"Saako" lihava nainen olla tyytyväinen ulkonäköönsä?
Jotenkin vähän kuulostaa siltä että yleinen mielipide on sellainen että lihavan pitäisi jollain tavalla halveksia itseänsä.
Minun peruskehoni oli alun alkujaan tosi laiha, mutta tänä päivänä olen - fyysistä sairauksista johtuen - tosi lihava.
Pitäisikö minun nyt sitten alkaa halveksimaan ulkonäköäni? Tykkäämään huonoa itsestäni?
No, jostain syystä en vaan sitä tee. Olen yhtä tyytyväinen itseeni ja ulkonäkööni nyt, kuin silloin kun olin laiha. Olen sinut itseni kanssa.
Tykkään kauniista vaatteista. Meikkaan sopivasti. Hoidan pitkät hiukseni yms yms.
Viihdyn siis itseni kanssa, kiloista huolimatta.
Kommentit (8)
Olkaa, kiitos. Mikään ei ole turhempaa kuin seuransa kiusaaminen turhalla ulkonäkömarinalla. Koskee kaikkia, ei vain lihavia.
Niin siis palstalla on yleinen mielipide. Eipä niitä mielipiteitä juuri tuolla kadulla kuule, vaikka nykyään onkin muotia lytätä läskiä.
Mä tiijän, kun olen itseeni tyytyväinen lihava.
No sosiaalisessa mediassahan aina on joku junttieinari tulossa pätemään kaikille tukevammille itsevarmoille ihmisille (etenkin naisille jostain syystä), että vähintään liikakilojen tuomien terveysvaikutusten takia pitäisi inhota itseään, haluta aktiivisesti muuttua, tai vähintäänkin vakuutella sitä muille ettei ole "huono esimerkki". Tekopyhää paskaa minusta, koska eivät nämä samat ihmiset välitä yhtään jos esim. hoikka ihminen mainostaa elävänsä pelkällä roskaruualla. Eli oikeasti se on se ulkonäkö joka näitä häiritsee, ei terveys.
Mutta fakta kuitenkin on, että pisin ja tärkein ihmissuhde jokaisen elämässä on suhde itseensä. Eli jos olet tyytyväinen itseesi, jatka sillä tiellä ja jätä huutelijat lepikkoon huutelemaan keskenään!
Tietysti saa, kunhan ei rupea miksikään feministiksi ja käytä näitä sanoja: "Haluan poikaystävän joka on 180cm+, tkeee 70k+ vuodessa, iso kalu, ei tykkää seksistä.. ja jos en saa sitä niin kaikki miehet on sika raiskaajia ja antsaitsee kuoleman".
EI paitsi jos ja kun on ilmeisesti myös MT-POTILAS
Totta kai saat itse olla tyytyväinen. Moni kanssasisaresi ei vain suostu ymmärtämään, ettei kaikki miehet ole asiasta samaa mieltä tai että heidän mielipiteensä olisi jotenkin väärä.
Mielipideasioita kirjoitti:
Totta kai saat itse olla tyytyväinen. Moni kanssasisaresi ei vain suostu ymmärtämään, ettei kaikki miehet ole asiasta samaa mieltä tai että heidän mielipiteensä olisi jotenkin väärä.
Jep ja loppujen lopuksi miksi edes välittää miesten mielipiteistä jos kerran sinkkuja halutaan olla loppuelämän ilman irtoseksiäkään.
.