RV35+ ja isä haluaisi edelleen BILETTÄÄ
Mieheni on koko raskaus ajan saanut elää " kuin ennen" eli käydä kelkkailemassa ja bilettämässä lähes joka viikonloppu. Hän oli kavereidensa kanssa Ylläksellä koko viime viikon rellestämässä ja sovimme sen olevan " viimeisiä reissuja" .
Eilen töistä tullessaan hän kysyi voiko lähteä lauantaina kelkkailemaan ja sen jälkeen saunomaan. Kun sanoin, että voi mennä kunhan on siinä kunnossa, että voi milloin tahansa lähteä laitokselle niin riita oli valmis.
Hän oli loukkaantunut, että ensin annan luvan mennä saunomaan ja sitten kiellän juomisen....
Itse olen siis ollut bailaamatta 8kk käynyt toki kavereiden kanssa ulkona syömässä ym. Onko liikaa vaadittu, että toinen hiljentäisi tahtia, kun laskettuun aikaan on neljä viikkoa?
ISÄT MIELIPITEITÄ!!
Kommentit (32)
Eihän hän raskaana ollut, mutta kun lähdönhetkeä ei tiennyt. No poika syntyi perjantaina, mutta to-pe yönä lähdimme laitokselle.
Vauvan syntymä kyllä rauhoitti ja välillä on käynyt, mutta tämän 1v5kk aikana ne kerrat ovat sormilla laskettavissa.
kansa paremmassa seurassa, kavereiden kanssa kännäämässä? Ja ihan oikeasti, entäs sitten kun lapsi syntyy? Sen jälkeen se entinen raskaana ollut nainen on vielä huonompaa seuraa, pahimmassa tapauksessa kotona on vielä jatkuvasti huutava koliikkilapsi - kait nyt silloin ainakin miehen on syytä päästä viikonloppuisin ja vielä pari kertaa viikollakin ulos tuulettumaan -nainenhan ei tarvitse mitään?
En ymmärrä en. En mäkään ole mikään sellainen, että raskausaika pitää nyhjätä mun kanssa, ja mies ei saa juoda koska mäkään en voi. Tottakai saa välillä käydä ulkona, mutta onneksi mun mies pitää omaa perhettään parhaana seuranaan ja mieluiten viettääkin suurimman osan ajasta meidän kanssa. JA vietti jo silloin kun esikoista odotin.
Musta kyllä tuntuu, että yleensä tuollaiset ap:n miehen kaltaiset miehet ei muutu ajan mittaan, jos kaverit on tärkeintä elämässä (joo joo, puheissa tietysti perhe on tärkein, mutta teot puhuvat puolestaan) ennen lapsia, niin niin ne ovat lasten syntymän jälkeenkin.
Voi vähän tuleva elämänmuutos pelottaa. Ja sinulla varmasti hormonitoiminta tekee tepposiaan. Itselläni ainakin heitteli mielialat tuossa vaiheessa rajusti. Sen seurauksena riitaa tuli miehen kanssa normaalia useammin.
Jos nyt viikon ennen laskettua aikaa ottaisi rauhallisemmin, niin se varmaan riittää. Harvoin se synnytys nyt ihan yhtäkkiä ennakoimatta lähtee liikkeelle noin varhaisilla viikoilla.
Kaikkihan sen tietää mitä siellä baarissa tapahtuu.. Jos ette ole kärpäsenä katossa niin turha selitellä mitään että ei minun mies jne. jne... Ihmettelen suuresti miten joka lähtee tekemään lapsia miehen kanssa joka rämppää viikoittain baarissa ja on kaiket illat harrastuksissa...
Kiitos omasta miehestäni, joka jätti baari elämän sinne nuoruuden ja sinkkuelämän huumaan..
Miks toi sai enemmän? Mä haluun kanssa? Epistä!
Vierailija:
Mä olisin varmaan niin vittumainen että
laittaisin ylös kaikki menemiset ja kun lapsi on syntynyt
ja vähän vanhempi kertoisin muutaman
faktan ja menisin itse sitten niin monta kertaa että
olisin tasoissa...
Onneks omalla miehellä oli aivot matkassa, eikä hypänny baareissa joka viikonloppuna. Mä annoin miehelle selkeet ehdot; hän pääsee baariin juomaan, jos mulla on siihen yhtäläinen oikeus. Eipä enää käynyt.
Minusta tulevalle isälle ei ole sopiva kulkea kaikkia viikonloppuja baareissa ryyppäämässä. Ei todellakaan. Eikä sitä voi selitellä yhtään millään. Itse asiassa tuollainen käytös kuuluu teineille, ei aikuisille ihmisille. Alkaa olla jo liikakäyttöä, jos joka viikonloppu pitää saada kännit.
Meillä mies ei ole ikinä käyttänyt liikaa alkoholia joten asiassa ei ole ollut raskausaikanakaan ongelmaa. Noilla viikoilla (rv 35 eteenpäin) pysyi aina ajokunnossa, eli taroitti että saattoi saunaillassa ottaa yhden tai 2 kaljaa, muttei yhtään enempää. Ja noita menoja oli harvoin, meillä ei siis muutenkaan kuljeta baareissa oikeastaan ikinä, vaan nuo menot on joukkueen/työpaikan saunailtoja tyyliin pari kertaa vuodessa. Ja tietysti mies " sai" harrastaa ja tavata kavereita, ihan niin kuin minäkin. Mutta harrastukset ei kestä kuin pari tuntia kerrallaan, eikä kavereitakaan tapailla koko iltaa/yötä.
Minä en hyväksyisi ap:n kuvailemaa käytöstä missään tapauksessa. En raskausaikana, en sitä ennen enkä sen jälkeen. Piste.
Vierailija:
Miks toi sai enemmän? Mä haluun kanssa? Epistä!Vierailija:
Mä olisin varmaan niin vittumainen että
laittaisin ylös kaikki menemiset ja kun lapsi on syntynyt
ja vähän vanhempi kertoisin muutaman
faktan ja menisin itse sitten niin monta kertaa että
olisin tasoissa...
Eli jos ukko juoksee JOKA VIIKONLOPPU
bilettämässä ja muija istuu yksin kotona niin ei se
ihan reilua ole!!!
Kun lapsi on syntynyt on mielestäni äidillä sen jälkeen
oikeus mennä myös..
Ja isukki hoitaa kotona lasta.
Vierailija:
Minusta tulevalle isälle ei ole sopiva kulkea kaikkia viikonloppuja baareissa ryyppäämässä. Ei todellakaan. Eikä sitä voi selitellä yhtään millään. Itse asiassa tuollainen käytös kuuluu teineille, ei aikuisille ihmisille. Alkaa olla jo liikakäyttöä, jos joka viikonloppu pitää saada kännit.Meillä mies ei ole ikinä käyttänyt liikaa alkoholia joten asiassa ei ole ollut raskausaikanakaan ongelmaa. Noilla viikoilla (rv 35 eteenpäin) pysyi aina ajokunnossa, eli taroitti että saattoi saunaillassa ottaa yhden tai 2 kaljaa, muttei yhtään enempää. Ja noita menoja oli harvoin, meillä ei siis muutenkaan kuljeta baareissa oikeastaan ikinä, vaan nuo menot on joukkueen/työpaikan saunailtoja tyyliin pari kertaa vuodessa. Ja tietysti mies " sai" harrastaa ja tavata kavereita, ihan niin kuin minäkin. Mutta harrastukset ei kestä kuin pari tuntia kerrallaan, eikä kavereitakaan tapailla koko iltaa/yötä.
Minä en hyväksyisi ap:n kuvailemaa käytöstä missään tapauksessa. En raskausaikana, en sitä ennen enkä sen jälkeen. Piste.
kun et vaadi ja kiukuttele, vaan ilmotat miehelle sekä varaudut itse menemään taksilla sinne synnytykseen.
Muuten en lähde miehesi käytöstä kommentoimaan, vaikka viisaamminkin varmaan voisi toimia...
Itse meen taksilla ja mies tulee kun pääsee/ehtii, mulle on ihan sama onko se paikalla vai ei (meillä tosin tämän kuvion aiheuttaa miehen työ). Kyllä ne sieltä sairaalasta soittelee jos kaikki ei oo menny hyvin...!!
Ja arvon naiset, tämä tuli täytenä yllätyksenä. Aiemmin ei ollut mitään tarvetta ulkoilla joka viikonloppu, villitys alkoi vasta kun maha kasvoi.
Enkä tämän takia jättänyt rakasta miestäni, vaikka usein kyllä kävi mielessä ja asiasta paljon tapeltiinkin.
Mies itse otti jälkeenpäin asian puheeksi ja pyysi anteeksi ääliömäisyyttään, ei osannut sanoa mistä johtui. Piti vaan kuulemma päästä ulos. Paniikkia sanon minä, vaikka mies ei tätä myönnäkkään.
Ei ole normaalia että aikuinen mies rämppää baareissa jatkuvasti... Se on pentujen hommaa!