Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitko rukoilla puolestani?

Vierailija
02.02.2017 |

Tilanteeni on siis tämä: olen "tavallaan" uskossa, tai siis uskon Jumalaan ja Jeesukseen. MUTTA.. en ole ns. koskaan tullut uskoon, vaan olen lapsenuskossa. Olen käynyt silloin tällöin helluntaiseurakunnassa, siellä on hyvä olla. En kuitenkaan tunne sieltä ketään ja välillä oloni on siellä yksinäinen, kun näen, kuinka muut juttelevat keskenään jne. En myöskään ole koskaan uskaltanut mennä eteen rukoiltavaksi, vaikka haluaisin tätä kovasti. Haluaisin niin lujasti tulla uskoon ja tuntea pyhän hengen kosketuksen. Olisi ihanaa, kun joku rukoilisi puolestani. Voisitko sinä rukoilla? Käytkö helluntaiseurakunnassa? Missäpäin Suomea?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanteeni on siis tämä: olen "tavallaan" uskossa, tai siis uskon Jumalaan ja Jeesukseen. MUTTA.. en ole ns. koskaan tullut uskoon, vaan olen lapsenuskossa. Olen käynyt silloin tällöin helluntaiseurakunnassa, siellä on hyvä olla. En kuitenkaan tunne sieltä ketään ja välillä oloni on siellä yksinäinen, kun näen, kuinka muut juttelevat keskenään jne. En myöskään ole koskaan uskaltanut mennä eteen rukoiltavaksi, vaikka haluaisin tätä kovasti. Haluaisin niin lujasti tulla uskoon ja tuntea pyhän hengen kosketuksen. Olisi ihanaa, kun joku rukoilisi puolestani. Voisitko sinä rukoilla? Käytkö helluntaiseurakunnassa? Missäpäin Suomea?

En käy helluntaiseurakunnassa, mutta rukoilin äsken puolestasi :) Jatka vain etsimistä ja rukoilua, Jeesus pitää lopusta huolen ja pitää sinut lähellään. Kaikkea hyvää sinulle :)

Vierailija
2/7 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voin rukoilla. En ole helluntailainen, mutta olen aikuisena tullut uskoon. Itse en ole aktiivinen face-to-face seurakunnassa kävijä, joten en osaa antaa tarkkoja neuvoja siihen, miten seurakunnassa kannattaa toimia. Ehkä aika näyttää ja tutustuminen käy luonnostaan, kun on ystävällinen ja jatkaa tietyssä seurakunnassa käymistä?

Pyhä Henki toimii omalla aikataulullaan, kun hetki on sopiva, joskus yllättäväkin.

Olen itse lujasti "evankelikaalinen" kristitty. Jos uskoo Jeesukseen syntiensä sovittajana ja ylösnousseena elämänsä Herrana, on siirtynyt kuolemasta pelastukseen, vaikka ei olisi kokenut ihmeiksi tunnistettavia elämyksiä tai käynyt seurakunnassa todistamassa tms.

Me olemme kuitenkin kaikki yksilöitä ja tapamme elää yhtä kristillistä uskoa todeksi vaihtelee ihmisestä toiseen. Toivon sinulle Jumalan johdatusta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilen ap. Mistäpäin olet ja minkä ikäinen? Itse Pirkanmaalta ja lähes 50v. Haluaisin löytää jonkun ystävän, jonka kanssa uskaltaisin mennä helluntaiseurakuntaan ja muutenkin löytää muita uskossa olevia ystäviä, joita nyt ei ole.

Vierailija
4/7 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

💖

Vierailija
5/7 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos uskon Saatanaan? Rukoilenko häntä puolestasi?

Vierailija
6/7 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rukoilen ap. Mistäpäin olet ja minkä ikäinen? Itse Pirkanmaalta ja lähes 50v. Haluaisin löytää jonkun ystävän, jonka kanssa uskaltaisin mennä helluntaiseurakuntaan ja muutenkin löytää muita uskossa olevia ystäviä, joita nyt ei ole.

Kiitos kaikille, jotka rukoilevat puolestani!

Olen n.40v ja pohjanmaalta. Mene vain rohkeasti :) Itse käyn isossa seurakunnassa, sinne on helppo mennä yksinkin. Olen käynyt myös pienemmässä seurakunnassa, ja siellä tuli kyllä olo, että kaikki katsovat, että kukas tuo on.. rauhassa siellä sai kyllä kans olla, ei kukaan tullut mitään kyselemään tai tuputtamaan, että ihan huoletta voit mennä!

Vierailija
7/7 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hellareita mitenkään erityisesti dissaamatta mutta ... jos helluntaiseurakunnassa tuntuu joskus yksinäiseltä niin oletko varma että olet oikeassa paikassa? Oletko kokeillut muita liikkeitä, esim. Vapaakirkkoa?

Oma näkemykseni on että näillä kaikilla on paikkansa kristikunnassa mutta erilaiset "tyylisuunnat" sopivat erityyppisille ihmisille.

En ole vapaakirkossa käynyt koskaan. Tykkään hellareiden tilaisuuksissa siitä tunnelmasta, tunnen Herran läsnäolon ja lämmön siellä, musiikki on hyvää ja puheet myös. Toisaalta pidän siitä, kun saan olla ns. rauhassa, ja keskittyä tilaisuuteen, ja siitä, ettei kukaan kyttää kuinka usein siellä käyn. Mutta jos on esim. naisteniltoja tai muita vastaavia, missä kahvitus jne, olo on yksinäinen, kun ei ole ketään kenelle jutella, muut juttelevat tietenkin tuttujensa kesken.

-ap