Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistavin elokuva tai elokuvakohtaus?

Vierailija
02.02.2017 |

Etsitään ahdistavaa elokuvaa tai elokuvakohtausta. Ehdotuksia?

Kommentit (263)

Vierailija
121/263 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen tv sarja painajainen. Jossa eero melasniemi asuu kartanossa. Taitaa elävästä arkistosta löytyä pätkiä.

Löytyy ainakin joistain kirjastoista dvd:nä.

Vierailija
122/263 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIKSI V*TUSSA TE MYRKYTÄTTE MIELENNE PAHAN MIELEN ELOKUVILLA???!!

EI VOI YMMÄRTÄÄ

Aina ei voi tietää ennakkoon, millainen leffa on. Muuten kivassa elokuvassakin saattaa olla todella ahdistavia kohtauksia, jotka voi tulla ihan puun takaa.

P.s. näppiksessä, yleensä vasemmalla, on sellanen nappi kuin caps lock. Kannattaa tarkistaa, ettei siinä pala valo kun kirjoittaa.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/263 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reindeerspotting[/quote

Tätä en ole koskaan ymmärtänyt, vaikka olen kuullut monelta kommentteja tämän ahdistavuudesta. Mikä tässä ahdistaa? Ihan normaalia narkkielämää. Vai eivätkö muut ole ajatelleet sen olevan tuollaista? Minusta se oli juuri odotuksenmukaista. Surullinen kohtalo Janilla, mutta että elokuva oli ahdistava? Auttakaa mua ymmärtämään, miksi monien mielestä on näin.

Vierailija
124/263 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marttyyrit on kyllä aika paha. Sairas ja ahdistava leffa alusta loppuun.

Vierailija
125/263 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Schindlerin lista kokonaisuudessaan, ja erityisesti sen tallipojan kohtalon kuvaus. 

Vierailija
126/263 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elokuvassa Aavikon kukka, kun Waris kertoo silpomisestaan. Todella ahdistava ja niin realistisesti kuvattu.

Tämä. Se lapsen huuto siinä....oon kattonu leffan monta kertaa mutta tässä otan äänet pois. Tyttären äitinä en vaan pysty kuuntelemaan sitä.

Lilja 4-ever kohtaus kun semmonen iso läski ukko p*nee ja on kuvattu Liljan perspektiivistä. Tuli pitkäksi aikaa vastenmielinen olo. En ole katsonut uudelleen.

Kotimaisista elokuvista Vuosaari. Kuvittelin lainanneeni jonkin kevyemmän kuvan niin jäi aika ahdistunut olo.

Vierailija
127/263 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena nähty Syytetty-leffan joukkoraiskauskohtaus ahdisti tosi pahasti. 

Vierailija
128/263 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kubricin Hohto, jossa se poika kulkee sillä polkuautolla pitkin käytäviä ja sitten ne kaksostytöt ilmestyy. Muutenkin leffassa on niin yksinkertaisesti luotuja kamalia kohtauksia.Sitten on myös ahdistava se huone-kohtaus, jonne poika ei saanut mennä, mutta en muista kummassa (vanha vai uusi versio) hohdossa se oli parempi.

Vierailija
129/263 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluatte nähdä sairaan elokuvan niin katsokaa guinea pig.

Elokuvan juoni menee jotakuinkin näin. Nainen on vangittuna ja häntä kidutetaan kaikilla mahdollisilla tavoilla noin tunnin ajan, muun muassa vetämällä kynsiä irti ja työntämällä neulalla silmään. Lopuksi he tappavat naisen. THE END

Elokuvan ainoa juoni on siis näyttää erilaisia kidutustapoja.

Vierailija
130/263 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trainspottingin kohtaus jossa se vauva löytyy kuolleena ja se kun se päähahmo näkee halluja siitä kuolleesta vauvasta vierotusoireissaan.

Unelmien sielunmessu aikalailla kokonaisuutena

Vierailija
131/263 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sana kirjoitti:

Parin vuoden takainen kauhuelokuva / draama Babadook. Se kertoo yksinhuoltajaäidistä ja tämän alakouluikäisestä pojasta, jossa on jotain epämääräistä "vikaa". Kukaan ei halua olla pojan kaveri. Poika ajautuu koko ajan hankaluuksiin ilman omaa syytään. Kaikki karttavat äitiä ja poikaa. Babadook ei ole kokonaisuudessaan minusta mikään huippuelokuva, mutta varsinkin alkupuoli on ahdistava.

Toinen ei ole elokuva, vaan suomalaisen tv-sarjan jakso. Sarja oli 2000-luvulla esitetty Irtiottoja, ja siinä jakso Valkoinen kaupunki (muistaakseni). Petollisen vaimonsa jättämä mies joutuu muuttamaan kaupungin vuokralähiöön Helsingissä. Mies käy uuvuttavaa huoltajuustaistelua saadakseen lastensa tapaamisoikeuden. Naapurissa sattuu asumaan sosiopaattimies (Juha Veijonen), joka alkaa sabotoida miehen elämää. Yhdessä vaiheessa miehen tyttären lemmikkimarsu karkaa porraskäytävään, ja sosiopaattinaapuri tappaa marsun iljettävällä tavalla miehen silmien edessä. Huh.

Kyl toi valkoinen kaupunki on ihan leffa. En oo sen jälkeen kestäny nähdä Juha Veijosta missään. Hankalaa kun se sattuu välillä samaan dösään ja ainakin vuos takaperin tapaili yhtä tuttuani..

Pimahda ihan täysillä seuraavan kerran kun näet Veijosen jossakin: miksi helvetissä sun piti tappaa se marsu??!!!

Vierailija
132/263 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Mist-elokuvan loppu. Olin lukenut sen Stephen Kingin kirjan aiemmin, mutta voi jeesus sen elokuvan loppu jäi mieleen pitkäksi aikaa. Vieläkin ahdistaa jos miettii sitä yhtään enempää.

Vierailija
133/263 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reindeerspotting[/quote

Tätä en ole koskaan ymmärtänyt, vaikka olen kuullut monelta kommentteja tämän ahdistavuudesta. Mikä tässä ahdistaa? Ihan normaalia narkkielämää. Vai eivätkö muut ole ajatelleet sen olevan tuollaista? Minusta se oli juuri odotuksenmukaista. Surullinen kohtalo Janilla, mutta että elokuva oli ahdistava? Auttakaa mua ymmärtämään, miksi monien mielestä on näin.

No mua ahdisti siinä eniten miten sillä pojalla ei ollut minkäänlaista omaatuntoa tai kuinka sen muotoilisi. Olin kerran nuorisopsykiatrin luennolla ja hän kuvasi sitä hyvin sillä lailla että joidenkin nuorten kanssa on kuin yrittäisi sijoittaa heihin erilaisia ajatuksia tai tietoja tai taitoja mutta ei ole mitään hyllyä mihin ne voisi laskea. Mikään ei tartu, ei pysy kun psyykessä ei ole mitään rakenteita. Esim varastaminen ei aiheuttanut häiskässä vähäisintäkään noloutta tai ahdistusta.

Vierailija
134/263 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

The Mist-elokuvan loppu. Olin lukenut sen Stephen Kingin kirjan aiemmin, mutta voi jeesus sen elokuvan loppu jäi mieleen pitkäksi aikaa. Vieläkin ahdistaa jos miettii sitä yhtään enempää.

TÄMÄ. Eniten vituttanut elokuvan loppu ikinä.

Vierailija
135/263 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on yksi parhaista elokuvalopuista ikinä. Ei unohdu ihan äkkiä.

Vierailija
136/263 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Men behind the sun. Elokuva kertoo tositarinan toisen maailmansodan japanilaisesta keskitysleiristä.

Elokuva ei sinällänsä ole kauhean ahdistava mutta jos tietää taustat niin todella vastenmielinen ja hirveä.

Elokuvassa on kohtaus jossa täysin kesy kissa heitetään valtavan rottalauman keskelle. Sadat rotat purevat kissaa joka juoksee kauhuissaan ympäriinsä, vuotaa verta ja lopulta rotat purevat kissan kuoliaaksi. Elokuvaa tehdessä käytettiin oikeaa kissaa joka todellakin syötettiin rotille.

Toinen kohtaus on jossa ruumista leikellään. Kyseessä on oikean lapsen ruumis. Lapsen vanhemmat antoivat ruumiin elokuvan tekemiseen jotta keskitysleirin kauhut eivät unohtuisi ihmisten mielestä ja elokuvasta saataisiin realistinen. Kuka vanhempi oikeasti voi tehdä sellaista?

Itse olen kahden kiltin kissan omistaja. Elokuva oli järkyttävä ja mun teki sen jälkeen mieli ampua Japaniin pari ydinkärkeä lisää niiden edellisten kaveriksi.

Oliko elokuva japanilaisten tekemä?

Vierailija
137/263 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena kun katsoin Vesa-Matti Loirin kohtauksen Pojat-elokuvassa jossa Veskun äiti lähtee saksalaisen sotilaan mukaan kertomatta siitä Veskulle ja kun Vesku kuulee äitinsä lähdöstä juoksee tämän perään ja yrittää roikkua junan perässä viimeisillä voimillaan.

Vierailija
138/263 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitsemän.

Pääosissa Brad Pitt, Gwyneth Paltrow ja Morgan Freeman. Koko elokuva on hyvin ahdistava, loppuratkaisu varsinkin. En viitsi paljastaa juonta, jos joku haluaa tämän kauheuden katsoa!

Vierailija
139/263 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on lueteltu monia minun lempi leffoja :D Kellopeliappelsiini on aivan loistava! Kirjaa en ole saanut luettuna kirjoituksen takia, mutta täytyy vaan yrittää vielä. We need to talk about Kevin on leffana aivan hirveä, varsinkin koska olin ensin lukenu kirjan. Unelmien sielunmessu on yksi lempi elokuvistani, mutta en voi katsoa sitä. Olen sen vain siis kerran katsonut, mutta se reaktio minkä elokuva aiheutti, hyi helvetti, en vaan voi katsoa sitä. I spit on your grave raiskauskohtaus on kanssa puistattava, mutta loppu elokuvasta saakin sellaista sadistista mielihyvää. American history x on kanssa loistava, mutta ahdistava, sama schindlerin lista ja green mile. Yksi ahdistavimpia mitä olen katsonut on Insidous. Olin niin nuori kun sen ensimmäisen kerran näin, ja katselin sitä olohuoneessa, kaikki muut nukkuivat jo enkä uskaltanut liikkua mihinkään ja sammuttaa elokuvaa ja väkisin katsoin sen loppuun. Nykyään yksi lempi kauhuleffoistani, osittain myös sen nostalgisen pelon tunteen takia. Lords of salem on kanssa ahdistava, mutta samaan aikaan niin absurdi ettei voi kuin nauraa. Serbian film on sellainen mistä on aina kuullut, ja olen tullut siihen tulokseen että taidan jättää välistä :D 2001: Space odysseyn alku ja loppu on kanssa ahdistavia. Voi että, tämä lista voisi jatkua ikuisuuden, mutta voisin ehkä lopettaa tähän :D

Siis oot joku teini jos 2010 julkaistun Insidiousin aikaan olit "niin nuori"?

Vierailija
140/263 |
08.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seitsemän.

Pääosissa Brad Pitt, Gwyneth Paltrow ja Morgan Freeman. Koko elokuva on hyvin ahdistava, loppuratkaisu varsinkin. En viitsi paljastaa juonta, jos joku haluaa tämän kauheuden katsoa!

Ainoa elokuva, joka on saanut mut voimaan fyysisesti pahoin.(Jätän suosiolla väliin kaikki sairaat kidutusaiheiset yms. elokuvat.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi