Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ötökköasiaan apua! Ei kuvia.

Vierailija
01.02.2017 |

Eli löysin kylppärin seiniltä hitaasti luikertelevan matosen, jonka lopulta paniikin ja edestakaisin veivaamisen ja rohkeuden keräämisen jälkeen liiskasin valtavan paperivuoren alle (en uskalla käyttää vähemmän paperia, koska ällöttää jos tunnen ötökän paperin alta...). Joo tiedän että mulla on ongelmia, mutta sentään sain sen lopulta liiskattua. En soittanut kellekään muulle, että tulis liiskaamaan sen mun puolesta :D

Anyway, liittyen tähän ötökkäkammoon, en voi googlettaa että mikä ötökkä oli kyseessä, koska ne kuvat ällöttää. Osaisiko siis joku kertoa että mikä ötökkä on tummanruskea ja suht lyhyt, takapäästä ohuempi kuin yläpäästä. Luikersi hitaasti pitkin kaakelin uraa, mutta kun valot jäikin vessaan pidemmäksi aikaa niin ötökkä pysähtyi niille sijoilleen.
Mulla on toisessa kämpässä ollut vikkeliä ja harmaita sokeritoukkia, joten sama elukka ei voi olla kyseessä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2/7 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleen turkiskuoriaisen toukka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googleen turkiskuoriaisen toukka

No kun en pysty kattomaan niitä kuvia. Puistattaa liikaa. Onko turkiskuoriaiset vaarallisia? Mitä ne tekee? Meneekö ne mun ruokiin?

Vierailija
4/7 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vaatteisiin reikiä. Melkein mahdoton hävittää.

Vierailija
5/7 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sillä peräpäässä karvoja? Jos oli niin sitten saattoi olla turkiskuoriaisen toukka.

Turkiskuoriaisia on paria eri lajia suomessa. Joku niistä lentää ja voi tulla ikkunasta kesällä. Ne mitä mulla oli, muistaakseni oli vyöturkiskuoriainen, ei onneksi lentänyt. Googleta rohkeasti tekstiä, ei niissä välttämättä ole kuvia. Se mun kuoriainen oli leppäkertun kokoinen, harmaan ruskea ja sillä oli selässä vaalea vähän niin kuin w.

Veemäisyys niissä on että ne toukat syö kaikkealuonnonmateriaaleja, eli villaa, silkkiä, puuvillaa ja niinikään niitä turkiksia. Mulla näkyi joissain lakanoissa sellaisia symmetrisiä, neliön tai suorakulmion muotoisia reikiä.

Oletko asunut siellä kauan? Olen käsittänyt että joissain taloyhtiöissä ei enää edes yritetä niitä myrkyttää kun niistä on niin hankala päästä eroon. Se on selvä että jos niitä on sulla, niin on sitten muillakin.

Mä en aikanaan uskaltanut edes niistä ilmoittaa kun jotkut jotka ovat, ovat saaneet syyt niistä niskoilleen. Tosin siskon taloyhtiössä sitä ei edes suostuttu paljastaa keneltä niitä oli ensin löytynyt.

Toivottavasti ne ei oo niitä. Ehdotan että jätät muutamaksi päiväksi lattialle laatikon, lehden, kasan vaatteita tai jotain. Yleensä ne menee sitten sinne alle. Voit myös tarkistaa vaatteesi kaapissa. Sieltä voi ainakin löytyä sellaisia tyhjiä nahkoja, ilmeisesti se toukka muutuu kuoriaiseksi ja jättää sen vanhan nahan.

Koita olla stressaamatta, ehkä ne ei oo niitä. Tiedän että ötökkäkammoiselle kova paikka.

Vierailija
6/7 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko sillä peräpäässä karvoja? Jos oli niin sitten saattoi olla turkiskuoriaisen toukka.

Turkiskuoriaisia on paria eri lajia suomessa. Joku niistä lentää ja voi tulla ikkunasta kesällä. Ne mitä mulla oli, muistaakseni oli vyöturkiskuoriainen, ei onneksi lentänyt. Googleta rohkeasti tekstiä, ei niissä välttämättä ole kuvia. Se mun kuoriainen oli leppäkertun kokoinen, harmaan ruskea ja sillä oli selässä vaalea vähän niin kuin w.

Veemäisyys niissä on että ne toukat syö kaikkealuonnonmateriaaleja, eli villaa, silkkiä, puuvillaa ja niinikään niitä turkiksia. Mulla näkyi joissain lakanoissa sellaisia symmetrisiä, neliön tai suorakulmion muotoisia reikiä.

Oletko asunut siellä kauan? Olen käsittänyt että joissain taloyhtiöissä ei enää edes yritetä niitä myrkyttää kun niistä on niin hankala päästä eroon. Se on selvä että jos niitä on sulla, niin on sitten muillakin.

Mä en aikanaan uskaltanut edes niistä ilmoittaa kun jotkut jotka ovat, ovat saaneet syyt niistä niskoilleen. Tosin siskon taloyhtiössä sitä ei edes suostuttu paljastaa keneltä niitä oli ensin löytynyt.

Toivottavasti ne ei oo niitä. Ehdotan että jätät muutamaksi päiväksi lattialle laatikon, lehden, kasan vaatteita tai jotain. Yleensä ne menee sitten sinne alle. Voit myös tarkistaa vaatteesi kaapissa. Sieltä voi ainakin löytyä sellaisia tyhjiä nahkoja, ilmeisesti se toukka muutuu kuoriaiseksi ja jättää sen vanhan nahan.

Koita olla stressaamatta, ehkä ne ei oo niitä. Tiedän että ötökkäkammoiselle kova paikka.

Ei muistaakseni ollut mitään karvoja? Yritin googlata ja rohkeasti avasin jonkun linkin ja hyi saatana sieltähän ne isot kuvat pomppasi silmille. Äkkiä selain kiinni hrrr..... en oo mikään selvännäkijä enkä tiedä onko linkin takana kuvia vai ei, joten en avaa enää yhtään linkkiä.

Noh, kunhan ei mee mun ruokiin, niin samapa tuo. Ja ehkä se oli vaan yksinäinen otus eikä rupea leviämään.

Vierailija
7/7 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkiskuoriaisen toukka tai rohmukuoriaisen toukka. Turkiskuoriainen tykkää tekstiileistä ja rohmu saattaa tulla kotiin makaroonipussin,murojen,jauhojen,näkkileivän jne. mukana. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme