Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisella ihmisellä ei ole varaa matkailuun?

Vierailija
02.02.2017 |

Mielestäni tällainen ihminen on luuseri tai ei ainakaan mikään penaalin terävin kynä.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

lomailu on tylsää ainakin yksin viime keväänä kävin yksin 6 aasian maassa ja joka paikassa oli yhtä tylsää kaikkialla jotain buddhaläskitemppeleitä ja paskaa kulttuuria ja rantoja

no nyt meen gambiaan viikoksi mutta veljen kanssa ja jos jäisi afrikkaan samalla kun on työtön

Vierailija
22/45 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä voi olla monia.

– Asuu kalliisti ja jostain syystä on hankala muuttaa halvempaan.

– Riippuvuus johonkin päihteeseen tai tupakkaan, johon menee rahaa.

– On ollut ennen/lapsuudessa varakas, ja kun tulot ovat alentuneet, on tottunut samaan elämäntapaan, mutta rahat eivät riitäkään.

– Velkaantunut (tarinoita on monia).

– Olisi oikeus toimeentulotukeen, mutta ei tiedä siitä tai pitää sen hakemista nolona, joten yrittää tulla vähemmällä toimeen.

– Rahaa ei ole totuttu säästämään, vaan kaikki käytetään pian, jotkut haluavat enemmän nauttia "tästä hetkestä" eivätkä ole yhtä suunnittelevaisia ja pitkälle katsovia luonteita kuin toiset.

– Omistaa auton, mutta se vie liian suuren osan tuloista.

– Ei ole halua/uskallusta matkustaa, joten ei edes näe syytä varata rahaa siihen tarkoitukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisellä jolla on auto.

Vierailija
24/45 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kustannan kahden lapseni kalliit harrastukset ja elämisen yksin pienestä palkastani. Harrastusten puolesta lapset ovat matkustelleetkin jonkin verran. Perheen yhteisiin matkoihin ei jää rahaa.

Vierailija
25/45 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olisi varaa matkustaa, mutta en jaksa sitä siirtymistä paikasta toiseen. Lentokentillä, lentokoneissa, busseisa, junissa istuskelu on syvältä. Kyllä sitä toisaalta näkisi mielellään paikkoja, rauhallisia paikkoja erityisesti. Suurkaupungin vilinä ahdistaa, joten kohteen pitäisi olla jossain "perseessä" ja sinne sitten joutuu matkustaa ties millä mönkijöillä. Käytän rahat muuhun esim. syön laadukkaampaa ruokaa tai kokeilen uusia harrastuksia täällä. Hyvä myös olla säästöjä pahan päivän varalle, ja näitä säästöjä ei uskalla matkusteluun käyttää.

Mäkin haluaisin matkustaa johonkin pieneen ja rauhalliseen kohteeseen (ulkomaille), ei oikein kiinnostaisi nämä vilisevät keskukset, joiden hämmentävä hälinä houkuttelee myös tuhlaamaan rahaa ja shoppailemaan (jotka ovat ihan samanlaisia rahantuhlauskeskuksia kuin Suomenkin isoimpien kaupunkien keskustat, ainoastaan vähän isommassa koossa ja ehkä pikkuisen erinäköisiä), vaikkei ihminen välttämättä oikeasti tarvitsisi mitään tavaraa – vain uusia kokemuksia! En ole koskaan ollut lentokoneessa, yritän uskaltaa joskus lähteä jonnekin, mutta siihen on nössölle ja yksin lähtevälle ihmiselle korkea kynnys. Ja siihen tosiaan vielä se vaikeus, että pitäisi päästä vähän "erilaisempaan" kohteeseen. Miten sitä uskaltaa?

Vierailija
26/45 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pienituloisella. Ei oikeastaan minua hetkauta, mutta naurattaa ne, jotka puhuvat tykkäävänsä luonnosta ja haluavat vain katsella maisemia ja luonnonihmeitä...lapissa. karussa lapissa ja tylsässä Suomessa. Ihan kuin maailmassa ei olisi huomattavasti kauniimpia ja ihmeellisenpiäkin maisemia, eläimiä, kasveja, puita, hedelmiä ja hedelmäpuita mitä kaikkea tämä maailma kantaa. On sademetsiä, aavikoita, koralliriuttoja, saaria, eksoottisia maita ja nämä eräilijät istuu 100-vuotiaaksi asti kuusamossa paistamassa makkaraa. Mitä elämän tuhlausta!

Juntit luulee maailman natkakohteiden olevan vain kanarian rantoja. Niiiiin suomalaista. Niiiin junttia.

Käyvät kerran Norjassa ennen lapsia ja haaveilevat loppuelämänsä uudesta vierailusta Norjaan.

Kukahan se juntti onkaan :D

Vierailija
27/45 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä luusereita on ne joilla on talous ihan rempallaan ja elämänhallinta muutenkin päin peffaa, ja silti ostellaan kalliita reissuja vaikka velaksi kun "joka vuosi on pakko päästä etelään". Mikä ihmeen pakko se on? Kerskakulutusta se on siinä missä muukin tuhlaaminen, vaikka matkustamisesta aina puhutaan niin kuin se olisi jotain jalompaa kuin "materiaan"törsääminen.

Vierailija
28/45 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisella joka ajattelee nenäänsä pitemmälle. Minä mieluummin sijoitan rahani tuottavasti kuin levittelen niitä sinnesuntänne matkustellen.

Vierailija
29/45 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisella joka ajattelee nenäänsä pitemmälle. Minä mieluummin sijoitan rahani tuottavasti kuin levittelen niitä sinnesuntänne matkustellen.

Niin, nämä on arvokysymyksiäkin. Osa haluaa säästää ja sijoittaa ja kokee sen tärkeimmäksi. Osa taas arvottaa kokemukset ja uuden oppimisen edelle.

Ja joillain on mahdollisuus molempiin.

Vierailija
30/45 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jotka eivät halua tehdä ylimääräistä velkaa ja heillä menee kaikki rahat laskuihin ja elämiseen.

En usko että niin monilla on oikeesti rahaa matkustaa mitä väittävät. Todellisuudessa ollaan korvia myöten veloissa ja joka kk odotetaan hirvityksellä niitä laskukasoja ja kylmä hiki valuen pähkäillään miten niistä selviää. Lainalyhennykset lasketaan minimeihin että voidaan ottaa lisää lainaa ja sitä 3000€ reissua maksetaan monta vuotta.

Ihmettelen vain että jos nämä henkilöt jäävät työttömäksi, niin millä ihmeellä he noista laskuista enää selviävät kun ei pysty enää edes lyhennyksiä alentamaan.

Me maksetaan 900€/kk asuntolainaa ja meillä on yksi auto velattomana. Emme matkusta velaksi, mutta okt asuminen ei ole halpaa. Sen lisäksi lasten harrastukset päälle + muut maksut ja ruoka. 1600-1800 netosta ei noiden jälkeen jää paljoa käteen ja työttömyys on toisella jälleen edessä (nyt kolmas vai neljäs kerta 5 v sisään) joka johtuu jälleen yksinkertaisesti töiden loppumisesta.

Emme ala laskemaan lainalyhennyksiä pienemmiksi siksi että voisimme ottaa lisää lainaa. Työllisyystilanne ei ole tässä perheessä vakaa joten emme ole tyhmiä ja ota taloudellisia riskejä matkusteluun ja kahden hienon Mersun takia. Meillä ei ole tarvetta pröystäillä omaisuudella jota todellisuudessa ei edes ole. On hassua ettei 90-luvun lamasta ihmiset ole oppineet mitään. Eikö ihmisillä oikeasti hälytyskellot soi ku keskimääräset velat on on useita satoja tuhansia per perhe???

Vierailija
31/45 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä työttömien on turha valittaa, ettei ole varaa reissata, kun mulla opiskelijanakin on. Työtön saa sen vaki 700e kuussa ja jos ansarilla niin yli tonnin. Kyllä sillä reissaa. Se on ihan oma häpeä jos pitää ennen työttömyyttä elää yli varojen. Eikä ne reissut tartte aina olla taimakseen tai johki muuhun vinkuintiaan. Europpakin on tietääkseni keksitty, sinne pääsee alle satasella ja hostellissa voi asua ;)

Heh heh

Lasketaans nyt yhdessä. Jos saat käteen 700€/kk ja käytät sen heti matkustukseen, millä elät loppukuukauden? Ostitko pari pakettia puuroa kaappiin ja pyysit vuokralyhennyksen siirtoa?

Vierailija
32/45 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltaja. Olen koulutettu ja asiantuntijatehtävissä, mutta kun siitä kustantaa kaiken asumisesta ja ruuista lentolippuihin, niin vähiin käy hyväkin palkka.

Matkustamme jonnekin joka toinen vuosi, lähinnä pitkä kaupunkiviikonloppu halpalennoilla, jos ei auto hajoa.

Vierailija
33/45 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, nämä on arvokysymyksiäkin. Osa haluaa säästää ja sijoittaa ja kokee sen tärkeimmäksi. Osa taas arvottaa kokemukset ja uuden oppimisen edelle.

Uutta voi  oppia matkustelemattakin. Minä säästän ja sijoitan että  pääsen tästä maasta kokonaan pois. Matkustelu ei ole mikään autuaaksi  tekevä asia.

Vierailija
34/45 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uutta voi  oppia matkustelemattakin. Minä säästän ja sijoitan että  pääsen tästä maasta kokonaan pois. Matkustelu ei ole mikään autuaaksi  tekevä asia.

no niin, ja minä matkustan, koska en halua kokonaan pois täältä, koska en voi arvoni vuoksi jättää minulle tärkeitä ihmisiä.

Kuten sanottu, arvokysymyksiä.

Vierailija
35/45 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustaninen on luontoa tuhoavaa ja kaikin puolin epäeettistä.

En halua harrastaa tuollaista paskaa vaikka rahasta ei ole pulaa.

Vierailija
36/45 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin olen pienituloinen jolla ei juurikaan varaa matkustella kuin ap:n kaltainen moukka.

Vierailija
37/45 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä työttömien on turha valittaa, ettei ole varaa reissata, kun mulla opiskelijanakin on. Työtön saa sen vaki 700e kuussa ja jos ansarilla niin yli tonnin. Kyllä sillä reissaa. Se on ihan oma häpeä jos pitää ennen työttömyyttä elää yli varojen. Eikä ne reissut tartte aina olla taimakseen tai johki muuhun vinkuintiaan. Europpakin on tietääkseni keksitty, sinne pääsee alle satasella ja hostellissa voi asua ;)

Taidat olla nuori, alle kakskymppinen? Sen verran naivia läppää heität.

Jos elää normaalia aikuisen ihmisen elämää, niin eipä tuolla työmarkkinatuella elä kunnolla edes arkena, saati että siitä jäisi matkustukseen rahaa.

Ei se ole 700 e kuussa käteen, koska siitä menee verot ja lisäksi hallitus leikkasi sitäkin summaa vuoden alusta. Laskin että verojen ja leikkausten jälkeen, saan tässä kuussa 518 e.

Sitten kun asuu yksin pk-seudulla, on vuokrat kalliit, ja sähkölaskun yms. joutuu maksamaan yksin senkin. Vuoden alusa nousi taas vuokrakin. Lisäksi on terveyskulut, joista ei voi luistaa.

Kaikilla ei ole äiskää ja iskää jotka kivasti ostavat kaikkea ja maksavat kaiken, jotkut aikuiset joutuvat todellakin maksamaan kaikki kulunsa ja laskunsa ihan itse.

Vierailija
38/45 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain homot matkustelee ja bilettää

itse haluan matkustaa ja tehdä töitä sekä ryöstää arabeilta rahat

Vierailija
39/45 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä matkustelemattomuus korreloi voimakkaasti ahdasmielisyyden, yksinapaisen maailmankuvan, rasismin, sovinismin ja kansallismielisyyden kanssa. Joten sanoisin että järjeltään köyhät eivät matkaile. Omilla aivoillaan ajatteleva ihminen osaa laittaa asiat tärkeysjärjestykseen ja kas kummaa, matkailu on mahdollista.

Vierailija
40/45 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En matkustele koska en voi enkä halua kuluttaa yhteen etelänmatkaan vuoden säästöjä. Moni suurituloinen ei ymmärrä että se pari kolme tonnia minkä nämä voivat käyttää yhteen kaukomatkaan on pienituloiselle omaisuus jota ei tule mieleenkään eikä ole edes mahdollista kuluttaa vain johonkin elämykseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi