Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys kaikille, joilla on ehkäisy pettänyt: mikä ehkäisy oli kyseessä?

Vierailija
03.02.2017 |

Siis mikä ehkäisy ja millaisessa tilanteessa petti?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pearlin luku kertoo pettämisen todennäköisyyden. Kondomilla se tarkoittaa, että vuodessa 100 parista noin 8-10 tulee raskaaksi. Kun kondomia käytetään viisi vuotta on tuona aikana raskaus alkanut jo liki 50%:lla...

Vierailija
22/45 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmoihin päiviin luotettiin monta vuotta. Kierto oli täsmällinen ja ovulaation pystyi laskemaan.

Raskautumisen syynä ei ollut  "ehkäisyn" pettäminen vaan liian kova lihanhimo liian lähellä ovulaatiota. Eli se, että ei pidetty kiinni viikon turvamarginaalista ennen ovulaatiota. Toisaalta molemmat halusivat lapsen jossain vaiheessa, joten parempi ennemmin kuin myöhemmin. =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ot, mutta mitä käytännössä tapahtuu jos tulee raskaaksi kierukkaa käyttäessä? Kierukka ilmeisesti poistetaan. Miten se onnistuu abortoimatta sikiötä?

Vierailija
24/45 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sanoi mulle: "Lääkäri on todennut, etten saa enää lapsia"

Vierailija
25/45 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuushoitohin erikoistuneen lääkärin kommentti, että "Ette voi ikinä saada lasta luonnollisesti". "Vahinko" on nyt 10v. 

Vierailija
26/45 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomi. Huomattiin asentoa vaihtaessa, että kumi oli ihan säpäleinä. Normaali seksi, ns. ohut kumi. Varmuudeksi je-pilleri, auttoi.

Vierailija
27/45 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pearlin luku kertoo pettämisen todennäköisyyden. Kondomilla se tarkoittaa, että vuodessa 100 parista noin 8-10 tulee raskaaksi. Kun kondomia käytetään viisi vuotta on tuona aikana raskaus alkanut jo liki 50%:lla...

Pearlin luku oikein käytetylle kondomille on 2. Kun siihen lisätään jälkiehkäisy tarvittaessa, päästään vielä aika paljon parempiin lukemiin. 

Ei se pillerikään taskussa ehkäise.

Vierailija
28/45 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmonette e-pillerit 22 vuotiaana. Pidin lapsen. :-)

Vierailija
29/45 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen käyttänyt kondomia ainoana ehkäisynä nyt yli 20 vuotta. Eli tuolla edellä kuvatulla "tilastomatematiikalla" mun olisi pitänyt tulla raskaaksi 200 prosentin todennäköisyydellä.

Itse asiassa mulla onkin kaksi lasta. Molemmat saaneet alkunsa nopeasti ja toivotusti, kun ehkäisy on jätetty pois.

Vierailija
30/45 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ot, mutta mitä käytännössä tapahtuu jos tulee raskaaksi kierukkaa käyttäessä? Kierukka ilmeisesti poistetaan. Miten se onnistuu abortoimatta sikiötä?

Juurikin niin. Kierukka poistetaan. Tarkempaa kuvausta en osaa antaa, koska en ole perehtynyt aiheeseen yhtä omakohtaista kokemusta enempää. Onnistui abortoimatta sikiötä, koska tuo sikiö on nyt puolivuotias vauva. Joku asiaan paremmin perehtynyt osaa ehkä vastata tuohon miten kysymykseen.

Vierailija
31/45 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillerit petti tosin samaan aikaan söin antibioottia. Lapsonen on nyt 10v.

Vierailija
32/45 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli sovittu, että toisesta lapsesta puhutaan myöhemmin. Ei siis ainakaan heti perään tehdä. Ennen ekaa lasta ehkäisyksi oli sovittu pillerit ja rasiakin oli vaimon yöpöydällä. Toisen lapsen ilmoittaessa tulostaan paljastui, että ehkäisymme olikin ollut vain imetys.

Miksette käyttäneet kondomia? Minä en imetyksen aikana suostunut syömään pillereitä. Kammotti ajatuskin, että lapsi saisi maidon mukana osan hormoneista.

Minä en tyhmänä moista edes ajatellut. Vaimo kyllä ajatteli, mutta ei ääneen.

Vierailija
33/45 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli sovittu, että toisesta lapsesta puhutaan myöhemmin. Ei siis ainakaan heti perään tehdä. Ennen ekaa lasta ehkäisyksi oli sovittu pillerit ja rasiakin oli vaimon yöpöydällä. Toisen lapsen ilmoittaessa tulostaan paljastui, että ehkäisymme olikin ollut vain imetys.

Miksette käyttäneet kondomia? Minä en imetyksen aikana suostunut syömään pillereitä. Kammotti ajatuskin, että lapsi saisi maidon mukana osan hormoneista.

Yhdistelmäehkäisypillereitähän ei imettäessä edes saa syödä. Mutta herra siis oletti vaimon hoitavan itselleen jonkun muun ehkäisyn ilman keskustelua ja vaimo ilmeisesti oletti, että herra oli itse valmis luottamaan imetyksen ehkäisytehoon, kun ei kumia käyttänyt.

Ja kaikki aina vaimon vikaa...

Minä luotin siihen, että homma on kunnossa, kun puhuttiin vaimon palaavan pillerien käyttöön. Kyllä minä soimaan itseäni siitä, että en perehtynyt asiaan paremmin, jotta olisin voinut ymmärtää sen tapahtuvan vasta paljon myöhemmin. Toisaalta olen myös sitä mieltä, että olisi vaimokin voinut tuosta huomauttaa, kun kerran tiesi. Varsinkin kun tiesi hyvin, etten vielä halua sitä toista lasta.

No, elämä on. Rakkaita ovat molemmat mukulat.

Vierailija
34/45 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yasmin merkkiset pillerit sekoittivat kuukautiskiertoni aivan totaalisesti ja seurauksena oli raskaus muutaman kuukauden jälkeen. Lääkäri halusi vaihtaa siihen saakka käyttämäni Mercilonin noihin, en muista miksi.

Elämäni paras vahinko aikalailla tasan kymmenen vuotta sitten.

Vierailija
35/45 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minipillerit, tuli ripuli joten eivät sitten imeytyneet kunnolla. Ripuli oli tosi lyhytkestoinen (kaksi vessakäyntiä) joten en osannut ajatella että teho olisi siitä heikentynyt.

Toisella kerralla pettikin sitten sterilisaatio, klipsi oli irronnut muutama viikko toimenpiteen jälkeen paikaltaan.

Vierailija
36/45 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paine-ehkäisy petti!

Vierailija
37/45 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdistelmäehkäisypillereitähän ei imettäessä edes saa syödä. Mutta herra siis oletti vaimon hoitavan itselleen jonkun muun ehkäisyn ilman keskustelua ja vaimo ilmeisesti oletti, että herra oli itse valmis luottamaan imetyksen ehkäisytehoon, kun ei kumia käyttänyt.

Ja kaikki aina vaimon vikaa...

Mistä tämä v****maisuus sikiää? Herra ei kenties ollut tietoinen näistä pilleriohjeista. Harva mies niitä reseptejä lukee. Luotti vaimoonsa kenties? Hyihyi kamala mies sellainen. Eikös vaimon olis ihan ite kannattanut ottaa asia puheeksi?? Mun yhdelle tutulle kävi myös noin, ja muutenkin vaimo pelaili ihan omia pelejään. Lasten tähden yritti muutaman vuoden ja sitten lähti.

Vierailija
38/45 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerittomien karkkien syöminen (jo muutama riittää) vo viedä ehkäisypillereiltä tehon. Ei tarvitse edes ripulia tulla.

Vierailija
39/45 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kans mennyt kondomi kerran rikki ja siihen päälle haettu jälkiehkäisy ei kyllä auttanut yhtään mitään : (

Mistäs tuosta tietää että edes oli raskaana? Je-pilleri pitää ottaa 72h sisällä yhdynnästä ja tuskinpa mikään kotitesti vielä tuossa vaiheessa plussaa näyttää...

Vierailija
40/45 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on siis ollut nyt kuparikierukka 2,5 vuotta ja ei ole pettänyt, olen lähes joka ovulaation aikaan ollut yhdynnässä. Niin onkohan se mahdollista, että se lakkaisikin toimimasta jostain syystä niin etten tiedä eli pettäisi? Ap

Tiedän kaksi tapausta, joissa kuparikierukka on pettänyt, koska se oli asennettu hieman väärin. Harvinaista toki lienee verrattuna niihin, joilla ei petä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme