Raivokas asiakas kaupassa
Äitini joutui kaupassa ikävään tilanteeseen toisen asiakkaan taholta. Äiti ja miesasiakas olivat osuneet samaan ahtaaseen kohtaan käytävällä ja mies oli odottanut äidin perääntyvän vaikka äiti oli jo tutkimassa hyllyä kun mies samaan väliin yritti ahtautua. (äidillä lonkka leikattu joten kyynärsauvan ja kärryn kanssa kävely hankalaa). Kummallakin sama matka perääntyä. Miesasiakas oli sitten perääntynyt äidin yrittäessä väistää mutta tilaa ei ollut. Mielenosoituksellisesti mies oli kaatanut käytävällä olleen hyllyttäjän laatikkopinon.
Seuraavalla - leveällä - käytävällä olivat jälleen tulleet vastakkain ja mies oli kiilaten tönäissyt äidin kärryä, vaikka äiti oli niin reunassa kuin mahdollista, ja YSKINYT SUORAAN päin äidin kasvoja!!
Äitini on edelleen järkyttynyt tapauksesta. Hän ei provosoinut miestä millään tavalla. Otin yhteyttä kauppaan ja asia on selvityksessä. Olen toistaiseksi itse äitini mukana kauppa reissuilla ja toivon että kyseinen kaupparaivo"herra" osuu samaan aikaan sinne.
Kommentit (17)
Outoa tosiaan. Varsinkin jos on vielä kävelysauva kädessä selvästi.
Mt,vikaisia löytyy paikasta kuin paikasta, ei niihin osaa varautua.
Miksei äitisi ollut ihmisiksi? Tuskin kukaan ainakaan suomalainen huvikseen tönii kärryjä.
Vierailija wrote:
Miksei äitisi ollut ihmisiksi? Tuskin kukaan ainakaan suomalainen huvikseen tönii kärryjä.
No huh, oletko se raivokas?
Vierailija wrote:
Ihan suomalaiselta peruspertiltä oli näyttänyt. Mutta äidistä jotenkin oudolta kyllä. -ap
Olen kokenut myös ikäviä katseita kaupassa ja vähän jopa tönimisen alkua. Usein se että alkaa itse pyytää anteeksi tai puhuu ystävällisesti, pysäyttää ikävän käytöksen. Huonosti käyttäytyvä ihminen muuttaa omaa automaattisesti käytöstään koska tajuaa oman typeryytensä tilanteessa. Toki poikkeuksiakin on.
Vierailija wrote:
Soititko poliisille ?
En, eikä äitikään sitä halunnut. Asia ei mielestämme ole niin iso että siihen tarvitaan poliisia.
ps. ei pysty vastaan kaikkiin kommentteihin, tämä ei toimi -ap
Korona-aikaan yskiminen päin laskettiin väkivallaksi
"Tartuntataudin tietoinen levittäminen voi olla vakava väkivaltarikos."
Lisäksi äitisi on toipilas ja heikommassa asemassa, jolloin rikoksen määritelmällä on matalampi kynnys. ylittyä.
Vierailija wrote:
Rikosilmoitusta tuollaisesta.
MIkä olikaan rikos? Huono epäkohtelias käytöskö.
Ap valehtelee. Vain keski-ikäiset naiset käyttäytyvät huonosti. Niinhän me olemme saaneet palstalta aina lukea.
Miehet ovat aina kaikin tavoin esimerkillisiä. Ap on miesvihaaja kun väittää muuta.
Vierailija wrote:
Korona-aikaan yskiminen päin laskettiin väkivallaksi
"Tartuntataudin tietoinen levittäminen voi olla vakava väkivaltarikos."
Lisäksi äitisi on toipilas ja heikommassa asemassa, jolloin rikoksen määritelmällä on matalampi kynnys. ylittyä.
Niinpä ja eikö vieläkin ole korona-aika. Riskiryhmille ja vanhuksille tarjotaan taas rokotetta
Kerran joku vanha ukko jäi tahallaan käytävällä tukkeeksi (käveli siis hitaasti pysähdellen ja huomasi minut takanani) ja sitten koitin väistää hänet ihan reunasta kaukaa mitä siinä oli tilaa niin hän tönäisee minua ja huutaa TURVAVÄLI! En voi kuin ihmetellä tälläisten vanhojen ukkojen käytöstä että mikä saa käyttäytymään noin. Menisivät käytöskouluun.
Onhan tuo sikamaista käytöstä yskiä toisia päin. Ei kukaan normaali tee niin, ei missään tilanteessa. Täytyy olla melko paljon dingdong jos tuollaista tekee.
Minua ei ikinä ole tönitty niin paljon kaupassa ja kauppakeskuksen käytävillä kuin polvileikkauksen jälkeen käyttäessäni kyynärsauvaa.
Toivottavasti kauppa saa selville tuon törkeän tönivän ja yskivän asiakkaan ja antaa hänelle porttikiellon!
Soititko poliisille ?