Tutkimus: Syövät tulevat yleistymään naisilla jopa kuusi kertaa miehiä enemmän - syynä liikalihavuus
Naiset on tutkimuksen mukaan liian lihavia.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
No eikö lihavuus miehiin vaikuta? Eikö miehistä oo suurempi osa ylipainoisia?
Miehistä vähintään ylipainoisia on 66 % (painoindeksi 25–30 ja 30+).
Naisista vähintään ylipainoisia on 46 % (painoindeksi 25–30 ja 30+).
https://www.thl.fi/fi/tutkimus-ja-asiantuntijatyo/hankkeet-ja-ohjelmat/…
Passiivinen elämäntapa on myös yksi tekijä.
Itse en niinkään vertailisi britteihin kun parempi vertailukohta on lähempänä. Suomalaiset ovat lihavampia kuin ruotsalaiset ja norjalaiset.
Uudellamaalla on suomalaisista hoikimmat.
Onko Ruotsissa enemmän Uudenmaan kaltaista asuinympäristöä kuin Suomessa?
Miehillä enemmän lihasmassa, siksi bmi miehillä on korkeampi. Vastaan hiihtävät miehet eivät ole mielestäni läskejä noin isolla prosentilla. Vastaantulevista naisistakaan ei mielestäni läskejä ole melkein puolet. Melko hoikkia on paljonkin, ainakin nuorissa. Monet keski-iässä sitten lörpsähtää sellaiseksi muumien mörön näköisiksi. Tietysti ulkonäkö ei kerro muusta kunnosta sitten juuri mitään. Laihalla voi olla lihaskunto ja aeroobinen kunto hyvinkin heikko.
Vierailija kirjoitti:
Lihavuus sukupuoleen katsomatta on todellakin yksi syöpää lisäävä tekijä. Lihavuus myös vaikuttaa moniin muihinkin terveydelle olennaisiin asioihin, kuten tukielinsairauksiin, verenpaineeseen, sisäelinten kuntoon jne. Mutta suurin kysymys on, miksi lihava ei laihdu, vaikka tietoa lihavuuden vaaroista on yllin kyllin. Kyse voi olla siitä, että ruoka merkitsee ihmisille muutakin kuin näläntunteen tyydyttämistä ja normaaleihin elintoimintoihin ravinnon saamista. Ruuasta ja syömisestä on tullut mm. lohdutuksen väline, vapaa-aikaan liittyvä harrastus, joka helposti vyöryy yli äyräitten. Elintarviketeollisuus käyttää näitä tarpeita hyväksi tuottamalla mitä maistuvampia, makeimpia ja epäterveellisempiä tuotteita ympärillemme.
Mutta aiheuttaako syöpää (ja muita sairauksia) nimenomaan ylipaino vai ruokavalio jolla ne kilot on hommattu/ylläpidetty. Tästä olisi mielenkiintoista lukea tutkimuksia.
Miksi nämä lihavuussyövät iskevät naisen sukuelimiin (kohtu, munasarjat ja rinnat) eivätkä epäterveen syömisen kanssa loogisempiin maha, paksusuoli, peräsuoli, haima ja maksa?
Itse syytän paljon e-pillereitä, mielialalääkitystä, hormonikorvaushoitoa, särkylääkkeiden ja muiden lääkkeiden runsasta käyttöä ja sitä, että naisen rasvaprosentti on luonnostaankin suurempi ja rasvaan varastoituu elimistöön jääneitä myrkkyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavuus sukupuoleen katsomatta on todellakin yksi syöpää lisäävä tekijä. Lihavuus myös vaikuttaa moniin muihinkin terveydelle olennaisiin asioihin, kuten tukielinsairauksiin, verenpaineeseen, sisäelinten kuntoon jne. Mutta suurin kysymys on, miksi lihava ei laihdu, vaikka tietoa lihavuuden vaaroista on yllin kyllin. Kyse voi olla siitä, että ruoka merkitsee ihmisille muutakin kuin näläntunteen tyydyttämistä ja normaaleihin elintoimintoihin ravinnon saamista. Ruuasta ja syömisestä on tullut mm. lohdutuksen väline, vapaa-aikaan liittyvä harrastus, joka helposti vyöryy yli äyräitten. Elintarviketeollisuus käyttää näitä tarpeita hyväksi tuottamalla mitä maistuvampia, makeimpia ja epäterveellisempiä tuotteita ympärillemme.
Toihan se on. Itse olin joskus 10kg ylipainoinen mutta laihdutin itseni laihaksi. Nykyään saan kuulla lihavilta sukulaisilta vittuilua kuinka mä en elä koska multa jää kaikki nautinnot saamatta eli yliannostus karkkia, suklaata, sipsiä, kaljaa ja pitsaa ja ties mitä.
Lenkillä rehkiminen on kuulemma surullista ja vain luulen nauttivani siitä vaikka oikeasti olisi kivempi istua baarissa juomassa kaljaa. Kerran kerroin tekeväni kasvislasagnea kun multa kysyttiin mitä meinaan syödä.. Se oli järkytys ja häväistys koska lasagneen kuuluu laittaa jauhelihaa, pekonia ja sit se juustokastike eikä pilata sitä rehuilla. Tuossa nyt muutama lihavan sukulaisihmisen näkökulma syömisestä, se on koko elämä ja terveellisesti elävältä jää kaikki kokematta :D
Voithan näpäyttää muutaman kerran ja mainita juuri ennen muiden ruuan tankkausta, että sinulla on nyt kiire johonkin kivaan harrastukseen, matkalle, ostamaan merkkilaukkua, tapaamaan kulttuuritilaisuudessa nimihenkilöitä, oopperaan, ostamaan uutta hametta, keskustelemaan politiikasta, viettämään iltaa tyttökavereiden kanssa jne. "Pahinta", mitä voit heille tehdä, on olla innostunut, kiireinen, nauttia vähän mutta huippuhyvää hienossa ravintolassa ja olla tyylikäs.
Varmaan kans se bissen litkiminen vaikuttaa briteissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuseksi lisää todella merkittävästi erityisesti naisten syövän riskiä!
niin jos harrastaa suuseksiä tautisten elinten kanssa.
Kuli on tarkoitettu pinppiin ei sunppiin!
Kantsis sit varmaan laihduttaa. Minulla kävi onni, kun sairastuin, ja lääkityksen seurauksena paino putosi 100 kilosta noin 60 kiloon. Nyt olo paljon parempi, vaikka tauti ei sinällään ole mihinkään kadonnut. Terveiden sitten täytyy saada ruokahalu kuriin jotenkin muutoin. Yksinkertaisinta lienee vaan jättää kaikki lihottava ruoka kauppaan ja ottaa pienempi lautanen käyttöön ja laittaa siihen lautaselle vaan sen mitä syö. Ruokajuomana aina vesi. Napostelu kokonaan pois: painonnousun lisäksi menee hampaat rikki.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nämä lihavuussyövät iskevät naisen sukuelimiin (kohtu, munasarjat ja rinnat) eivätkä epäterveen syömisen kanssa loogisempiin maha, paksusuoli, peräsuoli, haima ja maksa?
Itse syytän paljon e-pillereitä, mielialalääkitystä, hormonikorvaushoitoa, särkylääkkeiden ja muiden lääkkeiden runsasta käyttöä ja sitä, että naisen rasvaprosentti on luonnostaankin suurempi ja rasvaan varastoituu elimistöön jääneitä myrkkyjä.
Naisten painoindeksirajojen tulisikin ehkä olla miehiä alemmat, jos kerran naisille aiheutuu enemmän terveyshaittoja ylimääräisestä painosta.
Mun normaalipainoinen äiti kuoli syöpään kuusikymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten painoindeksirajojen tulisikin ehkä olla miehiä alemmat, jos kerran naisille aiheutuu enemmän terveyshaittoja ylimääräisestä painosta.
Miehillä ja naisilla voisi toki olla eri BMI:t tai rasvaa pitäisikin punnita kiloina, mutta tuossa on kaksiteräinen miekka. Nainen tarvitsee miestä enemmän rasvaa hormonitoimintansa toimimiseksi ja toisaalta liika rasva on hormonihäirikkö ja myös mikä tahansa rasvasolukko varastoi myrkkyjä.
Vierailija kirjoitti:
Syöpäsolu elää hiilihydraateista. Naiset noudattavat miehiä paremmin suositustenmukaista runsashiilihydraattista ruokavaliota, joka lihottaa (ja ruokkii mahdollisia syöpäsoluja paremmin). Uutinen on nykytiedon mukainen.
Niin elää muuten normaalit solutkin.
Vierailija kirjoitti:
Mun normaalipainoinen äiti kuoli syöpään kuusikymppisenä.
Tämähän on täysin mahdollista, eikä liity itse aiheeseen mitenkää. Lapsiakin kuolee syöpään. Liika lihavuus Lisää Riskiä sairastua syöpään.
Eihän ne kaikki tupakoitsijatkaan saa syöpää.
Mutta otan osaa, todella ikävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöpäsolu elää hiilihydraateista. Naiset noudattavat miehiä paremmin suositustenmukaista runsashiilihydraattista ruokavaliota, joka lihottaa (ja ruokkii mahdollisia syöpäsoluja paremmin). Uutinen on nykytiedon mukainen.
..ja meiän Jami!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PET-kuvantaminen perustuu siihen, että syöpäsolut käyttäytyvät eri tavalla sokeriaineenvaihdunnan suhteen kuin tavalliset solut. Siinä juodaan sokerilientä ennen kuvantamista, jotta nähdään reaktion mukaan, missä on syöpäkasvaimia ja kuinka suuria ne ovat.
Näistä pienistä karvapallukoista juontuu usein se syövän alkuperä: https://www.google.no/search?q=virus+sperma+iltalehti&ie=utf-8&oe=utf-8…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö lihavuus miehiin vaikuta? Eikö miehistä oo suurempi osa ylipainoisia?
Miehistä vähintään ylipainoisia on 66 % (painoindeksi 25–30 ja 30+).
Naisista vähintään ylipainoisia on 46 % (painoindeksi 25–30 ja 30+).
https://www.thl.fi/fi/tutkimus-ja-asiantuntijatyo/hankkeet-ja-ohjelmat/…
No kun naisilla on se toleranssi. Täytyy huomioida se iso perse ja tissit sekä muu rasva. Siksi taulukot ovat erilaiset jo alunperin ja sitä mukaa lihavuustutkimusten tulokset. Naisen normaali rasvaprosentti on jopa yli kaksinkertainen naisiin verrattuna. Rasvastahan tässä kai on kysymys eikä luista ja lihaksista. Niin niitä lihavia miehiä saadaan. Mentulakin ihan varmaan painoindeksinsä mukaan sairaalloisen lihava.
Lihavuustutkija Kirsi Pietiläisen mukaan naisilla normaali rasvaprosentti on keskimäärin noin 25–33 ja miehillä noin 13–21.
Tuo painoindeksi on kyllä ongelmallinen mittaustapa. Nainen BMI 20 tai alle voi olla ihan perushoikka ja terve. Mies ja painoindeksi alle 20 niin kyseessä täysin lihakseton siimariuku tai säbänpelaaja. Ehkä joku narkkihevarimies voi saada painoindeksin alle 20, mutta en ole nähnyt miehen näköistä miestä, jolla BMI alle 20. Urheiluseurassani suurimmalla osalla jätkistä varmaan indeksi siinä 25 hujakoilla ja todella hyvässä kunnossa ovat kaikki.
Toihan se on. Itse olin joskus 10kg ylipainoinen mutta laihdutin itseni laihaksi. Nykyään saan kuulla lihavilta sukulaisilta vittuilua kuinka mä en elä koska multa jää kaikki nautinnot saamatta eli yliannostus karkkia, suklaata, sipsiä, kaljaa ja pitsaa ja ties mitä.
Lenkillä rehkiminen on kuulemma surullista ja vain luulen nauttivani siitä vaikka oikeasti olisi kivempi istua baarissa juomassa kaljaa. Kerran kerroin tekeväni kasvislasagnea kun multa kysyttiin mitä meinaan syödä.. Se oli järkytys ja häväistys koska lasagneen kuuluu laittaa jauhelihaa, pekonia ja sit se juustokastike eikä pilata sitä rehuilla. Tuossa nyt muutama lihavan sukulaisihmisen näkökulma syömisestä, se on koko elämä ja terveellisesti elävältä jää kaikki kokematta :D