Onko pakko tulla lasten kanssa ravintolaan?
Kyllä ärsyttää kun lapsien kanssa pitää ravintolaan tulla! Pitävät meteliä ja sitkevat, jopa vaaratilanteita aiheuttavat kun tarjoilijoihin voivat törmätä. Ja sitten voivat kiukutella ruuasta. Ei ole taas kenenkään etu lapsia ravintolaan tuoda, mielestäni ravintolat voisivat olla vain aikuisille ja riittävän kypsille ihmisille tarkoitettuja rentoutumispaikkoja.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama minne menet, kurittomat kakarat kiljuvat, rääkyvät, juoksevat edestakaisin ja tönivät mennessään. Työnnytään ensimmäisenä ahtaista väleistä ja ovista, minä minä ja miiiinäääää!!!!!Ravintolassa, kirjastossa, kaupoissa, joka hemmetin paikassa...
Ei jakseta viittä minuuttia odottaa, vaan kinutaan inhottavalla ja inisevällä äänellä milloin mitäkin. Potkitaan ja tökitään ostoskärryillä, mä haluun just nyt syödä tätä täällä kaupassa, haluuuuun, jano, oho ja hups, nyt nuo pakkaukset putosivat hyllystä ja osa meni rikki, mikään ei kelpaa, tuoli pitää siirtää, kengässä on jotain, mä haluan vaihtaa paikkaa, mä haluun samaa kuin viereisessä pöydässä, miksi meillä ei ole ikkunanäkymää, pissahätä, en jaksa, milloin lähdetään, lähdetään, milloin lähdetäääään, milloin, vääk vääk vääk...
Joskus näkee vanhempia, jotka muista välittämättä kasvattavat, vaikka ihmiset tuijottavat. Tavarat jätetään hyllyyn, eikä niitä näpelöidä, jonossa ei etuilla, kassalla jonotetaan, ruoka syödään (ei tietenkään pakolla, jos ei oikeasti pysty), kirpparin myynnissä olevat tavarat ovat jonkun omaisuutta, niillä ei leikitä ja kamaa viskota ja kuljetella ympäriinsä, annetaan muiden olla rauhassa ja häiritsemättä, ja ihan vain sen vartin reissun ajan ollaan suu kiinni edes hetken! Kiitos paljon näille vanhemmille!!!! Rajat on edelleenkin sitä rakkautta!!! (Ja Aspergerit ja ADHD:t ym. sairaita, jotka on tietenkin ihan eri juttu).[/quot
Aiiih, ihana purkaus! Kuule, keskity nyt ihan vaan siihen omaan olemiseesi ja elämiseesi nuori, äläkä koita työntää itseäsi aikuisten maailmaan. Kun ei ihan oikeasti kuulu sinulle. Tee se kauppareissusi ja keskity olemaan nuori. Ei aikuiset kaipaa sinulta mitään kiitoksia tai ohjausta.
Oikeasti, voisiko kaikki pikkuvanhat pissikset tehdä sitä, mitä nuoret on tehneet ennenkin eikä leikkisi aikuisia keskustelupalstoilla??Tämä oli kyllä ihan parasta :D Olen nimittäin yli 50-vuotias :D Kiiitooos :D
Ja ajatteles, kun mulla on vielä pitkän linjan kokemus eri vuosikymmeniltä. Enkä todellakaan ole ainoa, joka on tätä mieltä. Mulla on eri ikäisiä ystäviä ja läheisiä, ja kaikki ihmettelevät samaa. Miksi lapsia ei kielletä mistään? Curling, curling!! Kuuntelepa mitä asiantuntijat sanovat...
Kaikki eivät kehity teini-iän jälkeen vaan jäävät lillumaan omaan erinomaisuuteensa ja itsekkyyteensä. Muille kehittyy paremmat empatiataidot ja parempi kyky ottaa huomioon muut ihmiset, myös lapset, vanhukset ja vammaiset. Ja muutkin jotka eivät kykene käyttäytymään terveiden aikuisten tavoin.
