Kysymys kaikille, joilla on ehkäisy pettänyt: mikä ehkäisy oli kyseessä?
Siis mikä ehkäisy ja millaisessa tilanteessa petti?
Kommentit (45)
Pillerit, tosin söin samaan aikaan antibiootteja jotka saattoivat heikentää niiden tehoa.
Varmat päivät ja keskeytetty yhdyntä :(
Itselläni on siis ollut nyt kuparikierukka 2,5 vuotta ja ei ole pettänyt, olen lähes joka ovulaation aikaan ollut yhdynnässä. Niin onkohan se mahdollista, että se lakkaisikin toimimasta jostain syystä niin etten tiedä eli pettäisi? Ap
Mikä tahansa ehkäisy voi pettää. Minulla minipillerit. Tarkkaan oikein otettuina, ei mahatauteja eikä muita lääkityksiä.
E-pillerit, kahdesti, oikein otettuna ja ilman tiedossa heikentäviä tekijöitä samanaikaisesti.
Ei antibioottikuureja, ripuleita tai muuta.
Kondomi, meni rikki eikä jälkiehkäisy auttanut. Nykyään käytössä pillerit + kondomi, eli tuplaehkäisy - toiminut jo kahdeksan vuotta.
Pillerit. Oletettavasti kävi niin, että samana yönä alkanut oksennustauti aiheutti sen. Melkoinen yhteensattuma täytyy olla, että noin onnistuu käymään. Onneksi hedelmöittymisen jälkeinen pillerien syönti ei aiheuttanut vauvalle mitään.
Oli sovittu, että toisesta lapsesta puhutaan myöhemmin. Ei siis ainakaan heti perään tehdä. Ennen ekaa lasta ehkäisyksi oli sovittu pillerit ja rasiakin oli vaimon yöpöydällä. Toisen lapsen ilmoittaessa tulostaan paljastui, että ehkäisymme olikin ollut vain imetys.
Varmat päivät. Ei olleetkaan niin varmat.
Varmoihin päiviin ja keskeytettyyn yhdyntään luottavia kutsutaan steriileiksi, vanhemmiksi tai tuleviksi vanhemmiksi.
Mulla Kuparikierukka ollut 4 vuotta ja hyvin on toiminut. Ennen kierukkaa oli 3 vuotta e-pillerit ja hyvin Toimi nekin, tosin lopetin pahojen sivuvaikutusten vuoksi.
Meillä oli kondomi käytössä. Kaverillani kuparikierukka...
Vierailija kirjoitti:
Oli sovittu, että toisesta lapsesta puhutaan myöhemmin. Ei siis ainakaan heti perään tehdä. Ennen ekaa lasta ehkäisyksi oli sovittu pillerit ja rasiakin oli vaimon yöpöydällä. Toisen lapsen ilmoittaessa tulostaan paljastui, että ehkäisymme olikin ollut vain imetys.
Miksette käyttäneet kondomia? Minä en imetyksen aikana suostunut syömään pillereitä. Kammotti ajatuskin, että lapsi saisi maidon mukana osan hormoneista.
Mulla on puolivuotias, joka sai alkunsa kuparikierukan pettämisestä. Meidän kohdalla ei haitannut, sillä halusimme lapsen. Nyt lapsi vain tuli aiemmin kuin oli suunniteltu
Mulla on kans mennyt kondomi kerran rikki ja siihen päälle haettu jälkiehkäisy ei kyllä auttanut yhtään mitään : (
Minä imetin, yhdyntä oli kp 3, kondomi hajosi. Aamulla arvoin haenko jälkiehkäisyn, mutta kun kuukautisvuotoakin oli vielä, päätin luottaa varmoihin päiviin.
Se niistä varmoista päivistä.
Lapsi on nyt 8 kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksette käyttäneet kondomia? Minä en imetyksen aikana suostunut syömään pillereitä. Kammotti ajatuskin, että lapsi saisi maidon mukana osan hormoneista.
Yhdistelmäehkäisypillereitähän ei imettäessä edes saa syödä. Mutta herra siis oletti vaimon hoitavan itselleen jonkun muun ehkäisyn ilman keskustelua ja vaimo ilmeisesti oletti, että herra oli itse valmis luottamaan imetyksen ehkäisytehoon, kun ei kumia käyttänyt.
Ja kaikki aina vaimon vikaa...
E-pilleri. Jätin ottamatta puolivahingossa jotta saisin miehen sidottua itseeni lapsen kautta.
T. Loi S. Ija