Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys kaikille, joilla on ehkäisy pettänyt: mikä ehkäisy oli kyseessä?

Vierailija
03.02.2017 |

Siis mikä ehkäisy ja millaisessa tilanteessa petti?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minipill ja matkapahoinvointi. Olin syönyt pillereitä melkein 20v ilman vahinkoraskauksia enkä enää muistanut tuoteselosteen varoitusta oksentamisesta.

Vierailija
42/45 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsikammoinen kirjoitti:

Varmoihin päiviin ja keskeytettyyn yhdyntään luottavia kutsutaan steriileiksi, vanhemmiksi tai tuleviksi vanhemmiksi.

Varmojen päivien laskeminen toimii ihan hyvin, kunhan sen osaa tehdä huolellisesti ja kuukautiskierto on säännöllinen. Jos harrastaa seksiä kk-kierron päivinä 1-7, pidättäytyy päivät 8-19 ja harrastaa seksiä taas päivinä 20-28 niin vahingon riski on aika pieni, varsinkin jos varmistaa oviksen ajankohdan ovilaatiotestillä.

Satavarmahan tuo keino ei ole mutta ei ole mikään muukaan keino.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pearlin luku kertoo pettämisen todennäköisyyden. Kondomilla se tarkoittaa, että vuodessa 100 parista noin 8-10 tulee raskaaksi. Kun kondomia käytetään viisi vuotta on tuona aikana raskaus alkanut jo liki 50%:lla...

Mä olen käyttänyt kondomia ainoana ehkäisynä nyt yli 20 vuotta. Eli tuolla edellä kuvatulla "tilastomatematiikalla" mun olisi pitänyt tulla raskaaksi 200 prosentin todennäköisyydellä.

Itse asiassa mulla onkin kaksi lasta. Molemmat saaneet alkunsa nopeasti ja toivotusti, kun ehkäisy on jätetty pois.

Nyt ne todennäköisyysmatematiikan perusteet haltuun. Yllämainituilla numeroilla todennäköisuus tulla raskaaksi 20 vuoden kondomikäytön aikana on 1-((1-0.1)^20) = 88%, ei 200%.

Vierailija
44/45 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on siis ollut nyt kuparikierukka 2,5 vuotta ja ei ole pettänyt, olen lähes joka ovulaation aikaan ollut yhdynnässä. Niin onkohan se mahdollista, että se lakkaisikin toimimasta jostain syystä niin etten tiedä eli pettäisi? Ap

Tiedän kaksi tapausta, joissa kuparikierukka on pettänyt, koska se oli asennettu hieman väärin. Harvinaista toki lienee verrattuna niihin, joilla ei petä.

Mulla on tarkastettu yli puoli vuotta asennuksen jälkeen ultralla että on yhä oikein, koska oli tuntuvinaan yhdynnässä. Eli kuinka todennäköistä on että se enää voisi pettää, kun on paikallaan, vai voisiko jotenkin huomaamatta lakata toimimasta?

Varmat päivät on muuten siksikin huonoin mahdollinen ehkäisykeino (ja tietokone myös), koska ovulaatioviikolla seksiä haluaa eniten ja se tuntuu parhaalta. En tajua miksi kukaan tarkoituksella pidättäytyisi silloin.

Ap

Vierailija
45/45 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on siis ollut nyt kuparikierukka 2,5 vuotta ja ei ole pettänyt, olen lähes joka ovulaation aikaan ollut yhdynnässä. Niin onkohan se mahdollista, että se lakkaisikin toimimasta jostain syystä niin etten tiedä eli pettäisi? Ap

Tiedän kaksi tapausta, joissa kuparikierukka on pettänyt, koska se oli asennettu hieman väärin. Harvinaista toki lienee verrattuna niihin, joilla ei petä.

Mulla on tarkastettu yli puoli vuotta asennuksen jälkeen ultralla että on yhä oikein, koska oli tuntuvinaan yhdynnässä. Eli kuinka todennäköistä on että se enää voisi pettää, kun on paikallaan, vai voisiko jotenkin huomaamatta lakata toimimasta?

Varmat päivät on muuten siksikin huonoin mahdollinen ehkäisykeino (ja tietokone myös), koska ovulaatioviikolla seksiä haluaa eniten ja se tuntuu parhaalta. En tajua miksi kukaan tarkoituksella pidättäytyisi silloin.

Ap

Noihin varmoihin päiviin ja ehkäisytietokoneeseen vaan kommentoisin, että meillä ollut aina kondomi tai keskeytetty/varmatpäivät (silloin kun lapsi oli vähän mietinnässä) ja nyt haaveilen ehkäisytietokoneesta. Mulle ne ovulaatiopäivät ei olis mitenkään hankalia kun muutenkin ollaan käytetty kondomia. Toki semmosille joille kondomi on jotenkin ongelma niin ehkäisytietokone tai "varmat päivät" ei ole paras ratkaisu. Ovulaation aikaan voi siis toki harrastaa seksiä jos vaan käyttää kobdomia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän