Miksi resepteissä on "1tl suolaa" vaikka todellisuudessa sitä pitää laittaa ainakin 1 rkl?
En ymmärrä! Ja käytän kyllä muitakin mausteita, en vain suolaa. Mutta jos suolaa ei ole tarpeeksi niin ei vain yksinkertaisesti voi joku jauheliharuoka olla hyvää! Laitan suolaa aina myllystä reippaalla kädellä.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman. Ohjeissa lukee usein 1 tai jopa 1/2 t-lusikallista koko ruokaan, joka on 4-6 hlölle. Tai vain 1 liemikuutio, ja tämä, vaikka ruoassa ei olisi mitään muuta suolapitoista ainesosaa.
Kannattaa maistella itse.
Entäs risottoreseptit Suomi vs. Italia? Suomalaiseen neuvotaan laittamaan 1 rkl voita, italialainen laittaa 100-200 g ja toiset 200 g parmesaania.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja en muuten koskaan käytä "tavallista" suolaa vaan aina merisuolaa!
Ap
"Merisuolaa erehdytään joskus pitämään terveellisempänä kuin ruokasuolaa, mutta koostumukseltaan sekin on lähes täyttä natriumkloridia. Merisuolassa on luontaisesti hyvin pieni määrä jodia eikä sitä yleensä enää jodioida, joten jodinsaannin kannalta ruokasuola on parempi vaihtoehto.
Tunnetko erilaiset suolat? | Maustaminen - K-Ruoka"
"Suolan sisältämän natriumin haitalliset vaikutukset elimistössämme ovat yleisesti tunnettuja. Liika suola sitoo kehoon nestettä ja aiheuttaa turvotusta. Se rasittaa sydäntä, verisuonia ja munuaisia ja on erityisen haitallinen aivoterveydelle. Kohonnut verenpaine ja aivohalvaukset ovat yleisiä kansantautejamme.13.5.2022
Maailma pelastuu ja ihmiset elää ikuisesti kun ne syö vähemmän suolaa. Nyky oltermanni on tästä syystä niin pahaa
Ihan älytön määrä suolaa, mitä helv....?!? No, omapaha on terveytes. Tai no.. 8 vuotta kulunut kysymyksestä, joten en usko että kyseinen henkilö on enää tässä maailmassa kokkailemassa.
Suomalaiset syövät aivan liikaa suolaa. Aikoinaan töissäkin järjestään lähes jokainen lisäsi ruokaan aina suolaa, kun "ei maistu miltään".
Mulla on matala verenpaine, joten suola ei haittaa. Itse asiassa join juuri lasillisen suolavettä, koska verenpaine oli matala ja huippasi.