Vinkkejä tienata ylimääräistä rahaa?
Opiskelen ja käyn osa-aika töissä, töiden kautta ei ole tällä hetkellä mahdollista saada lisää tunteja. Olen harkinnut toisen työn hankkimista, mutta aikataulujen sovittelu on vaikeaa. Varsinaisesti mitään hätää ei ole, mutta opiskelijan budjetissa pienikin lisä on tärkeä. Onko mitään ideoita, mitä voisin "kotoa käsin" tehdä? Ei ole ketään tuttuja täällä opiskelukaupungissa, keneltä voisin kysyä esim lastenvahdin tarvetta. Käsitöitä? Ottaako kukaan yhteyttä jos vie kaupan seinälle lapun ja tarjoaa vaikka siivousapua?
Kommentit (13)
Arvasin että tulee tälläsiä kommentteja 🙄 Oisko kenelläkään antaa oikeita vinkkejä? Ap
Kyllähän tässä ketjussa ne vaihtoehdot on jo esitetty.
No entä jos tilanne olisi muuten sama, mutta kysyjänä olisi tässä 50-vuotias opiskelija ja osa-aikatyöntekijä. Etupylly ei varmaan ole enää se vaihtoehto...?
Lehtiä jaoin ja siivoushommia tein itse opiskelujen ohessa. Löytyskö sieltä mitään?
Vierailija kirjoitti:
No entä jos tilanne olisi muuten sama, mutta kysyjänä olisi tässä 50-vuotias opiskelija ja osa-aikatyöntekijä. Etupylly ei varmaan ole enää se vaihtoehto...?
Varmasti kelpaisi 50+ ukoille. Ei toki samaa rahaa saa kuin nuoremmat kilpailijat, mutta eiköhän tuntipalkoille pääse.
Uskoisin, että on aika vaikeaa tarjota esim. siivouspalveluita kaupan seinällä. Luulisi, että noita palveluja ostetaan ennemmin alv-rekisterissä olevalta yrittäjältä, jotta saadaan kotitalousvähennys.
Tai no, ehkä joku voisi ostaa yhden yksittäisen siivouskerran, koska onhan tuossa se satasen omavastuu per vuosi...
Jos ihan pienikin lisä kelpaa niin liity nettipaneeleihin, niissä kerätään pisteitä jotka vaihdetaan lahjakortiksi. Lahjakortteja ei ole esim. ruokakauppoihin mutta moniin vaatekauppoihin kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti menee kaupaksi, vähän voi joutua hintaa laskemaan, mutta silti pääsee sellaisiin ansioihin, että ei muissa töissä ole mitään mahdollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Annat pillua mulle niin maksan.
t. rikas ukkomies
Urpo. Voihan AP olla mieskin, oletko vonkaamassa häneltä seksipalveluista siitä huolimattakin?
Myy ylimääräisiä tavaroita pois, kerää pulloja. Henkilökohtaisen avustajan töitä on usein tarjolla 30h/kk tuntimäärällä. Enemmälläkin kyllä, jos on mahdollista tehdä. Ne eivät ole aina niin kamalia kuin täällä on kerrottu. Varsinkin vapaa-ajan avustaminen on usein joustavasti sovittavissa ja voi olla jopa hauskaa. Itse toimin opiskeluaikana 60+ naisen avustajana. Työnkuvanani oli käydä hänen kanssaan kaupassa, ulkoilemassa ja erilaisissa tapahtumissa (konsertit, teatteri jne.). Työajat olivat hyvin joustavasti sovittavissa. Meistä tuli työsuhteen aikana ystäviä ja olemme vieläkin (noin 10 vuoden jälkeen) yhteydessä säännöllisesti. Noihin ei usein edes tarvitse koulutusta tai kokemusta alalta.
Facebookissa liityt oman asuinalueesi ryhmään ja siellä kyselet jos ihmiset tarvii hanttihommia, siivousta tai lastenkaitsimista. Voit vielpäpä saada palkan suoraan tassuun ;) eläköön harmaa talous!
Annat pillua mulle niin maksan.
t. rikas ukkomies