Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lentokysymys

av-79
31.01.2017 |

Minulla on Cathayn lennot Hkistä Lontoon ja Honkkarin kautta Australiaan. Ensimmäisen välin lentää Finnair. Jos tämä lento myöhästyy ja menetän jatkot, uudelleen reitittääkö minut Finnair vai Cathay?

Kiitos tiedosta!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etit ite uudet lennot

Vierailija
2/10 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin muistaakseni se oli se "keltä lennot oli ostettu" vaikka myöhästyneen lennon operoi toinen yhtiö. Kentällä kyllä firmatkin hetken arpo keskenään, onneks oli vierekkäiset tiskit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne on myyty yhtenä pakettina, niin luultavasti Finnair reititttää. Tai voi olla että Cathay tekee sen, mutta tiedotuksen hoitanee Finnair. Mä lensin Bermudalle Finnair British Airways yhdistelmällä, ja Finnairilta tuli tieto uudesta reitityksestä. Mutta sekin meni hiukan uuden myöhästymisen takia pieleen, mutta tiedotus Lontoossa toimi hyvin, siellä oli vastassa British Airwaysin edustaja, joka neuvoi jatkolennon.( hurrikaani sotki paluumatkaa).

Vierailija
4/10 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 jatkaa. Lakon kerran sotkiessa suunnitelmat se oli ainakin lakkoileva yhtiö joka hoiti uudet reititykset. Tällöinkin tosin sain ristiriitaisia neuvoja puhelinpalvelussa...

Vierailija
5/10 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, koko paketti on Cathayn koodeilla. Hmm.. vähän itselläkin oli tunne että tässä voisi käydä kuinka päin vain! Kiitos myös ensimmäiselle vastaajalle, heh.

Vierailija
6/10 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Pääsit sitten kehumaan lennoillasi? ;) Oikein Austraaliaan asti. ;D

Vierailija
7/10 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, olen ainoa joka lentää =)

Vierailija
8/10 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti lentoliput oli siis Cathayn? Silloin reitittäjäkin on Cathay.

Vierailija
9/10 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti lentoliput oli siis Cathayn? Silloin reitittäjäkin on Cathay.

No niin sanoisi järkeni myös. Muutamasta paikkaa vain luin että operoiva yhtiö vastaa jos myöhästyy..

Vierailija
10/10 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse miettinyt ikinä sitä, kuka ne lennot mulle järjestää, jos myöhästyn jatkolennolta. Se ei ole edes mun murhe. Ohjesääntö on, että pitäisi pystyä ehtiä kävellen jatkolennolle (toki jos on kiire, niin x-rayssa pitää sanoa että on kiire, ja näyttämällä boarding passin voi päästä jonon ohi). 

Jos et ehdi jatkolennolle, sinulle järjestetään uusi lento. Älä siis murehdi.

Ja tämä on siis oletuksena, että olet ostanut samalla varauksella lennot suomesta ausseihin asti. Jos olet ostanut erikseen nämä kaksi lentoa, silloin se jää sun maksettavaksi jos myöhästyt jatkolennolta.