Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uudet hampaat, montako käyntikertaa?

Vierailija
01.02.2017 |

Mun itsetunto on ihan hävinnyt etuhampaiden takia. En voi enää hymyillä niin, että hampaat näkyisi. :( Mitä enemmän ikää on tullut, sitä rumemmat niistä on tullut.
Jos laittaa 3-4 hampaaseen kuoret, niin montako käyntiä siihen yleensä tarvitsee? Onko joku laittanut, monestiko piti käydä? Ja sattuuko se?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni laitettiin kuoret neljään yläetuhampaaseen. 3 käyntiä siinä taisi mennä. Ekalla kerralla oli yleinen hampaiden puhdistus ja huolto, toisella taas korjattavien hampaiden hiominen ja laitettiin väliaikaiset muovikuoret pariksi viikoksi "harjoitukseksi" jotta nähtiin hampaiden asettuvan suuhun toimivasti, ja kolmannella sain sitten lopulliset kuoret. Ei satu ollenkaan, mitä nyt se hiominen tuntui vähän hassulta.

Vierailija
2/3 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni laitettiin kuoret neljään yläetuhampaaseen. 3 käyntiä siinä taisi mennä. Ekalla kerralla oli yleinen hampaiden puhdistus ja huolto, toisella taas korjattavien hampaiden hiominen ja laitettiin väliaikaiset muovikuoret pariksi viikoksi "harjoitukseksi" jotta nähtiin hampaiden asettuvan suuhun toimivasti, ja kolmannella sain sitten lopulliset kuoret. Ei satu ollenkaan, mitä nyt se hiominen tuntui vähän hassulta.

Vain kolme käyntiä?! Oho, ajattelin, että saa juosta ties kuinka monesti. Olipa kiva kuulla.

Paljonko sulla tuli maksamaan?

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on etuhampaissa muoviset kuoret sillain "osittain" eli ei periaatteessa koko etuhampaiden päällä vaan täyttämässä ison raon joka oli niiden välissä. Ne laitettiin kunnallisella kun olin 11-vuotias ja nyt olen jo 29. Pari kertaa toisesta irronnut ja sit olen vaan äkkiä käynyt yksityisellä (saanut ajan samalle tai seuraavalle päivälle) jossa laitettu uusi, maksanut 100 euroa suunnilleen ja kestänyt puoli tuntia-tunnin hammaslääkärikäynti. Irtoaminen tapahtunut eka kerran kun olin 16 ja etuhampailla täysillä järsin ruisleipä, toka kerralla parikymppisenä humalassa tötöilin.

Kuoret on sellaista muoviainesta ja mun omia hampaita ei todellakaan ole viilattu miksikään tikuiksi vaan ne on ihan normaalit (rumat harvat) siellä alla. Ekalla hajoamiskerralla oli sellainen vanhahko mieshammaslääkäri joka mutisi että ei nämä muovipaikat yhtään sen paremmin kestä, että olisi syytä vaihtaa posliiniin. Kysyin sit viimeksi kun se toinen korjattiin että oisko syytä oikeasti vaihtaa posliineihin, mutta lääkäri oli sitä mieltä, että ei ole mitään syytä vaihtaa, koska posliini on suhteessa niin paljon kalliimpi, eikä niiden kestäminen ole mitenkään taattu vaan voi ihan yhtälailla irrota. Sanoi myös että leuan luusto jne voi vielä muuttua ja että posliineita kannattaa miettiä ehkä vasta sitten keski-ikäisenä. Tämä jälkimmäinen oli sellainen keski-ikäinen ystävällinen naisihminen ja mä ennemmin luotin hänen sanaan.

Hammaslääkäri vaan kysy silloin melkein 20 vuotta sitten haluanko sen raon pois ja pieni minä sanoi että joo?! Kukaan kysynyt vanhemmilta tms mikä on ehkä vähän outoa, sillä en varsinaisesti itsekään ymmärtänyt mitä tarkoittivat. Olen kuitenkin tosi tyytyväinen, vihasin sitä rakoa mun hampaiden välissä, enkä osaisi enää elää sellaisen kanssa kun nämä ollut melkein 1/3 mun elämästä.

Tulipas pitkä tilitys, mutta siis kannattaa ihan kysyä hammaslääkärissä, jos ei kunnallisella sano juuta eikä jaata niin käänny yksityisen puoleen.