Sanos muuta. On tosiaankin melkoista itsekkyyttä se, mitä tänä päivänä joiltain lastensa kanssa liikkuvilta vanhemmilta saa osakseen. Oikein todellakin lillutaan jossain erinomaisuuden tunteessa. Tukia ja palveluja osataan vaatia, ja lapsia tehdä. Suurimmalla osalla ei edes kykyjä elättää tekeleitään. Mites näiltä voisikaan sitä kasvatuspohjaa vaatia? Aika hankalaa liikkua fiksusti missään ja ottaa muita huomioon, kun saattaa olla kuusikin tenavaa juoksemassa siellä kaupassa. Mutta vikahan on tietenkin tätä toimintaa kritisoivassa kanssaihmisessä, kuten aina.
Olin eilen ravintolassa ja siellä oli paljon lapsia. No ei asettauduttu ihan sen vilkkaimman lapsia vilisevän pöydän viereen, mutta en minä edes huomannut niitä lapsia, varmasti niistä ääntä lähti, keskityin juttelemaan kavereideni kanssa. Yhtäkkiä sitten huomasin että oli se isoin lapsilauma lähtenyt ravintolasta ties milloin. Ja vielä istuttiin siinä ulko-oven vieressä.
Omasta asenteesta kiinni ärsyttääkö muut kanssaihmiset vai keskittyykö olennaiseen. Saahan sen ravintolareissunsa tietenkin sillä itse pilattua, että oikein lietsoo sitä ärtymyksen tunnetta ja on kyrpä otassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenkohan jollain lailla sokea, kun en ole kiukuttelevia lapsia nähnyt missään, paitsi omat kotona
Jaa, miksiköhän sitten jatkuvasti saa lukea ja kuulla juttuja häirikköpennuista? Oletko niin turtunut (kotiolot), ja pidät asiaa ihan normaalina, vai mikä lienee syy? Meillä mieskin kerran sanoi, että haluaa istua autossa, kun ei jaksa kakaroita kaupassa. Siis ei omia, meillä ei ole pieniä lapsia.
"Mummot" kaupoissa jne. puistelevat päätään, katsellessaan tätä tämän päivän touhua. Psykologit neuvovat palstoilla, lehdissä, tv-ohjelmissa käydään nykyajan hukassa olevaa vanhemmuutta läpi yms. yms. eikä vaan nappaa??
Oikeasti, lopeta jo. Eikö sinulla olisi mitään parempaa tekemistä?
Hei, koita rauhoittua. Kaikki on ihan hyvin. Lapset on ihan ok, ne on ihan samanlaisia kuin ennenkin, lapsia kasvatetaan ihan kuten ennenkin.
Ehkä kaiken tekemisen kiire, ehkä tarhan huonot olot, ehkä sen muuttuminen kasvatuksessa, ettei lapsen minuutta ja henkilöä koiteta enää murtaa. Mut ei mikään niin kovin ole muuttunut.Sulla on kulta nyt vaan tuillainen ikä.. Kyllä se siitä helpottaa, mä lupaan.
Voi pientä kultaa...Tui tui sullekin vaan. Miksi muuten eräs neuvola julisti itsensä somevapaaksi?? Neuvola!! Ai mutta hei, eihän ne neuvoloissa tiedä lapsista ja kasvatuksesta yleensä yhtään mitään..
What?? Sähän olet ihan hullu.
Kerropa kuule, miltä tuntuu olla noin hullu?
Etkö seuraa aikaasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät kehity teini-iän jälkeen vaan jäävät lillumaan omaan erinomaisuuteensa ja itsekkyyteensä. Muille kehittyy paremmat empatiataidot ja parempi kyky ottaa huomioon muut ihmiset, myös lapset, vanhukset ja vammaiset. Ja muutkin jotka eivät kykene käyttäytymään terveiden aikuisten tavoin.
Miksi nämä empaattiset vanhemmat eivät kasvata lapsiaan ottamaan muita huomioon?
Ehkä näiden vanhempien elämäntilanne on raskas. Heillä voi olla terveysongelmia, huolta omista vanhemmista, läheinen saattohoidossa, tai jostain muusta syystä voimat finaalissa.
Naapurissa voi asua mielenterveysongelmista kärsivä mummo joka tehtailee lastensuojeluilmoituksia ja tekee valituksia jos vessanpönttö vedetään mummon päiväuniaikaan tai kadulla ohi kulkeva koira haukkuu.
Eihän sitä tiedä mitä tuntemattomien elämässä tapahtuu. Eikä tarvitsekaan tietää. Riittää että ymmärtää jokaisen toimivan omien resurssiensa puitteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nämä empaattiset vanhemmat eivät kasvata lapsiaan ottamaan muita huomioon?
Ehkä näiden vanhempien elämäntilanne on raskas. Heillä voi olla terveysongelmia, huolta omista vanhemmista, läheinen saattohoidossa, tai jostain muusta syystä voimat finaalissa.
Naapurissa voi asua mielenterveysongelmista kärsivä mummo joka tehtailee lastensuojeluilmoituksia ja tekee valituksia jos vessanpönttö vedetään mummon päiväuniaikaan tai kadulla ohi kulkeva koira haukkuu.Eihän sitä tiedä mitä tuntemattomien elämässä tapahtuu. Eikä tarvitsekaan tietää. Riittää että ymmärtää jokaisen toimivan omien resurssiensa puitteissa.
Nii... Tai sit ihmiset elää ja asuu ja on ihan normaalisti?
Vierailija kirjoitti:
Ap provoaa mutta sanon nyt kuitenkin että ehdottomasti on! Miten muuten lapsi oppii käyttäytymään ravintolassa kuin käymällä ravintolassa?
Meillä lapset ovat käyneet tasokkaissa ravintoloissa aivan pienestä pitäen, samoin lentokenttien ja hotellien loungeissa. He osaavat havainnoida ympäristöään ja mukauttaa käytöksensä kunkin ympäristön mukaan. Noiden muksujen kanssa on mahtavaa liikkua maailmalla ja käydä juhlissa, heidän käytöksestään saa olla todella ylpeä, ja se on tulosta harjoittelusta.
Luottakaa lapsiinne ja näyttäkää itse hyvää esimerkkiä.
Juurikin näin. Omat lapset ovat jo aikuisia, minusta on mukava nähdä ravintolassa pieniäkin lapsia, jotka opettelevat tavoille. Taitaa vaan olla Suomessa harvinaista, että vanhemmat juurikaan yrittävät lapsille enää mitään opettaa.
Olimme syksyllä klassisen musiikin konsertissa Tallinnassa. Lähellä meitä istui nuori äiti ja ehkä viisi vuotias tytär.
Varmasti saattoi olla pitkästyttävää tuon ikäiselle istua pitkään paikallaan, mutta urheasti nuori virotar istui, vasta aivan ennen loppua tyttö tunnusti äidilleen, että nyt en enää jaksa olla kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Jännä.. Yli 50 vee sanoo mummojen puistelevan päätään. Sä olet itsekin mummo.
Joo ja miehelle kannattaa hankkia vaikka rollaattori, et jaksaa lähtee kauppaan. Tai sit jätät sen siihen penkille odottamaan, missä muutkin vaarit odottelee. Tsemppiä teidän kauppareissuihin! Koittakaa hei jaksaa!
Lääkäriltä voi kysellä hormonilääkitystä...
No voi, eikö alkuperäiseen asiaan ole mitään kommentoitavaa? Ainoastaan kommentoit mun ikää jne? Argumentteja?
Ikä on viisautta ja kokemusta. Mummoksi nimittely on ihan suuri kunnia:) Satavuotias arkkiatri Ylppö oli aikoinaan erittäin arvostettu "lasten asioissa", onko hänkin seniili vanhus? Vai tiedätkö edes kuka oli?
Mikä sua muuten mummoissa rassaa? Noinko puhut omalle mummollesikin? Noloa. Tästä tosin huomaa missä mennään. Ja tällaisilla on lapsia kasvatettavanaan? Enpä ihmettele miksi on näin.
Niin söpöä tämä nuorten äippäliinien puolustelu omalle vastuuttomuudelleen. Palstalla jaksetaan jaarittaa koko päivä ja muut somet päälle. Lapsille lätkäistään joku vempain käteen tai laitetaan leffa pyörimään. Ja näkeehän sen jo lasten valtavasta lihomisesta, että jotain on pahasti pielessä. Koulukiusaaminenkin on jo saanut aivan uuden merkityksen, ja jopa opettajien kimppuun käydään ja ärsytysvideoita kuvataan jne jne. :/
Olet mummo, no voi että, kun alentuvaisuus ei nyt napannut, vaikka niin älyllinen oli yritys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ja miehelle kannattaa hankkia vaikka rollaattori, et jaksaa lähtee kauppaan. Tai sit jätät sen siihen penkille odottamaan, missä muutkin vaarit odottelee. Tsemppiä teidän kauppareissuihin! Koittakaa hei jaksaa!
Lääkäriltä voi kysellä hormonilääkitystä...No voi, eikö alkuperäiseen asiaan ole mitään kommentoitavaa? Ainoastaan kommentoit mun ikää jne? Argumentteja?
Ikä on viisautta ja kokemusta. Mummoksi nimittely on ihan suuri kunnia:) Satavuotias arkkiatri Ylppö oli aikoinaan erittäin arvostettu "lasten asioissa", onko hänkin seniili vanhus? Vai tiedätkö edes kuka oli?
Mikä sua muuten mummoissa rassaa? Noinko puhut omalle mummollesikin? Noloa. Tästä tosin huomaa missä mennään. Ja tällaisilla on lapsia kasvatettavanaan? Enpä ihmettele miksi on näin.
Niin söpöä tämä nuorten äippäliinien puolustelu omalle vastuuttomuudelleen. Palstalla jaksetaan jaarittaa koko päivä ja muut somet päälle. Lapsille lätkäistään joku vempain käteen tai laitetaan leffa pyörimään. Ja näkeehän sen jo lasten valtavasta lihomisesta, että jotain on pahasti pielessä. Koulukiusaaminenkin on jo saanut aivan uuden merkityksen, ja jopa opettajien kimppuun käydään ja ärsytysvideoita kuvataan jne jne. :/
Olet mummo, no voi että, kun alentuvaisuus ei nyt napannut, vaikka niin älyllinen oli yritys.
Heh heh heh.. Koita jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenkohan jollain lailla sokea, kun en ole kiukuttelevia lapsia nähnyt missään, paitsi omat kotona
Jaa, miksiköhän sitten jatkuvasti saa lukea ja kuulla juttuja häirikköpennuista? Oletko niin turtunut (kotiolot), ja pidät asiaa ihan normaalina, vai mikä lienee syy? Meillä mieskin kerran sanoi, että haluaa istua autossa, kun ei jaksa kakaroita kaupassa. Siis ei omia, meillä ei ole pieniä lapsia.
"Mummot" kaupoissa jne. puistelevat päätään, katsellessaan tätä tämän päivän touhua. Psykologit neuvovat palstoilla, lehdissä, tv-ohjelmissa käydään nykyajan hukassa olevaa vanhemmuutta läpi yms. yms. eikä vaan nappaa??
Tämä on oikeasti jo huvittavaa.
Suomessa on hirveän vähän lapsia mutta silti jotkut näkevät kiukuttelevia ja häiriköiviä minä-minä-lapsia joka puolella.Tulee sellainen fiilis että nämä lapsista häiriintyvät ovat itse uniikkeja minä-minä-lumihiutaleita jotka eivät siedä mitään normaalia elämää. Kaiken pitäisi vain pyöriä heidän napojensa ympärillä siihen tahtiin kuin lumihiutale sattuu milloinkin haluamaan.
Millä tavalla se vanhemmuus ennen oli parempaa? Jätettiin lapset kasvamaan keskenään. Välillä niitä kuoli kun taidot eivät riittäneet yksin selviämiseen. Sekö oli hyvää vanhemmuutta?
En ole tuo jolle vastasit mutta... Sinäkö huvittuneena tiedät paremmin kuin he, keitä heidän naapurissa asuu?? Oletko ihan varma? Omakotitalolähiö kenties kotisi? Tiedän pari sellaista idiootti pentua jotka vuodesta(päivästä) toiseen tekevät tismalleen samat säännölliset sottaamiset ja hissin ja rappukäytävän irtaimiston(ja kaiken minkä irti saa) rikkomiset. Kyse ei ole muusta kun etteivät he edes halua oppia. Enimmäkseen säälittää nuo pennut ja heidän tietoisesti valitsema elämä. Kyse ei ole villiydestä vaan systemaattisesta taistelusta ja kostamisesta koko muuta maailmaa kohtaan.
Noilla lapsilla on varmasti jotain neurologisia tai mielenterveyden ongelmia. Kannattaisi tehdä lastensuojeluilmoitus niin saisivat ehkä apua ongelmiinsa. Rikosilmoituskin voisi olla paikallaan.
Kenenkään naapurista en puhunut. Ihmettelen vain sitä että millainen ihminen näkee jatkuvasti joka puolella häiriköiviä lapsia. Bussissa, ravintolassa, kaupassa, kirjastossa, kahvilassa. Tuskin ne naapurin häiriköivät lapset juuri tätä yhtä kaikkialle seuraavat häiriköimään.
Itse asun suomen lapsirikkaimmassa kaupungissa. Ei täällä kuitenkaan ole joka puolella häiriköiviä lapsia.
Vuosien varrella Arvo Ylppö pohti, kuinka eri tavalla lastenkasvatukseen suhtautuu, kun saa toisen kerran lapsia. Vanhempana Ylppö koki olevansa sallivampi ainakin poikien kohdalla rajujen leikkien suhteen.
Toisaalta Ylppöjenkin lapset olivat keskenään eriluonteisia: herkemmälle riitti yksi normaalia tiukempi kielto, kun itsepäisemmät tarvitsivat ankarampia menetelmiä. Mutta ei sentään niin ankaria menetelmiä kuin Ylpön kansakouluaikana sovellettiin: silloin opettaja saattoi tempaista oppilaan pulpetista irti kaksin käsin ja kantaa hänet tukasta roikottaen nurkkaan seisomaan.
Niihin aikoihin, kun Ylppöjen nuorimmat lapset olivat pieniä, olivat psykologit, psykiatrit ja ammattikasvattajat päätyneet siihen, ettei ruumiillista kurittamista tulisi sallia missään olosuhteissa. Tähän lopputulokseen Ylppökin lopulta päätyi. "Ja kun näin myöhäisellä iällä saa vielä omia lapsia, ne ovat sellaisen hellyyden ja rakkauden kohteena, ettei niitä kykene - yhtä vähän kuin isoisä tai isoäiti - ohjaamaan ankaruudella, vaikka se joskus olisi välttämätöntäkin."
Lapset kulkivat mukana kun Ylppö kävi arvioimassa lastensuojelulautakunnalle kesäleiripaikkoja eri puolilla Suomea. Hänen mielestään oli tärkeää, että vanhemmat viettävät mahdollisimman paljon aikaa lastensa kanssa. Isompina lapset olivat soutajina kalastuksessa, onkivat, uistelivat ja pojat tekivät isänsä kanssa kalastusmatkoja Islantiin ja Grönlantiin.
"Isä on ollut minulle moraalisenakin esikuvana. Mutta hän oli hyvin suvaitsevainen, ei arvostellut vaan ajatteli, että antaa nuorten olla ja iloita. Hän halusi olla esimerkkinä ja ajattelin, että kun hän on pärjännyt, niin kyllä muutkin pärjäävät. Hänen isossa lapsuuden perheessään sisarukset kasvattivat toisiaan. Kauniita ja hyviä muistoja minulla on."
Arvo Ylppö eli 12-lapsisessa perheessä, jossa vanhemmille syntyi ensin neljä tytärtä, sitten erittäin vilkas Arvo Henrik. Hän oli omien sanojensakin mukaan itsepäinen, kepposia tekevä poika. Kun Arvo Ylppö 1898 siirtyi oppikouluun, Tampereen reaalilyseoon (sittemmin Tampereen lyseo), kepposet siirtyivät muutamassa vuodessa historiaan, ja hänestä tuli luokkansa priimus. Erinomaisen lopputuloksen takaa kuultaa sekä viisaiden vanhempien että sisarusten taholta saatu kasvatus, sekä kodin ilmapiiri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti, lopeta jo. Eikö sinulla olisi mitään parempaa tekemistä?
Hei, koita rauhoittua. Kaikki on ihan hyvin. Lapset on ihan ok, ne on ihan samanlaisia kuin ennenkin, lapsia kasvatetaan ihan kuten ennenkin.
Ehkä kaiken tekemisen kiire, ehkä tarhan huonot olot, ehkä sen muuttuminen kasvatuksessa, ettei lapsen minuutta ja henkilöä koiteta enää murtaa. Mut ei mikään niin kovin ole muuttunut.Sulla on kulta nyt vaan tuillainen ikä.. Kyllä se siitä helpottaa, mä lupaan.
Voi pientä kultaa...Tui tui sullekin vaan. Miksi muuten eräs neuvola julisti itsensä somevapaaksi?? Neuvola!! Ai mutta hei, eihän ne neuvoloissa tiedä lapsista ja kasvatuksesta yleensä yhtään mitään..
Etkö seuraa aikaasi?
Niin.
Nykyään on vaikea saada apua mielenterveyden ongelmiin.
Vaarallisia hulluja kulkee pitkin katuja ties kuinka paljon.
Eikö tämmönen ketju oo ollut jo monta kertaa?
On, jos haluaa syödä perheen kesken ravintolassa. Muuta tapaa en ole oikein keksinyt, mutta ehdotuksia otetaan toki vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriltä voi kysellä hormonilääkitystä...No voi, eikö alkuperäiseen asiaan ole mitään kommentoitavaa? Ainoastaan kommentoit mun ikää jne? Argumentteja?
Heh heh heh.. Koita jaksaa.
Heh heh, ei mun jaksamisessa ole mitään ongelmaa. Työ, ravinto, liikunta, uni, harrastukset ja ihmissuhteet ovat hienosti kohdillaan :) Kiitos.
Kannusta mieluummin lapsiaan kaltoin kohtelevia vanhempia jaksamaan itselleen ja lasilleen muokkaamaansa tulevaisuutta ja siihen liittyviä ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurissa voi asua mielenterveysongelmista kärsivä mummo joka tehtailee lastensuojeluilmoituksia ja tekee valituksia jos vessanpönttö vedetään mummon päiväuniaikaan tai kadulla ohi kulkeva koira haukkuu.Eihän sitä tiedä mitä tuntemattomien elämässä tapahtuu. Eikä tarvitsekaan tietää. Riittää että ymmärtää jokaisen toimivan omien resurssiensa puitteissa.
Hyvä luoja mitä lässytystä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on oikeasti jo huvittavaa.
Suomessa on hirveän vähän lapsia mutta silti jotkut näkevät kiukuttelevia ja häiriköiviä minä-minä-lapsia joka puolella.Tulee sellainen fiilis että nämä lapsista häiriintyvät ovat itse uniikkeja minä-minä-lumihiutaleita jotka eivät siedä mitään normaalia elämää. Kaiken pitäisi vain pyöriä heidän napojensa ympärillä siihen tahtiin kuin lumihiutale sattuu milloinkin haluamaan.
Millä tavalla se vanhemmuus ennen oli parempaa? Jätettiin lapset kasvamaan keskenään. Välillä niitä kuoli kun taidot eivät riittäneet yksin selviämiseen. Sekö oli hyvää vanhemmuutta?
En ole tuo jolle vastasit mutta... Sinäkö huvittuneena tiedät paremmin kuin he, keitä heidän naapurissa asuu?? Oletko ihan varma? Omakotitalolähiö kenties kotisi? Tiedän pari sellaista idiootti pentua jotka vuodesta(päivästä) toiseen tekevät tismalleen samat säännölliset sottaamiset ja hissin ja rappukäytävän irtaimiston(ja kaiken minkä irti saa) rikkomiset. Kyse ei ole muusta kun etteivät he edes halua oppia. Enimmäkseen säälittää nuo pennut ja heidän tietoisesti valitsema elämä. Kyse ei ole villiydestä vaan systemaattisesta taistelusta ja kostamisesta koko muuta maailmaa kohtaan.
Noilla lapsilla on varmasti jotain neurologisia tai mielenterveyden ongelmia. Kannattaisi tehdä lastensuojeluilmoitus niin saisivat ehkä apua ongelmiinsa. Rikosilmoituskin voisi olla paikallaan.
Kenenkään naapurista en puhunut. Ihmettelen vain sitä että millainen ihminen näkee jatkuvasti joka puolella häiriköiviä lapsia. Bussissa, ravintolassa, kaupassa, kirjastossa, kahvilassa. Tuskin ne naapurin häiriköivät lapset juuri tätä yhtä kaikkialle seuraavat häiriköimään.
Itse asun suomen lapsirikkaimmassa kaupungissa. Ei täällä kuitenkaan ole joka puolella häiriköiviä lapsia.
Seli seli, eli luulet edelleenkin tietävän, kaiken muistakin muita paremmin, ilman että edes keskustelet asiasta. Katso peiliin ja mieti millainen ihminen itse olet tietäessäsi paremmin. Tuo oli vain yksi esimerkki. Haluatko lisää näitä? Ne eivät kuitenkaan ole tarpeen vaan, pointti on että kuten itsekkin totesit rivien välissä, että on lastensuojeluilmoitus*?:ta vaativaa käytöstä, joten anna olla luuloissasi jos toisilla on oikeita kokemuksia. Vai kiellätkö ne etkä keskustele edes aiheesta. Yäk mikä asenne.