Monessako haastattelussa kävit ennen kuin sait töitä?
Itse olen hakenut lähes 50 paikkaa, käynyt 10 haastattelussa eikä vieläkään mitään 😟 Pari paikkaa oli kyllä sellaisia että en ihmettele... ei kompetenssi riittänyt. Paikat kyllä oli kiinnostavia ja jonkin verran oli toki osaamistakin mutta ihmettelen että ottivat edes haastatteluun. Ensi viikolla on taas 2 haastattelua ja molempiin paikkoihin kyllä pitäisi osaamisen riittää ja kumpikin paikka on kiinnostava... kuinka monta haastattelua pitää vielä läpikäydä ennenkuin natsaa 😞.. montako hakua/haastattelua muilla on ollut? Ai niin, olen 43... jos sillä on jotain merkitystä.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Tuota minäkin pelkään - olenko liian vanha?! En olisi ikinä uskonut että olen menossa kohta kahdenteentoista haastatteluuni 😞 Yksi paikka oli itselläni kanssa tosi tosi kova paikka. Itkin pari päivää, oli niin lyöty olo. Kova into olisi tehdä töitä mutta pelkään että leima on lyöty otsaan ja epätoivo paistaa jo haastattelussa. -ap
Ei ole kyse mekaanisesti iästä, vaan työnantajien käsityksistä sen suhteen, millaisia meriittejä missäkin vaiheessa olisi tullut saavuttaa.
Ongelma näillä keski-ikäisillä on se, että on jo kokemusta ja palkkaakin on saatu. On mahdollisesti perhettä ja asuntolainaa jne. Noiden asioiden takia palkkatoiveet ovat sellaisia, että työnantajat kaihtavat. Nuorempi ei pyydä niin paljon ainakaan heti alussa. Raha ratkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma näillä keski-ikäisillä on se, että on jo kokemusta ja palkkaakin on saatu. On mahdollisesti perhettä ja asuntolainaa jne. Noiden asioiden takia palkkatoiveet ovat sellaisia, että työnantajat kaihtavat. Nuorempi ei pyydä niin paljon ainakaan heti alussa. Raha ratkaisee.
Niinpä ne varmaan pyytävät viidellä sadalla kituuttavat työttömät kymppitonnin palkkoja. Että "olisin päässyt töihin kolmen tonnin palkalla, mutta en mennyt kun pärjään paremmin ilman rahaa." Eivät ota työnantajat väärällä iällä varustettua edes ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä ne varmaan pyytävät viidellä sadalla kituuttavat työttömät kymppitonnin palkkoja. Että "olisin päässyt töihin kolmen tonnin palkalla, mutta en mennyt kun pärjään paremmin ilman rahaa." Eivät ota työnantajat väärällä iällä varustettua edes ilmaiseksi.
Minun mieheni pyytää lähtöpalkaksi 14 euroa tunnilta. Työkokemusta on 20 vuotta ja tämän tästä on päivitetty osaamista erilaisilla kursseilla. Edellisessä työpaikassa hänen palkkansa oli 16 euroa tunnilta. Työnantajat eivät halua maksaa kuin 11-12 euroa tunnilta, joka on kokemattoman alkupalkka.
Otin tuntitöitä ja kun tuli paikkoja auki niin hain ja sain. Yhdessä kävin
Viidessä.