Miten gynekologi pystyi sisätutkimuksen perusteella tekemään tämän johtopäätelmän?
Olen 25 vuotias, vielä synnyttämätön nainen. Lasta alettu suunnitella. Olin tänään gynekologilla rutiinitarkastuksessa. Puheeksi tuli lapsesta haaveilu.
Gynekolgi totesi juttelumme lomassa, että en pysty synnyttämään yli 3,5 kilosta lasta, joten painoa on hyvä neuvolassa seurailla kuten tapaan nyt muutenkin kuuluu. Mistä gyne pystyi tämän tuosta noin vain päättelemään? Jäi kovasti mietityttämään..
Kommentit (26)
Voit vaatia lantionseudun magneettikuvauksen raskaana ollessasi, eli lantion mittasi voidaan tarkistaa. Minut lähetettiin pelkopolilta magneettiin ensimmäisessä raskaudessa ja lapsi syntyikin lopulta sektiolla.
Vierailija kirjoitti:
Sehän tässä onkin, kun en mä mielestäni ole kapealantioinen. Ympärys 101, vyötärön 70.. Voiko luusto sitten olla kapoinen, vaikka ulospäin näyttää muulta?
Ap
Lantion sisämitta ratkaisee mahtuuko vauva. Mulla 8,8cm, ei mahtunut alakautta joten leikattiin.
Luultavasti sut kuvataan röntgenissä varmuuden vuoksi synnystystapa-arviointia varten. Kuvien jälkeen kuulet mitä suosittavat. Väenvängällä ei kannata alakautta koittaa jos fysiikka on sitä vastaaan, siinä vaarantuu vaan turhaan molempien henki.
Hyvä siis tietää, että seuranta on noinkin tarkkaa raskauden aikana. Osaan sitä myös nyt vaatia, kiitos teidän :)
Kauheen levee pylly sulla ainakin on tolla lantionympäryksellä :D
Mä olen taas hentoluinen/pienilanteinen nainen ja raskaana ollessa sain muutamankin kerran kuulla, että mahdatko pystyä synnyttämään. Vauvan perätilan vuoksi kävin magneettikuvissa ja lääkärin mukaan mulla on kuulemma harvinaisen tilava lantio. Eli lantion ulkomitat ei kerro mitään.
Kai ovat valittaneet epäpätevästä neuvolalääkäristä. Hänen KUULUU tutkia, eli etukäteen pitää olla tietoa. Sitä ei silmämääräisesti todeta.