Mitä mokia olet tehnyt ruoanlaitossa?
Nuorena plikkana opettelin tekemään kastiketta, siitä ei vaan tullut yhtään mitään. Mulla oli vääränlaista rasvaa vehnäjauhojen ruskistamiseen, joten roskiin meni. Kerran laitoin makaronilaatikon sekaan paljon oreganoa (luulin tuovan hyvää makua siihen ruokaan), maku oli kamala! Roskiin meni sekin satsi.
Onneksi nykyään osaan tehdä hyvää kotiruokaa, salaatteja ja leivon myös maukkaat sämpylät / rieskat.
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
minä taas olen laittanut makaroonilaatikkoon aromisuolan sijasta inkivääriä ja jauheliha kastiketta tehdessä unohdin ruskistaa jauhoja ennen ruokakerman laittoa, pistin sitten jälkeenpäin. Ei tehnyt mieli syödä taikinaa :D
täh?
Se perinteinen: taikinaan sokerin sijasta suolaa.
Unohtanut ruuan uuniin liian pitkäksi aikaa monta kertaa.
maustanut useita ruokia paprikamausteen sijaan kanelilla. Tapahtunut monta kertaa😂
Yritin kerran tehdä innolla itse pinaattikeittoa. Heitin kattilaan voita ja pian perään vehnäjauhoja. No levy olikin turhan kuumalla ja koko vehnäjauhosössö yhtäkkiä vaan kärähti kiinni pohjaan. Vaikka yritin kuinka sekoitella. Ei lähtenyt millään pois :D
Olen ylikypsentänyt vähän kaikkea mahdollista, harvemmin mitään kuitenkaan suoranaisesti polttanut. Välillä on maustekokeilut menneet vähän mönkään. Perunamuusista tullut silkkaa liisteriä. Sämpylätaikinasta en ole vielä kertaakaan saanut kunnollista, vaikka esimerkiksi pullat ja pitsapohjat onnistuvat aina.
Ei mitään erikoista.
Väänsin kaalikääryleitä raaoista kaalinlehdistä:)
Tein lasagnea ilman lasagnelevyjä. Unohdin siis laittaa niitä sinne väliin.
Unohdin sokerin pullataikinasta (ei hyvää). Pahimmillaan olen polttanut lämpimät voileivät. Muitakin aineita on unohtunut resepteistä. Teen paljon ruokaa ja yleensä hyvää, mutta mokaillakin osaan 😃
Tein joskus ammoin vispipuuroa ekaa kertaa elämässä. Keittelin puolukoita ja sen jälkeen siivilöin ne tarkoituksena ottaa ne puolukkamehut talteen. Valutin puolukat siivilän läpi suoraan lavuaariin.
Voihan P****le!
Olen paistanut banaanilettuja, jauhemaksapihvejä ym. paistinpannussa liian kovalla lämmöllä.
minä taas olen laittanut makaroonilaatikkoon aromisuolan sijasta inkivääriä ja jauheliha kastiketta tehdessä unohdin ruskistaa jauhoja ennen ruokakerman laittoa, pistin sitten jälkeenpäin. Ei tehnyt mieli syödä taikinaa :D