hävettää mieheni ammatti
tavattiin miehen kanssa baarissa aikoinaan ja rakastuin suomalaiseen mieheen päätä pahkaa. mies on kokeillut eri aloja, käynyt yhden loppuun mutta ei tee oman alan työtä. muutaman vuotta työskennellyt nykyisessä ammatissa. hän on bussikuski. :( minä olen lääkäri. hävettää miehen ammatti, vaikka työssä viihtyy ja palkka juoksee. harmittaa, kun emme voi mennä yhdessä minun piireihin ja juhliin, kun mies ei ymmärrä puheistamme mitään. muutaman kerran olemme olleet pariskuntana juhlimassa, mutta en sen jälkeen kysynyt miestä mukaan. vanhempani tietävät miehen ammatin mutta kaverini eivät.
Kommentit (32)
Kuka muukaan vaikka insinööri, ymmärtää teidän jargonia ja et sinäkään ymmärtäisi vaikka kirjallisuudesta ja taiteesta. Häpeä itseäsi.
Luulin, että vangin kanssa mökille -provo oli huono, mutta tämä on vielä huonompi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri, joka ei osaa kirjoittaa.
oikeastaan vahvistaa ap:n tarinan. lukisitpa joskus lääkäreiden kirjoittamia lausuntoja.
apteekkari
Nyt ei ollut puhe käsialasta.
nyt on vuosi 2017. en saa mitään käsinkirjoitettua.
Koska tosiaan on vuosi 2017, niin on olemassa esim kännykkään sovellus missä voit kosketusnäyttökynällä kirjoittaa kaunoa ja sitten sen voi lähettää. Mutta riippuu onko vastaanottajalla sovellusta, että tuleeko kaunona perille. Mutta täällä niin ei ole käsialasta kyse, vaan av-mammojen vihasta kun ei ole kirjoitettu oikein.
Vierailija kirjoitti:
Musta tuntuu, että ap on vielä suht aloitteleva lääkäriurallaan, ja on sen vuoksi erehtynyt pitämään itseään jalustalla ja jotenkin parempana ihmisenä, kuin bussikuskia. Uran edetessä tuo harhaluulo väistyy.
Tarkoitit kai lisääntyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oikeastaan vahvistaa ap:n tarinan. lukisitpa joskus lääkäreiden kirjoittamia lausuntoja.
apteekkari
Minkälaisia lääkäreiden kirjoittamia lausuntoja olet työsi puolesta päässyt lukemaan? Vai tarkoitatko nyt omia henkilökohtaisia lausuntojasi. Lääkäreille ei opeteta lääkiksessä ainuttakaan kurssia suomen kielioppia, ruotsia ja englantia opetetaan, samoin kuin latinan sanoja.
Eikö ne nyt ole kuitenkin perskoulun ja lukion käyneitä?
Vierailija kirjoitti:
Mene sinä ap joskus bussikuskien tapaamiseen mukaan, ja kommentoi fiksumpana sujuvasanaisesti heidän juttuihinsa.
Miehen pitäisi nauraa noissa juhlissa kuinka ap ei osaa edes parkkeerata. Ja lääkärit ovat muutenkin huonoja kuskeja bemareillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apteekkari
Nyt ei ollut puhe käsialasta.
nyt on vuosi 2017. en saa mitään käsinkirjoitettua.
Vanha vitsi, hmm.
Vierailija kirjoitti:
Mistäs lääkäripiireissä puhutaan? Siitä, kuinka mehevän paiseen pääsin tänään puhkaisemaan, ym. kivaa.
Näin just. Bussikuski sentään saattaa päästä avustamaan synnytyksessä.
Täällähän on ruennut nyt paljon lääkäreitä vilahtelemaan. Mistäköhän johtunee, joko oman alan työt ovat loppumaisillaan, kun sote-uudistusta aloitellaan?
Bussikuskikin on tärkeä työ, ei me kaikki voida olla lääkäreitä tai asianajajia.
Tietty tuo sydämen sivistys sitten voi tulla vähän ongelmallisemmaksi.
Ei kaikilla lääkäreillä todellakaan ole suomen kieli erityisen hyvin hallussa. Lääkiksen pääsykokeessa on yks hailee miten hyvä on äikässä, kunhan fysiikka, kemia ja bilsa luonnistuu. Itse opiskelen lääkiksessä ja olen huomannut, että osalla kurssikavereista on yhdyssanatkin hakusessa.
Ap:n ongelma on ihan naurettava. Mulle miehen ammatti on ihan yks hailee, kunhan on fiksu. Mua ei myöskään kiinnostaisi olla osa sellaista kaveriporukkaa, jossa arvotetaan ihmisiä ammatin perusteella. Vahvasti kyllä epäilen tätä provoksi.