Eroatko kirkosta vuodenh*mo valinnasta?
https://eroakirkosta.fi/dynamic/index.php/erolomake
Helsingin piispa Irja Askola jakoi palkinnon
Kommentit (31)
Ev. lut. kirkko tuntuu murenevan ympäriltä niin kovalla syöksykierteellä, ettei kai tässä muutakaan vaihtoehtoa enää ole.
Lähden jos virallinen linja muuttuu ja homopareja aletaan vihkiä. Maallinen yhteiskunta on asia erikseen, mutta kirkon kuuluisi toimia Raamatun periaatteiden mukaisesti vaikka se tarkoittaisikin merkittävää jäsenkatoa tai vihkioikeuksien poistoa.
Vierailija kirjoitti:
Kirkko alkaa olla sen verran sivistynyt, että taidan liittyä takaisin.
Niin minäkin!
Olen pohtinut tätä koko iltapäivän.
Kyllä tuntuu ylivoimaiselta kuulua kirkkoon jonka piispa on mukana ylipäätään yhtään minkäänlaisen seksuaalisen suuntauksen mainostamisessa keskenkasvuisen lapsen avulla.
Liian hapokasta.
Jos Askola olisi jakanut palkinnon minulle. En ole kuitenkaan aikeissa liittyä Helsingin seurakuntaan. Pitäisi kirkossa varmaan kuitenkin miettiä, onko Jeesuksen opetus myllynkivestä unohtunut Askolalta.
Vierailija kirjoitti:
Lähden jos virallinen linja muuttuu ja homopareja aletaan vihkiä. Maallinen yhteiskunta on asia erikseen, mutta kirkon kuuluisi toimia Raamatun periaatteiden mukaisesti vaikka se tarkoittaisikin merkittävää jäsenkatoa tai vihkioikeuksien poistoa.
Kyllä tämä "epävirallinen" linjakin alkaa olla päin helvettiä kun arkkipiispa kehuu tom of finland musikaaleja ja naispiispatar jakelee homopalkintoja lapsille.
Ei tällä ole enää mitään tekemistä luterilaisuuden kanssa. Nimetkää RaamattuunPerustumattomaksiSateenkaarikirkoksi tai jotain.
Jonkun pitäisi perustaa kilpaileva kristillinen kirkko Suomeen. Kysyntää olisi.
Erosin kirkosta 14-vuotiaana v. 1979. Äiti oli eronnut kahta vuotta aikaisemmin, mutta isä roikkui vielä mukana. Kun isä sai vihdoin järkeä päähänsä, minä menin diilissä mukana. Enkä todellakaan aio liittyä takaisin, koska jumalat ja muut sensellaiset ovat vain ihmisten keksimiä satuolentoja. On todella mahtavaa, että niin monet muut ovat huomanneet saman.
Vierailija kirjoitti:
Eikös sellaisia jo ole aika monta? Kristillisiä kirkkoja on ortodoksinen, katolinen ja lukemattomat protestanttiset kirkot. Luterilaisia on ainakin Lutherin seurakunta.
Minusta ongelma vaikuttaa pääasiassa Askolan hiipakunnassa, jossa tarjontaakin on kaikkein eniten. Jos Askola olisi minun piispa, kirjoittaisin ensin hiippakuntaan ja kysyisin aikooko hiippakunta tai piispat tehdä jotain. Kysyisin samalla myös mahdollisuutta vaihtaa Espoon hiippakuntaan osoitteesta huolimatta. Jos ei onnistu, eikä Askolaan aiota puuttua, miettisin mikä protestanttinen seurakunta toimii lähimpänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös sellaisia jo ole aika monta? Kristillisiä kirkkoja on ortodoksinen, katolinen ja lukemattomat protestanttiset kirkot. Luterilaisia on ainakin Lutherin seurakunta.
Minusta ongelma vaikuttaa pääasiassa Askolan hiipakunnassa, jossa tarjontaakin on kaikkein eniten. Jos Askola olisi minun piispa, kirjoittaisin ensin hiippakuntaan ja kysyisin aikooko hiippakunta tai piispat tehdä jotain. Kysyisin samalla myös mahdollisuutta vaihtaa Espoon hiippakuntaan osoitteesta huolimatta. Jos ei onnistu, eikä Askolaan aiota puuttua, miettisin mikä protestanttinen seurakunta toimii lähimpänä.
Ongelma ei ole pelkästään Askolassa. Arkkipiispa Mäkinen on yhtälailla ihan hakoteillä.
Valitettavasti koko Suomen teologinen opetus on. Meille valmistetaan pappeja käyttäen mm. Ville Riekkisen "Johdatus Raamattuun" teosta oppikirjana joka opettaa että suurin osa Raamatusta on mytologiaa ja että VT on kristinuskon kannalta merkityksen, se olisi jopa parempi unohtaa.
Mitä kristinuskoa tämä tällainen tuottaa? Pappeja jotka eivät usko Raamattuun.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos perustan PerusKirkon?
Rupeen piispaksi ja nautin verovapaudesta.
Kuka haluu liittyä?
Mikähän pykälä tuohon sopisi? Jotain 15-vuotiasta, seksuaalisuuttaan hakevaa nuorta ei pitäisi palkita mikään seksuaalisuuteen tai sellaisen suuntaukseen nimetyllä palkinnoilla. Jos vastaavanikäinen teini, varsinkin tyttö palkittaisiin vuoden hetero -palkinnolla, nousisi meteli lapsen seksualisoimisesta vanhojen setien kuolaamisen kohteeksi, mutta homoseksuaalisuus on varmastikin paljon ylevämpää ja aidompaa, koskapa itse piispa ojensi palkinnon keskenkasvuisena lapselle. Nyt varmaan kuolaavat pervot homosedät saavat vettä myllyihinsä suojaikärajojen poistoista, ai niin mutta kuolaavaa pervojahan on vain keski-ikäisissä ja sitä vanhemmissa valkoisissa miehissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma ei ole pelkästään Askolassa. Arkkipiispa Mäkinen on yhtälailla ihan hakoteillä.
Valitettavasti koko Suomen teologinen opetus on. Meille valmistetaan pappeja käyttäen mm. Ville Riekkisen "Johdatus Raamattuun" teosta oppikirjana joka opettaa että suurin osa Raamatusta on mytologiaa ja että VT on kristinuskon kannalta merkityksen, se olisi jopa parempi unohtaa.
Mitä kristinuskoa tämä tällainen tuottaa? Pappeja jotka eivät usko Raamattuun.
Askola on ollut näkyvästi jo hakoteillä, kun on kutsunut ihmisiä tilaisuuteen, jossa palvotaan Allahia. Tilanne hänen osaltaan ei siitä mene paremmaksi, samassa synnissä elää kuin opettaa. Hiippakunta ei ole tehnyt mitään.
Mäkinen on rinnastettavissa temppelissä kauppaa käyviin myyjiin, joiden pöydät Jeesus kaatoi. Mäkinen myy kirkkoa kaikille, jotta ei joudu potkimaan työntekijöitä pois tai vähentämään seurakuntia. Vaikka syyt taitaa olla inhimillisemmät, ei se rahan ja työpaikkojen perässä opetuksen kustannuksella kulkeminen ole sen parempi. Ihan samalla tavalla opetus myllynkivestä koskee häntä, kun toiminnallaan opettaa väärin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten eroat kirkosta vasta sitten jos se alkaa vihkimään homopareja? Eihän kirkko vihkimisissään Raamatun periaatteita ole noudattanut moneen vuosikymmeneen vihkimällä uudestaan kertaalleen eronneita ja jopa avionrikkojia. Miksi juuri homous on mielestäsi niin paljon suurempi synti, kuin vaikkapa uskottomuus avioliitossa, että vasta sen vuoksi alat vaatimaan kirkolta Raamatun periaatteiden noudattamista?
Siis vuoden homo? Ihmisiä palkitaan homoudesta? Asia menee jo sairaaksi. Minä esim. en voi saada tätä palkintoa, koska olen hetero, niinkö perkele tämä syrjintä menee nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten eroat kirkosta vasta sitten jos se alkaa vihkimään homopareja? Eihän kirkko vihkimisissään Raamatun periaatteita ole noudattanut moneen vuosikymmeneen vihkimällä uudestaan kertaalleen eronneita ja jopa avionrikkojia. Miksi juuri homous on mielestäsi niin paljon suurempi synti, kuin vaikkapa uskottomuus avioliitossa, että vasta sen vuoksi alat vaatimaan kirkolta Raamatun periaatteiden noudattamista?
Raamattu opettaa, että kaikki voivat saada syntiset anteeksi. Jeesus jopa itse korosti sitä. Se koskee huoria, huijareita, rikollisia tai homojakin.
Homojen vihkiminen ei olisi syntien anteeksi pyytämistä, vaan synnin siunaamista. Ei kirkko siunaa avioerojakaan, vaan kirkko antaa anteeksi.
En vielä tuon takia, mutta olen miettinyt asiaa.
Mitta voi täyttyä siinä vaiheessa, kun aletaan vihkiä samaa sukupuolta olevia ihmisiä.
Se on Raamatun vastaista. Surullista, miten kirkko on luopunut elävästä uskosta ja on aivan hukassa. Raamatussa sanotaan, että kun Jeesus palaa toisen kerran maan päälle, mahtaako Hän löytää uskoa lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis vuoden homo? Ihmisiä palkitaan homoudesta? Asia menee jo sairaaksi. Minä esim. en voi saada tätä palkintoa, koska olen hetero, niinkö perkele tämä syrjintä menee nyt.
Vuoden hetero valiittiin myös.
Minä luulin itseäni hyvin avoimeksi. Ihmettelen silti, miten uskovat voivat pysyä Helsingissä seurakunnan jäsenenä. Onko teillä joku pappi tai muu henkilö kirkossa jonka tunnette, joka sanoutuu julkisesti irti esimiehensä opetuksesta? Itse olisin jo eronnut Askolan seurakunnista, ellei todella oma pappi ja kirkkoherra asettuisi julkisesti piispaansa vastaan.
Olen tyytyväinen Oulun hiippakuntaan ja pappiimmekin täällä pienellä paikkakunnalla kaukana Oulustakin.
Kirkko alkaa olla sen verran sivistynyt, että taidan liittyä takaisin.