Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuvaile tavallinen päiväsi

Vierailija
02.02.2017 |

Monelta heräät, mitä teet, kuinka pitkän päivän teet töissä/opiskeletko, ehditkö harrastaa, milloin syöt ja käyt nukkumaan? Kuvaile vaikka eilinen tai muu kokonainen, tyypillinen päivä.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herään kuudelta, laitan itseni valmiiksi ja hoidan koiran.

Seitsemältä herätän taaperon ja koululaiset, aamutoimet ja menoksi.

Vien taaperon päiväkotiin, koululaiset hoitaa itsensä kouluun.

Kasin aikaan lähden ajamaan sairaalaan lapsen luoksi. Riippuu ruuhkasta, pysäköinnin haasteellisiudesta ja lääkärien aikatauluista, ehdin yleensä lapsen aamuhoitoihin ja lääkärin kierrolle.

Jos mieheni on työreissulla, olen sairaalassa 9-16. Tämän ajan hoidan, lohdutan, pidän kiinni hoitojen ajan, syötän, sylittelen, siivoan pksennuksia, laulelen, luen, leikin ja nukutan lastani.

Jos minun täytyy hakea taapero tarhasta, on pakko lähteä viimeistään neljältä. Loppuillan sitten hoidan muut lapset, kuskaan harrastuksiin, siivoan, pyykkään, laotan ruokaa ja koen suurta syyllisyyttä ja pahaa mieltä, kun yksi lapsistamme joutuu olemaan illan yksin.

Jos mies hakee taaperon, olen sairaalassa 9-21. Muuten samat toimet, mutta hoidan myös iltahoidot. Jos hyvin käy ja lapsi nukahtaa levollisesti päiväunille, livahdan sairaalan henkilöstöravintolaan lounaalle, muuten nakerran eväitä.

Koen suurta syyllisyyttä ja pahaa mieltä muiden lastemme puolesta, kun en voinut osallistua heidän päiväänsä kuin kolme varttia aamupuuhissa.

Kun lapsi nukahtaa yöunille, lähden ajamaan kotiin.

Olen kotona kymmenen aikaan, käyn peittelemässä lapset, käytän vielä kertaallen koiran, syön, käyn suihkussa, kerron sairaalakuulumiset miehelle, soitan vielä osastolle myöhäisillan kuulumiset.

Aamulle sama uudestaan. Viikonloppuisin vähän eri meininki. Isä voi mennä sairaalaan, sisarukset myös. Taaperoa tosin ei voi tuntitolkulla pitää osastolla, joten toisen vanhemmista pitää olla kotona ja toinen on kuitenkin sairaalassa. Koko perheenä ei olla oltu aikoihin. Tällaista on ollut meidän tavallinen arki kohta vuoden verran. Toivottavasti joskus sellaista perusharmaata arkea työkiireineen ja vapaine viikonloppuineen.

Koira poistamalla kuin suoraan meidän perheen elämästä puolen vuoden takaa. Hurjasti voimia ja myötätuntoisia ajatuksia teille kaikille <3 

Vierailija
22/28 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

6.15: Herätys

6.30-7.30: Aamutoimet (aamiainen, hampaidenpesu, pukeutuminen, meikkaaminen ym laittautuminen)

7.30: Lähden kouluun

8.15-15.00: Koulussa

15.40: Pääsen kotiin

16.00-21.00: Olen harrastuksissa, näen kavereita, syön, katson sarjoja tai dataan

22.00: Tällöin tulen viimeistään kotiin jos olen ollut ulkona

22.00: Iltapalaa ja suihkuun

22.30: Teen läksyjä

23.00: Nukkumaan

-15v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätys 3.45

Töihin pyöräily 4.30 -5.45

Työt kestävät 12.30 -14.30 asti (joskus pidempäänkin) (2x 10min tauko)

Kotiin pyöräily -kestää kauemmin kun ei ole kiire ja on väsynyt n.1h25min

joku välipala ja pikainen huilahdus

Kaupassa käynti

Pienin lapsista hoidosta

Ruoka n. klo 18 -18.30

Yleistä järkkäilyä, teinien kanssa jutustelua jne

Pienimmän kanssa yläkertaan, iltapesut ja sadut, lueskelua

Nukahdan 21 -22

Vierailija
24/28 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 09.00: Herääminen, pukeutuminen ja mysliä aamupalaksi.

10-15: Koulua, ruokatunnilla en syö.

15: Kotona ruoka ja tietokoneella oloa.

Tässä välissä on koneella oloa, koulutehtäviä, välipala ja siivoamista.

21: Lenkkeily, jonka jälkeen ruoka ja tv-ohjelma.

23: Sänkyyn.

n20

Vierailija
25/28 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

5.30 ylös, kahvin keitto..

6.00 Lapset ylös, hampaiden pesut/pissattelut/pientä purtavaa/hiusten harjausta yms pukemiset

7.00 mies vie lapset hoitoon,mä vien koiran aamulenkille

8-16 töitä..

16---> Kotitöitä/leikkimistä/koiran lenkitys

Noin klo 22 nukkumaan

Eipä paljoa kerkeä vielä itse harrastaa, kun se aika on sitten lapsilta pois :(

Vierailija
26/28 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajat summittaisia mutta arkisin suunnilleen näin

8.00 herätys 

8.30-9.30 aamupalaa, suihku yms, mies lähtee töihin

9.30-11 sähköposti, vakio nettisivut sekä työpaikkailmoitusten tarkistus ja mahdolliset hakemukset (jos paikkoja paljon tässä voi mennä kauemmin, yleensä ei ole)

11-12 tarvittaessa käynti kaupassa ja/tai kirjastossa, vaihtoehtoisesti yleistä oleilua kotona tai ulkoilua

12-13 lounaan teko ja syöminen

13-14 lukemista tms

14-16 lenkkeily/muu kuntoilu 

16-18 suihkun kautta tarkistamaan työpaikkailmoitukset uudelleen ja tekemään mahdolliset hakemukset sekä päivän kotityö (olen jakanut viikkosiivouksen osat päivittäisiksi tehtäviksi esim. ma imurointi, ti kylppäri jne)

18-19 päivällisen valmistelu ja päivällinen kun mies on kotiutunut

19-21.30 oleilua miehen kanssa, telkkaria, nettiä jne.

21.30-22 iltapuuhia

22 sänkyyn kirjan kanssa ja uni sitten kun se on tullakseen

Vierailija
27/28 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä päivä: ylös klo 8:00, salille, kouluun klo 10:00. Luentoja neljään asti, välissä syömään. Kotiin kaupan kautta, kotona 17:30. Lukemista, siivoamista ym. kotihommaa pari tuntia, iltapalaa ja netflixiä joskus 19:00. Chillailua, ehkä vielä lukemista, ehkä kaverin kanssa lenkille tms. Nukkumaan joskus yheksän jälkeen.

Tyypillisesti päiväni on tämän kaavan mukainen, paitsi yleensä kouluun jo kaheksaksi, jolloin käyn salilla sitten illalla :)

Vierailija
28/28 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu onko etätyöpäivä vai toimistotyöpäivä.

toimistopäivänä

6.45 ylös

7.00 kohti työpaikkaa.

8.00 eka palavari.

16.00 autoon ja viimeinen palaveri

17.00 kotona, päivän ekan ruuan valmistus(päivisin harvemmin ehtii lounaalle)

18. 00 ruokailu

18.30 siivous

19 00-22 rentoutumista ja harrastamista

22-24 sarjojen/leffojen katsomista

00. nukkuun.