Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko synnytyksen jälkivuoto muuttua todella niukasta yhtäkkiä runsaammaksi

Vierailija
02.02.2017 |

Jo ruskeaa limamaista tuli about kerran päivässä ja vain pyyhkiessä, näin jo viikon ajan. No nyt onkin taas punaisempaa ja selvästi runsastunut

Normaalia?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin esimerkiksi liikunta teki vuodon runsaammaksi. Pelkkä ripeä kävely riitti. Jos huolettaa, kannattaa ottaa neuvolassa puheeksi.

Vierailija
2/21 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset? Mulla loppui jälkivuoto 5 vko synnytyksestä ja siitä 2 vko alkoi kuukautiset.

Vierailija
4/21 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksestä vasta vajaa 2vk eli tuskin menkat

Vierailija
5/21 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Kohtu voi vielä supistella, ja silloin tulee yleensä lorahduksia. 

Vierailija
6/21 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita nlaan ja kysy. Käsittääkseni jos ei ole kuumetta ja vuoto ei haiskahda, kaikki on OK.

Vierailija
7/21 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuoto ei haise erityisen pahalle eikä sisällä isoja hyytymään, niin uskoisin ettei ole mitään hätää.

Toki jos vuoto muuttuu hyvin runsaaksi niin soitto lääkärille voi olla paikallaan.

Vierailija
8/21 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ensimmäinen päivä kun olen ollut koko päivän liikkeellä, ehkä sen vuoksi vuotokin runsaampaa. Putoa vain että pidempään jo tullut vain vähän ruskeaa vuotoa pyyhkiessä ja nyt kastuu koko paperi vuotoon

Vierailija
9/21 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja edelleen vaan vuotaa, ei haise.

Synnytyksen jälkeen vuosi verta vuorokauden ja sen jälkeen muuttui vetiseksi vereksi. Tätä ei tullut kuin päivän kaksi ja sen jälkeen ollut verilimaa joka väheni pikkuhiljaa ja muuttui jo ruskeaksi ja sitä tosiaan tuli vain pyyhkiessä ja saattoi tulla vain kerran vuorokaudessa.

Voiko menkat tulla 2vk synnytyksestä? Koska ekana päivänä vain tullut näin paljon :/

Ei myöskään kuumetta tms tulehduksen oireita

Vierailija
10/21 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pliis kertokaa millaista vuotoa teillä on ollut?

Tämä näyttää nyt aivan menkkavuodolta

Vierailija
11/21 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista itsellänikin ollut jälkivuotojen aikana. Yhdessä vaiheessa saattoi mennä pari päivää niin että pärjäsi ihan  pikkuhousunsuojilla ja sitten yhtäkkiä lorahtikin enemmän.

Menkat alkoivatkin sitten noin 6-8vk synnytyksestä.

Vierailija
12/21 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon jo varmaan viikon käyttänyt pikkuhousunsuojaa ja siihen ei ole kertaakaan tullut mitään, vain pyyhkiessä ja tässä jo monta päivää vain kerran vuorokaudessa. Nyt sitten vuotaa siteeseen saakka ja pyyhkiessäkin koko paperi veressä, kuin menkoissa.

Ap taas

Vierailija
13/21 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jälkivuoto synnytyksen jälkeen vaihteli useaan otteeseen niukasta runsaaseen. Pari kertaa luulin, että kohta loppuu, niin eikös seuraavana päivänä lorahda lisää. Veressä ei ollut hyytymiä ja vuoto ei myöskään haissut. Tulehdusarvot ihan normaalit. Kun vuoto oli kestänyt 8 viikkoa niin kohtunäytteestä selvisi, että osia istukasta oli jäänyt kohtuun. Sitä oli niin vähän, että ultrastakaan ei saannut varmuutta asiaan. Eli pelkkä ultrakaan ei aina varmista sitä, että onko istukkaa on jäänyt kohtuun. Kannattaa tutkia asiaa, jos vuoto pitkittyy.

Vierailija
14/21 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos istukkaa olisi niin raskaustesti ei varmaan viikon jälkeen olisi vielä ihan puhdas nega? Huvikseni testasin onko hävinnyt jo hormooni.

Ihmetyttää vain että näin 2 viikon jälkeen vasta muuttuu runsaammaksi kun niin niukkana ollut.

Istukka oli kuulemma täydellinen

Vierailija
15/21 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali jälkivuoto kestää kyllä sen viisikin viikkoa, sulla oli vaan oudon niukat välillä.

Vierailija
16/21 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos istukkaa olisi niin raskaustesti ei varmaan viikon jälkeen olisi vielä ihan puhdas nega? Huvikseni testasin onko hävinnyt jo hormooni.

No ei se istukka enää toimiva ja "elossa" olisi. Palasia voi olla jäänyt, mullekin sanottiin että oli täydellinen mutta kuitenkin viikko-pari myöhemmin irtosi sellainen puolen kämmenen kokoinen "lihakrämmäle".

Vierailija
17/21 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kesti jälkivuoto vain 3 viikkoa ja sitten tasan 28 päivää synnytyksestä alkoi vuotaa taas ja menkathan ne oli. Ihan normaali kierto palautui heti HÖH!

Vierailija
18/21 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientä juilintaa myös alavatsassa vaikka tähän saakka ei ole yhtään ollut. Olen buranaa syönyt kuurina muun jutun takia ja silti vähän juilii.

No kaipa se selviää onko kohtutulehdus jos tulee vielä kipeämmäksi

Vierailija
19/21 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalilta kuulostaa. Itselläni ollut sama juttu. Kuukautiset alkaneet vasta vuosi synnytyksestä. x4

Vierailija
20/21 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä niin outoa. 2vk todella niukka vuoto jos vuodoksi ees voi sanoa ja nyt vuodan kuin menkoissa. Ihan samanlaista vuotoa ja tulee yhtä paljon

Ei kipuja tms edelleenkään. Ei millään viitteis soittaa osastolle kun oon soitellut sinne jo kertaalleen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi