut paljon lapsia. Nyt kärsin ns. Tyhjän pesän syndroomasta vaikka meillä on jo 3 ihanaa pientä.

Ensimmäinen synnytys meni hyvin. Oli suht nopea eikä edes kovin kivulias.

Toinen lapsi syntyi nopeasti ja synnytys sattui todella paljon. Olin sairaalassa n. 10 minuuttia ja lapsi oli jo ulkona.

Kolmannessa synnytyksessä oli sitten pitkittynyt latenssivaihe.

Avautuminen kesti 3 vuorokautta. Säännöllisiä kipeitä supistuksia tuli koko ajan. En syönyt enkä nukkunut koko aikana. Sektiota en saanut vaikka tostuvasti sitä pyysin. Lääkäri totesi vain että kun kaksi lasta olet alakautta jo synnyttänyt niin kyllä tämäkin sieltä tulee. Ponnistusvaihe kesti 2 tuntia. Lopulta avitettiin imukupilla ulos. Napanuora oli kerran kaulan ympäri, kerran hartioiden ympäri ja kerran rintakehän ympäri ja toisen käden alla jumissa.

En enää uskalla synnyttää.

Vierailija
46/63 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on kuulkaa mammat sitä äitiyttä. Jos ei mitään pysty kestämään niin ehkä tosiaan ne lapset kannattaa jättää hankkimatta. Nuo peräsuolirepeämiset ym. ovat kuitenkin vain harvan kohdalle sattuvia asioita. Yhtä hyvin voitte saada veritulpan sektion seurauksena.

Niin. Moni noudattanee jo tuota neuvoasi, ja siksi suomessa syntyvyys hälyttävän alhaalla 👍

Eiköhän niitä sektioita ala kohta saamaan helpommin, että saadaan suomalaiset taas lisääntymään.

Jos olisit perehtynyt asioihin niin tietäisit, ettei syntyvyyden alhaisuus johdu siitä, että ihmiset olisivat ap:n kaltaisia synnytyspelkoisia prinsessoja vaan ihan muista asioista. 

Mitä jos sinä perehtyisit asiaan? Synnytys pelko on yksi suurimmista syntyvyyden alhaisuuden syistä. Itsekkään en lasta hommaa, ennenkuin tiedän 100% varmuudella, että sektion saan. Olisin itse myös yksi näistä, jonka paikat repeäisi ja pahasti, joten ei kiitos.

Vierailija
47/63 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on kuulkaa mammat sitä äitiyttä. Jos ei mitään pysty kestämään niin ehkä tosiaan ne lapset kannattaa jättää hankkimatta. Nuo peräsuolirepeämiset ym. ovat kuitenkin vain harvan kohdalle sattuvia asioita. Yhtä hyvin voitte saada veritulpan sektion seurauksena.

Niin. Moni noudattanee jo tuota neuvoasi, ja siksi suomessa syntyvyys hälyttävän alhaalla 👍

Eiköhän niitä sektioita ala kohta saamaan helpommin, että saadaan suomalaiset taas lisääntymään.

Eivät suomalaiset jätä lisääntymättä sen takia, etteivät halua synnyttää alakautta. Ne, jotka eivät halua lapsia, eivät halua niitä synnyttämällä, eivätkä kohdusta ulos leikattuna.

Vierailija
48/63 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tämä aloitus olevinaan joku uhkaus ja jos oli, niin kenelle? Ei se ole meiltä muilta pois, jos sinä et toista lasta tekisikään.

Vierailija
49/63 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tämä vaatisi suurempaa yhteiskunnallista keskustelua. Syntyvyyttä pitäisi saada nousemaan, joten olisi hyvä tutkia, peittoaako "vapaamman" sektion saamisen hyödyt sen haitat. Tiedän itse useita naisia jotka eivät tee, tai siis uskalla edes yrittää lasta synnytyspelon vuoksi.

Vierailija
50/63 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni se oli tanskalainen tutkimus, jonka mukaan suunniteltu sektio olisi turvallisin synnytystapa.

Tässä tutkimuksessa oli ensimmäistä kertaa otettu huomioon alatiesynnyksen aiheuttamat repeämät, virtsankarkailut, ulostamisvaikeudet, seksielämänvaikeudet jne. Siis näiden ongelmien riskit. 

Yleensä näille ongelmille ei ole pantu painoa aiemmissa tutkimuksissa, joissa alatiesynnytyksen turvallisuutta sektioon verrattuna on hehkutettu. 

Eli alatiesynnättäjien jopa elinikäiset, dramaattisesti elämänlaatua joka päivä (ei vain uuden raskauden aikana) heikentävät tekijät on ensi kertaa huomioitu. Yleensähän näitä oireita vähätellään ja hoidetaan huonosti, mikä tässäkin ketjussa on kyllä selvästi tullut esille.

Sektiovauvalle saadaan alatiesynnytyksen antama vastustuskyky hieromalla vauvan hengitysteitä äidin vaginaeritettä sisältävällä kankaalla tms.

En löytänyt lähdettä, mutta jos löydän, niin linkkaan. Kuulin radiosta.

Vierailija
51/63 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei Helsingissä vuonna 2016 ollut pienintäkään vaikeutta saada sektiota. Kerroin neuvolassa, että ensimmäinen (imukuppi) synnytys oli traumaattinen ja nyt tokalla kerralla haluan sektion. Sain lähetteen pelkopolille, jossa kerroin rauhallisesti samat asiat. Minulle sanottiin että selvä, ja sain sektion ilman sen kummempaa selvittelyä. Neuvolapsykologilla kävin juttelemassa edellisen synnytyksen aiheuttamasta pelosta, ja sekin oli ihan jees. Sektiolla synnyttäminen oli epämiellyttävää, mutta ei kivuliasta eikä kaoottista, ja se riitti munulle. Vauva sai 10 akbar-pistettä ja itse olin jo seuraavana päivänä jalkeilla ja imetin. Tsemppiä! :)

Vierailija
52/63 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin sektion saa pelkolausunnolla?? Jouduin käymään psykologilla ja kätilöllä ja ne puhui mut ympäri, joten alatiesynnytys, kesti kauan. Vauriot ei olleet ap:n luokkaa, mutta toista lasta en tehnyt.

Puhui sut ympäri? Jaa no mua eivät onnistuneet puhumaan ympäri, kaksi lasta pelkosektioilla :)

Vierailija
53/63 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluaisin kaksi lasta, mutta järkyttävän voimakkaan synnytyspelon ja ahdistuksen takia en lapsia tee, en myöskään uskalla raskautua koska suunnilleen rv 37 vasta selviää synnytystapa ja saisin siis koko raskausajan elää pelkän pelon vallassa. Ei kiitos, valitsen lapsettomuuden.

N27

Vierailija
54/63 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös ilmottautuu nuori nainen, joka tekisi lapsia 1-2 mikäli sektion saisi. En ota riskiä että saan sen "ehkä" vaan täytyy olla mustaa valkoisella jo ennen raskautta että saan sen jos raskaaksi tulen. Ennen tätä ei lapsia tule.

Vierailija
55/63 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jää kun hyvin pieni arpi eli yhtä tyhjän kanssa. Sektiossa on omat vaaransa. Sain nk hätäsektion mutta kaikki meni hyvin. Ei ole kokemusta muusta. 

Vierailija
56/63 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

. Vauva sai 10 akbar-pistettä ja itse olin jo seuraavana päivänä jalkeilla ja imetin. Tsemppiä! :)

Saiko vauvasi niitä Allahu Akhbar-pisteitä?

Vierailija
57/63 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei tota sektioasiaa aja mikään taho järkevämmäksi?

se on nyt nimenomaan järkevää. On kiireellinen sektio ja hätäsektio. Sektio on kallista lystiä yhteiskunnalle. Sitoo paljon henkilökuntaa. Alatiesynnytys on vähemmän vaarallista, tosin voi tulla välilihan leikkaus mutta se kursitaan kokoon. 

Vierailija
58/63 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toisaalta kaikki voi mennä todella hyvinkin. Ensimmäisen lapsen synnytys oli todella hidas ja tuskainen, mutta toinen syntyi nopeasti, pienempänä, enkä saanut mitään vaurioita/repeytymiä. Ei ollut edes alapää kipeä, en tarvinnut jäisiä siteitä enkä kipulääkkeitä. Kotiuduttiin 1,5vrk synnytyksestä. Sektiossa näin nopea toipuminen ei ole edes mahdollista ja haava jää joka tapauksessa.

Vierailija
59/63 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektio on kattokaas naiselle liian helppoa pakko se on puskea vaan alakautta 3-4kg ilman kunnollisia puudutteita :))))))))

Ei mikään ihme että syntyvyys laskee ku lehmän häntä ja hyvä että laskee, toivottavasti laskee lisää jatkossakin niin jos herättäis tähän asiaan! Moneen asiaan pistetään rahaa palamaan ihme että sektioon ei saisi laittaa mutta kaikkeen muuhun turhaan kyllä!

Vierailija
60/63 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tehtiin sektio nukutuksessa. Aivan pienen pieni arpi jäi joka ei todellakaan haittaa elämää mitenkään, mitään kipuja ei jälkeenpäin tullut ja hyvin pystyi olemaan ja liikkumaan jo seuraavana päivänä tyyliin ja mikä parasta alapääkin on normaali :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä