Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten gynekologi pystyi sisätutkimuksen perusteella tekemään tämän johtopäätelmän?

Vierailija
01.02.2017 |

Olen 25 vuotias, vielä synnyttämätön nainen. Lasta alettu suunnitella. Olin tänään gynekologilla rutiinitarkastuksessa. Puheeksi tuli lapsesta haaveilu.

Gynekolgi totesi juttelumme lomassa, että en pysty synnyttämään yli 3,5 kilosta lasta, joten painoa on hyvä neuvolassa seurailla kuten tapaan nyt muutenkin kuuluu. Mistä gyne pystyi tämän tuosta noin vain päättelemään? Jäi kovasti mietityttämään..

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kapea lantio.

Serkullani on mielestäni normaalin näköinen lantio, mutta tutkimuksissa selvisi myöhemmin, että luut ovat lähellä toisiaan.

Hänen vauvansa juuttui synnytyshetkellä lantioon ja vauvasta tuli kehitysvammainen. Ihana lapsi, joka vahingoittui, koska äidin lantion kapeus ei ollut tiedossa. Keisarinleikkauksen avulla lapsi olisi pysynyt terveenä.

Kai ovat valittaneet epäpätevästä neuvolalääkäristä. Hänen KUULUU tutkia, eli etukäteen pitää olla tietoa. Sitä ei silmämääräisesti todeta.

Vierailija
22/26 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit vaatia lantionseudun magneettikuvauksen raskaana ollessasi, eli lantion mittasi voidaan tarkistaa. Minut lähetettiin pelkopolilta magneettiin ensimmäisessä raskaudessa ja lapsi syntyikin lopulta sektiolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän tässä onkin, kun en mä mielestäni ole kapealantioinen. Ympärys 101, vyötärön 70.. Voiko luusto sitten olla kapoinen, vaikka ulospäin näyttää muulta?

Ap

Lantion sisämitta ratkaisee mahtuuko vauva. Mulla 8,8cm, ei mahtunut alakautta joten leikattiin.

Luultavasti sut kuvataan röntgenissä varmuuden vuoksi synnystystapa-arviointia varten. Kuvien jälkeen kuulet mitä suosittavat. Väenvängällä ei kannata alakautta koittaa jos fysiikka on sitä vastaaan, siinä vaarantuu vaan turhaan molempien henki.

Vierailija
24/26 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä siis tietää, että seuranta on noinkin tarkkaa raskauden aikana. Osaan sitä myös nyt vaatia, kiitos teidän :)

Vierailija
25/26 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheen levee pylly sulla ainakin on tolla lantionympäryksellä :D

Vierailija
26/26 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen taas hentoluinen/pienilanteinen nainen ja raskaana ollessa sain muutamankin kerran kuulla, että mahdatko pystyä synnyttämään. Vauvan perätilan vuoksi kävin magneettikuvissa ja lääkärin mukaan mulla on kuulemma harvinaisen tilava lantio. Eli lantion ulkomitat ei kerro mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä