Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteitä kuntouttavasta orjatyötoiminnasta?

Vierailija
01.02.2017 |

Onko kukaan ollut sellaisessa työkkärin pakottamana?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut, mutten tiedä yhtäkään, joka olisi näillä täystyökykyiseksi ja työllistyneeksi kuntoutunut. Mielipiteeni näistä yhteiskunnan varojen hassaamisista voit varmaan päätellä.

Vierailija
2/22 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut mutta toivoisin että sinne pääsisivät sellaiset joille siitä ehkä saattaisi olla hyötyä. Ei mitään järkeä laittaa pitkän asiantuntijauran tehnyttä henkilöä sellaiseen harjoittelemaan jotain työntekoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muu eiauta, niin orjaksivaan.

Vierailija
4/22 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinnehän kuuluisi laittaa vain sellaisia joilla elämänhallinta jotenkin hukassa esim. päivärytmi ihan sekaisin. Kunnat yrittävät kuitenkin laittomasti tunkea sinne myös ihan työkykyisiä "sakkolistalaisia" jotka vaan ovat olleet pitkään ilman työtä.

Vierailija
5/22 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orjatyö.. heh. Näitä termejä käyttää ihminen joka ei ikinä ole tehnyt tai halua tehdä muuta kuin maata kotona tai sitten kuvittelee että pitäisi saada 4000 euroa jostain iisistä hommasta kuukaudessa. :) nukkua pitkään ja lorvia..

On kokemusta ilmaisesta kuntouttavasta työtoiminnasta sillä olen skitsofreenikko ja kuntoutuja (aiemmin olin oikeissa töissä/opiskellut). Toisessa ilmaisessa työssä olin pesulassa jossa pesin vaatteita. Ei mitään hienoa mutta minusta oli hyvä että päivässä oli rytmiä ja "joutui" poistumaan kotoa ja olemaan ihmisten kanssa.

Toisessa työssä lähinnä lorvittiin,eli ei tehty mitään vaikka "muka" tehtiin. Se ei sopinut minulle sillä olen ahkera enkä pidä ilmapiiristä jossa vaan valitetaan jos vähän joutuu jotain tekemään. Nämä ihmiset ovat laiskoja ja kukaan ei heistä tykkää kun ovat niin itsekkäitä ja ovat "kaikki mulle ilmaiseksi" tyylillä liikenteessä.

Älä ajattele että se on ilmaista työtä. Tuleehan sinulle työttömyyskorvaus ja sen eteen minusta jokaisen pitäisi joutua tekemään jonkinlaista työtä!

Nyt olen palkkatyössä firmalla ja onnellinen. Kyllä ne töissä huomaa ketkä haluaa elää oikeaa elämää ja ketkä vain valittaa ja lorvia.

Saa miinustaa niin näkee montako laiskamatoa täällä lilluu.

Vierailija
6/22 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orjatyöksi voi kutsua vain työtä josta ei saa palkkaa. Mutta saattehan te joka kuukausi työttömyystuet ja asumistuet. Eli ei se ole orjatyötä.

Minusta kaikki työttömät pitäisi laittaa näihin " orjatöihin" ja että palkka eli työttömyystukea saisi vain sellainen joka tekee kuntouttavaa työtoimintaa.

Ei kannata ylentää itseään että sinä olisit muka kuntouttavan työtoiminnan yläpuolella ja sanoa "kuuluu vain mielenterveysongelmaisille" "ei hyödytä minua". Miksi kaiken pitäisi hyödyttää juuri sinua? Mikset sinä voisi hyödyttää myös jotain firmaa pienellä työpanoksellasi?

Vierailija
7/22 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa koulutuksesta ei joudu maksamaan mitään. Eli jos olet diplomi-insinööri tai ihan mikä vain, niin miksi joku luulee että tällainen ihminen ei voisi tehdä jotain ihan perushommaakin kerran saa kuitenkin työttömyystukea jne?

Olen itsekin korkeammin koulutettu kan minusta minulla on velvollisuus tehdä jotain. Opiskeluihini meni vuosia ja joka vuosi kun opiskelin lapsesta aikuisuuteen niin olen kuluttanut yhteiskunnan varoja. Mietitittekö te ikinä sitä paljonko teihin on tärveltynyt rahaa?

Olen ollut luntouttavassa työtoiminnassa ja lisäksi tehnyt vapaaehtoistyötä. Voi kauhea!! Miksi ihmeessä??! Olenko täys idiootti kun autan ihmisiä ilmaiseksi? Siis hirveää orjuuttamista. Ihan älytöntä. Pitäisi saada kyllä nyt 600 euron työttömyyslisä tästä vaivasta!

Vierailija
8/22 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nämä jotka länkyttävät, että työttömyysetuuden eteen on tehtävä jotain, niin kyse on työtömyysKORVAUKSESTA! Eli korvaus, koska yhteiskunnalla ei ole tarjota sinulle työtä. Ja työttömän työtä on etsiä työtä. Ei nikkaroida pajalla linnunpönttöjä, ei laskea mäkeä ja juoda kahvia muiden orjuutettujen kanssa, ei hyödyttää 9 eurolla riistokapitalistiyritystä, joka ei palkkaa kuitenkaan. Miksi työttömän pitäisi hyödyttää jotain random-yritystä ilman PALKKAA?

Ja ei, en ole työtön. Teen tälläkin hetkellä kolmea osa-aika työtä.

Vierailija
9/22 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis q mulle pitää maxaa siitä et mä katon netflixii ja sit viel löhöön kotona ja lenkkeilytän mun koiraa jonka ostin työttömyystuella eli kyl mä kuule teen muutaki ku löhöön niiq kotona. et mä ansaitsen niiq nää rahat. Vittu pomot on paskaa ne haalii vaa itelle rahaa ja mä teen niitten puolest niiq työt.

"Mikset ala itse yrittäjäksi kerran siinä ei tarvitse mitään tehdä?"

Noq se on vaa niiq rikkaille paskoille ei köyhäl oo varaa perustaa yritystä. Siis on tää elämä nii paskaa. Joo ja sipilä ja eduskunta vittu pilas mun elämän.

Wittu ku on keskiviikko mut tänää ryybätään ku elämä on nii paskaa.Vittu jos naapurit valittaa ku mulla on tosi hienot bassot ja ne jytkyttää yötä päivää koska meil on bileet. Mul on toi tabletti tos mut vituttaa ku tomilla on uudempi. Ja mulla on vittu vuoden vanha androidi puhelin mut on tää parempi ku Tomin iphone7. Vittu ainaki mulla on 57" telkkari ja tomilla ei Oo. Haha vitun Urpo.

Vittu ku on taas koht vuokranmaxu päivä ja niiq ei oo rahaa tasan yhtää. Varmaa tulee täs häätö ellen saa nopeet rahaa mut onneks mutsi lainaa. Vittu seki just soitti mut en vastaa puhelimeen.

On tä elämä nii rankkaa vittu ja naiset on nii paskaa ku ne on vaa rahan peräs ja huoria. Niiku mä oon tosi syvällinenja tunteelline ja herkkä ihmine nii en kelpaa vittu!

Vierailija
10/22 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei hei hei. Siis kuvitteletko oikeasti että joku yritys hyötyy hirveästi siitä jos nikkaroi linnunpönttöjä? Luuletko oikeasti että siinä on kannattava bisnesidea ja että sun panos on jotain ainutlaatuista? Ah. Minä minä minä. Tai laskee mäkeä? Että sä olet helvetin tärkeä ku kerran saat leikistä rahaa.

Ei. Kyllä ne on ihan tehty sitä varten että työtön aktivoituisi eikä vaan valittaisi ja juurikin laiskottelisi. Ihmisten kanssa toimiminen ja kommunikointi tekee hyvää kelle tahansa vaikka se turhalta voi kuulostaa. Kuka palkkaa ihmisen jolla ei ole mitään sosiaalista taitoa?

Ja en mä ainakaan ole kuullut että työtoiminta olisi vain linnunpönttöjen rakentelua tai pulkkamäkeä. Huomaa että sulla ei oo mitään käsitystä. Se kaikki on tehty auttaakseen, onko se vaikea käsittää.

Ps. En usko että teet kolmea työtä. Yksikin olisi ollut liikaa :-)

Vierailija
11/22 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku asia voi olla kuntouttavaa ja orjuuttavaa samaan aikaan?

Minun mielestä kaikki tulee radikaalisesta liikkeestä.

Tämä oli minun mielipide mutta toki lisää mielipiteitä kiitos.

Nyt juomaa teetä ja syömään pepperonin... heti kuin olen saanut ikkunat pestyä.

Vierailija
12/22 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouttava työtoiminta on kunnan tarjoama palvelu, ei työkkärin. Työkkäri on mukana vain siksi, että etuuden maksu tapahtuu työkkärin antaman lausunnon perusteella. Muuten asia kuuluu vain kunnalle, joten unohda se työkkärin haukkuminen.

Vierailija
13/22 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan ikkunan likaamista ja sanon asian vain olevan helvetin hyvä. Työnteko kannattaa aina. Trumpin vihaajat tuntuvat olevan työttömiä. Suomessa on niin helppo kuvitella tekevänsä työtä että egokin voi olla radikalisoitumisesta toisen ihmisen katon päällä. Kannattaa opetella lentämään ennen kuin hyppää katolta. Tietenkin fiiliksen mukaan. Enhän minäkään ole edes vielä täysin kunnossa työntekoon joten en stressaa sitä. Suomessa on paljon väärää hoitoa ja töitä saaneita ihmisiä koska jos kerron joudun mielisairaalaan.

Vierailija
14/22 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei hei hei. Siis kuvitteletko oikeasti että joku yritys hyötyy hirveästi siitä jos nikkaroi linnunpönttöjä? Luuletko oikeasti että siinä on kannattava bisnesidea ja että sun panos on jotain ainutlaatuista? Ah. Minä minä minä. Tai laskee mäkeä? Että sä olet helvetin tärkeä ku kerran saat leikistä rahaa.

Ei. Kyllä ne on ihan tehty sitä varten että työtön aktivoituisi eikä vaan valittaisi ja juurikin laiskottelisi. Ihmisten kanssa toimiminen ja kommunikointi tekee hyvää kelle tahansa vaikka se turhalta voi kuulostaa. Kuka palkkaa ihmisen jolla ei ole mitään sosiaalista taitoa?

Ja en mä ainakaan ole kuullut että työtoiminta olisi vain linnunpönttöjen rakentelua tai pulkkamäkeä. Huomaa että sulla ei oo mitään käsitystä. Se kaikki on tehty auttaakseen, onko se vaikea käsittää.

Ps. En usko että teet kolmea työtä. Yksikin olisi ollut liikaa :-)

Hei hei hei. Kuvitteletko oikeasti, ettei ole yrityksiä, jotka kierrättävät näitä työkokeilijoita ja harjoittelijoita ja kuntoutujia? Ja potkaisevat pellolle puolen vuoden päätteeksi ja uutta kehiin. Entä kuvitteletko, että ihminen jotenkin aktivoituu nöyryyttämisestä? Siitä ettei ole palkallista, oikeaa työtä, vaan ruuvaat irti antenneja matkatelevisioista kierrätyskeskuksella, jottet joudu karenssiin? Voin kertoa, että veljeni on ollut näissä "tosi hyödyllisissä" jutuissa ja se on ollut just tota askartelua, kahvinjuontia ja kerran jopa mäenlaskua kai jonkun virkistyksen tai ulkoilupäivän tiimoilta. Kuvittele pulkkamäki aikuisille ihmisille!!! Ja ei tosiaan velipoika kuntoutunut näissä, kun ei ole kuntoutuksen tarvetta terveellä, aikuisella mutta työttömällä sällillä.

Ja yhä edelleen teen kolmea osa-aikatyötä, enkä saa yhteiskunnalta kuin lapsilisät. Nekin tosin loppuu kohta, kun on jo liki aikuiset lapset.

Vierailija
15/22 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri on ihan kiva paikka. En tiedä mistä ne työntekijät irrottavat huumoria niin työttömään ja ankeeseen paikkaan kuin suomi. Nostan hattua heidän sisulle ja tulevalle työmoraalille mikä heillä jokatapauksessa täytyy olla koska pian heillä alkaa todella rankka kausi. Tulevaisuudesta on pelottavaa puhua älypuhelimella. Miksi ketään ei tule kanssani kahville tai teelle?

Yksi kaverini joisi teetä kanssani mutta hänen syömishäiriö estää puhumisen kanssani koska hän haluaisi syödä minut ja toinen kaveri juo niin paljon teetä että hän kusee kaikkien päälle.

Vierailija
16/22 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orjatyö.. heh. Näitä termejä käyttää ihminen joka ei ikinä ole tehnyt tai halua tehdä muuta kuin maata kotona tai sitten kuvittelee että pitäisi saada 4000 euroa jostain iisistä hommasta kuukaudessa. :) nukkua pitkään ja lorvia..

On kokemusta ilmaisesta kuntouttavasta työtoiminnasta sillä olen skitsofreenikko

Kuuluuko skitsofrenian oireisiin myös idioottimaisuus työttömiä kohtaan?

Vierailija
17/22 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä Helsingin vuokralähiöissä muutaman vuoden asuneena työtä tekevänä ihmisenä voin sanoa, että täällä se kovaäänisin porukka, joka valittaa työttömyyttä ja orajtyövoimaa ym. väsynyttä riistoläppää, ovat ne päihdeongelmaiset kantasuomalaiset nuoret ja keski-ikäiset. Heillä on kyllä varaa hommata musavehkeet joilla häiritä naapureita yötäpäivää, uusimmat kännykät ja kaljaa ja tupakkaa viikon jokaiselle päivälle. Elämä on kuulemma silti aivan perseestä ja maahanmuuttajat ovat kaiken syy.

Tekee ihan pahaa katsella sitä velttoa nuorta kaveria, joka on aina lähipubin edessä röökillä ja kovaan ääneen arvostelee päättäjiä ja kaikkia muita paitsi itseään hankalasta tilanteestaan.

Vierailija
18/22 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itä Helsingin vuokralähiöissä muutaman vuoden asuneena työtä tekevänä ihmisenä voin sanoa, että täällä se kovaäänisin porukka, joka valittaa työttömyyttä ja orajtyövoimaa ym. väsynyttä riistoläppää, ovat ne päihdeongelmaiset kantasuomalaiset nuoret ja keski-ikäiset. Heillä on kyllä varaa hommata musavehkeet joilla häiritä naapureita yötäpäivää, uusimmat kännykät ja kaljaa ja tupakkaa viikon jokaiselle päivälle. Elämä on kuulemma silti aivan perseestä ja maahanmuuttajat ovat kaiken syy.

Tekee ihan pahaa katsella sitä velttoa nuorta kaveria, joka on aina lähipubin edessä röökillä ja kovaan ääneen arvostelee päättäjiä ja kaikkia muita paitsi itseään hankalasta tilanteestaan.

Ai että ihan pahaa tekee? Mistä sinä tiedät hänen tilanteestaan? Älä edes aloita jotain lätinää jostain "elämänhallinnasta", "vastuun ottamisesta", "olisi käynyt koulut kunnialla mokomakin lusmu" tai mitä muuta te kunnialliset veronmaksajat nyt aina keksittekin syyksi sille että tämä maa on pilattu ja töitä ei ole.

Vierailija
19/22 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika väsynyt argumentti tämäkin. Että puolesta miljoonasta työttömästä näitä epäinhimillisiä toimenpiteitä vastustaisivat vain pieni osa jotain työtävieroksuvia elämäntapapummeja. Ja muut työttömät ne riemusta kiljuen hyväksyvät? Näinhän se on aina helppo kääntää katse pois kaikista kiusatuista. Ikään kuin oma vika, vai mitä? Syytä etsitään aina herkästi kiusatusta, niin lasten kuin aikuistenkin maailmassa.

Vierailija
20/22 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei saisi käyttää työkykyisillä, mutta monet kunnat silti teettävät täysin työkykyisillä ilmaista orjatyötä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi