Millaisella ihmisellä ei ole varaa matkailuun?
Mielestäni tällainen ihminen on luuseri tai ei ainakaan mikään penaalin terävin kynä.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
En matkustele koska en voi enkä halua kuluttaa yhteen etelänmatkaan vuoden säästöjä. Moni suurituloinen ei ymmärrä että se pari kolme tonnia minkä nämä voivat käyttää yhteen kaukomatkaan on pienituloiselle omaisuus jota ei tule mieleenkään eikä ole edes mahdollista kuluttaa vain johonkin elämykseen.
250 e maksoin turkin reissusta ja kreikkaan 325 e. Mikä 3000? :D
Useampilapsisella perheellä, jonka täytyy esim. aina ottaa kaksi hotellihuonetta.
Matalapalkka-alalla työskentelevällä. Matalapalkkaisuus ei aina korreloi esim. koulutuksen kanssa (esim. kunnan palveluksessa).
Kokonaan toinen asia on, onko matkailu ollenkaan järkevää toimintaa nykyään. En arvosta kovin korkealle heitä, jotka lentelevät huvin vuoksi ja pilaavat yhteistä ilmakehäämme. En edes usko, että he löytävät matkoiltaan mitään kovin erityistä. Maapallon monimuotoisuus on katoamassa ja suurissa kaupungeissa ja turistirysissä on kaikki sitä samaa. Katson Avaraa luontoa ja dokumenttiohjelmia ja lueskelen matkakertomuksia. Google Mapsista käyn joskus tsekkaamassa, miltä jossain päin maailmaa näyttää. That's it.
Minulla ei ole varaa, olen opiskelija. Jos haluan elää jokseenkin elämisen arvoista elämää arjessani, ei säästöön jää mitään. En ole valmis kituuttamaan kuukausia muutaman viikon reissun takia.
Kaverini (myös opiskelija) matkustelee käyttäen kaikki rahansa muutamaan reissuun vuodessa. Hän on jatkuvasti veloissa ja peeaa, ja lisäksi opinnot laahaavat monta vuotta jäljessä koska hän joutuu ajoittain tekemään töitä opintojen ohella kun matkoihin pitää kerätä rahaa. En itse koe tuollaista elämää kiinnostavana, vaan elän mielummin koko vuoden jokseenkin inhimmillistä elämää opiskellen aikataulussa ja tehden loma-ajat töitä.
Matkustelen mielummin sitten, kun siihen on oikeasti varaa ja sen vuoksi ei tarvitse stressata.
Kaikki ei vaan halua matkustaa. Toiset ymmärtää et ei pääse jos ei ole varaa ja eivät ota siksi velkaa esim jotta vaan pääsisivät. Ja jos matkailu ei kiinnosta niin jokin muu..harrasteautot, koirat, kissat, mökkeily jne.
Meillä on omakotitalo ja pihassa 2 uutta autoa. Teemme vuosittain 4-6 viikon mittaista lomamatkaa. Valmismatkoilla, Hyödynnän tarjoukset. Ei matkaa velaksi.
Minua ei edes kiinnosta matkustelu enkä ala sitä harrastamaan muiden mieliksi. Mieluummin laitan kotia, pihaa ja luen sydämeni kyllyydestä.